Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 14.11.24, 19:32



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 chladící směs 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1430
Bydliště: Brno
Příspěvek chladící směs
Ahojte chci se zeptat na objem chladící soustavy na favoritu.... kolik se tam toho tak může vejít? A jaký je postup, aby to nebylo zavzdušněné? Díky

_________________
Felinka Combi 1.6 GLX :P
Obrázek


10.6.07, 08:07
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek Re: chladící směs
Jura píše:
Ahojte chci se zeptat na objem chladící soustavy na favoritu.... kolik se tam toho tak může vejít? A jaký je postup, aby to nebylo zavzdušněné? Díky


Pokud byla sundaná hlava a vypouštěla se voda i z bloku tak by tam mělo být cca 6 litrů i s topením. (5-6l)

Jinak pokud toí vypustíš jen spodní hadicí (šroubem na trubce) tak ti tam cca 2 litry zůstanou.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


10.6.07, 10:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Praha
Příspěvek 
kudy se vypusti voda z bloku ?

_________________
Rezorit 136L LPG rv 90 vymena za Hnujdai Coupe 2.0 LPG


10.6.07, 11:59
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Dr Meduza píše:
kudy se vypusti voda z bloku ?


když si stoupneš zepředu k autu a budeš koukat do motoru tak je taková zátka na bloku pod 4tou svíčkou myslím že na 16 nebo 17 klíč. Tím to vypustíž z prostoru vložek.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


10.6.07, 13:35
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Kristensen píše:
když si stoupneš zepředu k autu a budeš koukat do motoru tak je taková zátka na bloku pod 4tou svíčkou myslím že na 16 nebo 17 klíč. Tím to vypustíž z prostoru vložek.


ale väčšinou to nepomôže, ešte som to neskúšal, ale ten kanál je väčšinou ucpaný kameňom a nevytečie tade ani kvapka. ale ja som to ešte nerobil...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


10.6.07, 14:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
michalkatka píše:
Kristensen píše:
když si stoupneš zepředu k autu a budeš koukat do motoru tak je taková zátka na bloku pod 4tou svíčkou myslím že na 16 nebo 17 klíč. Tím to vypustíž z prostoru vložek.


ale väčšinou to nepomôže, ešte som to neskúšal, ale ten kanál je väčšinou ucpaný kameňom a nevytečie tade ani kvapka. ale ja som to ešte nerobil...

tak tomu něčím pomůžeš, zadloubáš šroubovákem, a jestli to nepomůže, je čas na octovou kůru-všecko zarostly kotelnim kameňem....

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


10.6.07, 14:15
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
CROWACK píše:
michalkatka píše:
Kristensen píše:
když si stoupneš zepředu k autu a budeš koukat do motoru tak je taková zátka na bloku pod 4tou svíčkou myslím že na 16 nebo 17 klíč. Tím to vypustíž z prostoru vložek.


ale väčšinou to nepomôže, ešte som to neskúšal, ale ten kanál je väčšinou ucpaný kameňom a nevytečie tade ani kvapka. ale ja som to ešte nerobil...

tak tomu něčím pomůžeš, zadloubáš šroubovákem, a jestli to nepomůže, je čas na octovou kůru-všecko zarostly kotelnim kameňem....


má niekto skúsenosti s tým octom?, zatiaľ som to iba počul...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


10.6.07, 14:25
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
michalkatka píše:
CROWACK píše:
michalkatka píše:
Kristensen píše:
když si stoupneš zepředu k autu a budeš koukat do motoru tak je taková zátka na bloku pod 4tou svíčkou myslím že na 16 nebo 17 klíč. Tím to vypustíž z prostoru vložek.


ale väčšinou to nepomôže, ešte som to neskúšal, ale ten kanál je väčšinou ucpaný kameňom a nevytečie tade ani kvapka. ale ja som to ešte nerobil...

tak tomu něčím pomůžeš, zadloubáš šroubovákem, a jestli to nepomůže, je čas na octovou kůru-všecko zarostly kotelnim kameňem....


má niekto skúsenosti s tým octom?, zatiaľ som to iba počul...


ked to funguje na usadene soli v rychlovarnej konvici a 2 barovom kavovare tak by som tomu dal sancu :wink:

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


10.6.07, 14:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
chemici-je to vlastně vysráženej vápník a soli ne? taková kyselina octová, 8% by to měla rozpustit...kouknu co o tom píše pan Vincenc Baťa v knížce o embéčku.... :D

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


10.6.07, 14:35
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
CROWACK píše:
chemici-je to vlastně vysráženej vápník a soli ne? taková kyselina octová, 8% by to měla rozpustit...kouknu co o tom píše pan Vincenc Baťa v knížce o embéčku.... :D


no v spotrebicoch v domacnosti sa jedna o usadeniny vapniku a v malom mnozstve aj inych soli.
ale ci aj v aute.... to asi nie, prave preto sa pouziva destilovana voda s chladiacou kvapalinu lebo neobsahuju vodny kamen (vapnik)
takze tam to bude asi upchane inym svinstvom ako vodnym kamenom.... :wink:

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


10.6.07, 14:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Odstranění kotelního kameme
Kotelní kámen snižuje součinitele přestupu tepla a postupně zhoršuje kvalitu chlazení. Dosáhne-li toto zhoršení takového stavu, že začíná působit obtíže (a je zjištěno, že potíže nemohou být způsobeny volným hnacím řemenem u větráku nebo chybným termostatem), je nutno kotelní kámen odstranit.
Vypustí se celý chladící systém a naplní se roztokem 6ti litrů vody s rozpuštěným 0,5kg prací sody. Náplň se nechá v chladící soustavě 12 až 24 hodin. Je dobře s touto náplní jezdit, aby se roztok ohřál a cirkuloval. Po vypuštění je nutno celý systém propláchnout vodou.
Jiným prostředkem je kyselina fosforečná. Asi 150g se rozpustí v 6ti litrech teplé vody (kyselina vždy do vody, nikoli obráceně). Ještě teplý roztok se pomalu naleje do chladiče. Motor se spustí a nechá se asi 20 minut v chodu. Potom se kyselina vypustí a celý systém se důkladně propláchne vodou [4].
Syst0m se nejlépe propláchne trvalým přítokem vody, např. hadicí vsunutou do nalévacího hrdla. Přitom jsou samozřejmě otevřeny kohouty na chladiči a na topném tělese. Odstraňovač kotelního kamene se vodou ředí a motor pomalu chladne. Potom se chladící systém normálně plní a vypouští, aby se zbavil všech zbytků kyseliny nebo sody. Neutralita náplně se přezkouší reagenčními (indikačními) papírky. Po vypláchnutí se demontuje termostat z pžívodní hadice do chladiče a pročistí otvor v jeho talířku. Demontuje se spojovací hadice mezi blokem motoru a spojovacím potrubím, které spojuje vodní čerpadlo s topným tělesem, a průchod z bloku se pročistí. Byl-li ucpán, je nutné nové propláchnutí, aby se odstranily všechny zbytky kotelního kamene.
Je nutno dbát na to, aby se odstraňovači nepotřísnil lak karosérie, u kyseliny kromě toho ruce a oděv. Kyselina ve styku s kotelním kamenem šumí a pění; do chladiče se musí nalévat tak, aby nepřetékala.

Vincenc Baťa: Údržba a opravy vozu Škoda 1000 MB, SNTL, Praha 1966

Eště ode mě-analogicky by to mělo fungovat na všechny auta akorát s jiným množstvím odstraňovače, sám sem to ale nezkoušel. Jak je to s čištěním termostatu nevím, MBčko má lihovej, novější auta-120+ mají parafínovej, tak možná tam je to jinak...

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


10.6.07, 14:54
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
ale ako tak pozeram tak oni tam mju ten"kotelni kamen" PRÁVE preto ze nepouzivali destilku ale obyc vodu. ked pouzivam destilku, z coho by sa mi tam preboha ten vodny kamen usadil??

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


10.6.07, 14:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
deekay píše:
ale ako tak pozeram tak oni tam mju ten"kotelni kamen" PRÁVE preto ze nepouzivali destilku ale obyc vodu. ked pouzivam destilku, z coho by sa mi tam preboha ten vodny kamen usadil??

Pokud opravdu vždycky plníš chladič tímhle tak ti to nezaroste...jenomže je spousta lidí, co tam je schopná nalejt obyč vodu, nebo ju max převaří...ničím jiným než kotelnim kameňem sem zatim zarustlé chladič ani nic jinýho neviděl, pak už tam není nic co by udělalo pevný úsady ne?

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


10.6.07, 15:01
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
CROWACK píše:
deekay píše:
ale ako tak pozeram tak oni tam mju ten"kotelni kamen" PRÁVE preto ze nepouzivali destilku ale obyc vodu. ked pouzivam destilku, z coho by sa mi tam preboha ten vodny kamen usadil??

Pokud opravdu vždycky plníš chladič tímhle tak ti to nezaroste...jenomže je spousta lidí, co tam je schopná nalejt obyč vodu, nebo ju max převaří...ničím jiným než kotelnim kameňem sem zatim zarustlé chladič ani nic jinýho neviděl, pak už tam není nic co by udělalo pevný úsady ne?


no este teoreticky nieco z Fridexu, hoci by to malo prave chranit pred zlymi ucinkami :)
neviem no, ja tam lejem iba destilku + Fridex (ci jak sa to vola) na hlinikove hlavy a nemam problem

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


10.6.07, 15:03
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
voda se vypouští na trubce co vede od chladiše do čerpadla, klíč 13 nebo 14, nalej 2.5 litru chladící kapaliny G 11 a dolej destilkou, na tom bloku to zkusím to jsem ještě nikdy nedělal miloš


10.6.07, 18:45
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz