Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 11:35



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky 
Autor Zpráva

Příspěvky: 6
Příspěvek Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
Zdravím,
Mám Feldu 1,3 MPI, r.v. 97. Problém je v tom, že si sama od sebe (většinou až po zahřátí motoru) začne sama přidávat plyn. Poslední dobou se mi stává, že si při jízdě postaví hlavu, teda vlastně ECU a začne vynechávat. Přijde mi to jakoby docházel benzín. VAG mi občas vypíše sporadickou na snímači polohy klapky. klapku jsem vyčistil, resetoval, tesnění pod ní je jako nové. Díval jsem se i na dráhy poťáku, taky nevypadají zle, ale nijak jsem je nečistil. Zaujalo mě jak se tady píše o Diavě. Co s ní mám teda vyčistit? přímo odporové dráhy? V audiotechnice k tomuhle používám Kontox. Bude se výsledek v něčem lišit?


19.2.12, 09:24
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
no já bych to hlavně napíchl na diag a sledoval blok měřenejch hodnot ve chvíli kdy dojde k problémům, nemyslím si, že by to mohla způsobovat jenom klapka.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


19.2.12, 11:28
Profil

Příspěvky: 6
Příspěvek Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
Tak to by neměl být zase takový problém. Ale čeho konkrétně bych si měl všímat?


19.2.12, 19:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 368
Bydliště: Lány
Příspěvek Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
Já jsem měl problém na svoji feline 1.3 BMM s klapkou. Vyřešil jsem to tak, že jsem koupil z vrakecu za 1 500,- Kč o které jsem věděl, že 100% funguje. Dal jsem tam nové těsnění. A do potenciometru jsem se raději ani nekoukal.

Také se mi auto hádalo s otáčky, chvíli velké, chvílí nízké a někdy to chcíplo. Použil jsem Diavu a posralo se úplně. Nechtělo to pak už vůbec udržet otáčky... Proto nová klapka z vrakecu ;) a mám klid. Funguje to furt dobře. Občas tedy chcípne, ale po zahřátí mi to už neudělá ;)

_________________
Škoda Felicia 1.3 BMM 50 kW - TOP - prodáno 2013
Škoda Octavia 1.6 MPi 55 kW - nespokojenost - prodáno 2014
Škoda 120L 36kW - TOP - prodáno
Avia Furgon do 3,5T - TOP, ale ty emise - 2019 prodáno
AGM Variant do 3,5t - multikára motor Škoda 1.3 43kW


20.2.12, 12:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
MPi sa vnútri vyžvachle doraz, kde je dosadacia plocha, klasika, dá sa to opraviť rozobraním klapky a úpravou, alebo výmenou klapky...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


24.2.12, 09:24
Profil

Příspěvky: 6
Příspěvek Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
Jaký doraz? Dorazy sou z hliníku a dosedají na ně snad plastové protikusy, ne? Jak se mohou dorazy vyžvachtlat?


24.2.12, 17:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 368
Bydliště: Lány
Příspěvek Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
Jedině, že by se povolily plasty ;)

_________________
Škoda Felicia 1.3 BMM 50 kW - TOP - prodáno 2013
Škoda Octavia 1.6 MPi 55 kW - nespokojenost - prodáno 2014
Škoda 120L 36kW - TOP - prodáno
Avia Furgon do 3,5T - TOP, ale ty emise - 2019 prodáno
AGM Variant do 3,5t - multikára motor Škoda 1.3 43kW


24.2.12, 17:18
Profil

Příspěvky: 6
Příspěvek Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
ty plasty - to je přece ozubený půlměsíc kterým pootáčí motorek volnoběhu.... osobně jsem zatím nenarazil na žádný, který by na dosedacích plochách byl nějak výrazně oklepaný, vymačkaný, nebo jinak opotřebený.... Tak teda nevím.


24.2.12, 17:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
viewtopic.php?f=6&t=26243

myslel som toto, ale zdá sa že to je iba pre 1.6...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


25.2.12, 09:26
Profil

Příspěvky: 3
Příspěvek Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
Pro motoristy s obsahem 1,6 MPI:

Problém:
Sám jsem měl problém se svoji felinkou s cukáním motoru a chcípáním za provozu za tepla i za studena.
Mimo jiné jsem si všimnul, že rafika teploměru pro měření teploty motoru mi stále ukazovala menší teplotu než má být teplota provozní.
Řesšení:
V obchodě jsem koupil za 160,- Kč snímač teploty motoru pro motor 1,6 s barevným označením žlutá nebo modrá pozor však na zelenou barvu ta je pro naftové motory a má jiné hodnoty, toto čidlo jsem v termostatové skříni vyměnil (chladící kapalinu jsem pochytal do kyblíka a poté opět dolil) a motor začal bezproblémově fungovat.
Odborně:
Teplotní čidlo na diagnostice ukazovalo o 50°C méně než byla skutečná teplota a díky tomuto zkreslenému signálu ŘJ mixovala příliš bohatou směs a motor se tak dusil. Po opravení byl tento problém odstraněn.

Problém:
Diagnostika ukázala chybu ovladače škrtící klapky V60, otáčky motoru se zasekávaly, kolísaly a nechtěly spadnout na provozních 700 na volnoběh.
Řešení:
Škrtící klapku jsem z vozidla demontoval, odšrouboval jsem plastový kryt elektroniky a servomotorku škrtící klapky, alpou (je možno použít i jiný líh) hlavně ne diavou a podobnými prostředky obsahující pryskyřice jsem vatou do uší na špulce opatrně očistil hnědé dráhy potenciometru od letitých nečistot, dále jsem použil CONCORE čistící mazací a konzervační olej a tímto jsem silně nastříkal krokový servomotorek a několikrát jsem jej protočil ručním pootočením klapky. Poté jsem opět přiložil plastový kryt na elektroniku a tento jsem opět přiřrouboval a celou klapku jsem vrátil zpět do vozidla. Je nutné dát si velký pozor na dotažení plastového krytu, který se nesmí příliš dotahovat (stačí jemně) aby nedošlo k tření mezi hřídelkami ozubených kol v klapce a plastovým krytem. Klapka jede jak zamlada a bezproblémově drží otáčky.
Odborně:
po několika letech se krokový motorek začne mírně zadrhávat což zpravidla vyvrcholí sporadickou chybou ovladače škrtící klapky. Toto lze odstranit výše uvedeným postupem. Klapka nestojí 5000 jen tak, je to z toho důvodu, že je zkonstruovaná na běh "na celý život" jen potřebuje občas jednoduchou údržbu obyčejným promazáním.

Přeji všem fandům do nesmrtelných felicií hodně zábavy a spoustu dalších šťastně najetých i jinak strávených ;) kilometrů[color=#FF0000]
[/color]


17.5.12, 22:11
Profil

Příspěvky: 73
Příspěvek Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
zkus to nastavit ručně. Někde tu je návod, já to dělal před půl rokem, ale už si to moc nepamatuju. Zkrátka odpoj baterku, pak připoj, nastartuj a nechej běžet až do provozní teploty a mělo by to být v cajku. Ale na každý úkon jsou nějaké časy, to už si nevzpomínám. Mi až dodnes volnoběh krásně drží, ani se nehne (musím zaklepat)


18.5.12, 11:16
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 66 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz