Autor |
Zpráva |
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
chladící směs
Ahojte chci se zeptat na objem chladící soustavy na favoritu.... kolik se tam toho tak může vejít? A jaký je postup, aby to nebylo zavzdušněné? Díky
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
10.6.07, 08:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: chladící směs
Jura píše: Ahojte chci se zeptat na objem chladící soustavy na favoritu.... kolik se tam toho tak může vejít? A jaký je postup, aby to nebylo zavzdušněné? Díky
Pokud byla sundaná hlava a vypouštěla se voda i z bloku tak by tam mělo být cca 6 litrů i s topením. (5-6l)
Jinak pokud toí vypustíš jen spodní hadicí (šroubem na trubce) tak ti tam cca 2 litry zůstanou.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
10.6.07, 10:16 |
|
|
Dr Meduza
Příspěvky: 397 Bydliště: Praha
|
kudy se vypusti voda z bloku ?
_________________ Rezorit 136L LPG rv 90 vymena za Hnujdai Coupe 2.0 LPG
|
10.6.07, 11:59 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Dr Meduza píše: kudy se vypusti voda z bloku ?
když si stoupneš zepředu k autu a budeš koukat do motoru tak je taková zátka na bloku pod 4tou svíčkou myslím že na 16 nebo 17 klíč. Tím to vypustíž z prostoru vložek.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
10.6.07, 13:35 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Kristensen píše: když si stoupneš zepředu k autu a budeš koukat do motoru tak je taková zátka na bloku pod 4tou svíčkou myslím že na 16 nebo 17 klíč. Tím to vypustíž z prostoru vložek.
ale väčšinou to nepomôže, ešte som to neskúšal, ale ten kanál je väčšinou ucpaný kameňom a nevytečie tade ani kvapka. ale ja som to ešte nerobil...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
10.6.07, 14:07 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
michalkatka píše: Kristensen píše: když si stoupneš zepředu k autu a budeš koukat do motoru tak je taková zátka na bloku pod 4tou svíčkou myslím že na 16 nebo 17 klíč. Tím to vypustíž z prostoru vložek. ale väčšinou to nepomôže, ešte som to neskúšal, ale ten kanál je väčšinou ucpaný kameňom a nevytečie tade ani kvapka. ale ja som to ešte nerobil...
tak tomu něčím pomůžeš, zadloubáš šroubovákem, a jestli to nepomůže, je čas na octovou kůru-všecko zarostly kotelnim kameňem....
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
10.6.07, 14:15 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
CROWACK píše: michalkatka píše: Kristensen píše: když si stoupneš zepředu k autu a budeš koukat do motoru tak je taková zátka na bloku pod 4tou svíčkou myslím že na 16 nebo 17 klíč. Tím to vypustíž z prostoru vložek. ale väčšinou to nepomôže, ešte som to neskúšal, ale ten kanál je väčšinou ucpaný kameňom a nevytečie tade ani kvapka. ale ja som to ešte nerobil... tak tomu něčím pomůžeš, zadloubáš šroubovákem, a jestli to nepomůže, je čas na octovou kůru-všecko zarostly kotelnim kameňem....
má niekto skúsenosti s tým octom?, zatiaľ som to iba počul...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
10.6.07, 14:25 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
michalkatka píše: CROWACK píše: michalkatka píše: Kristensen píše: když si stoupneš zepředu k autu a budeš koukat do motoru tak je taková zátka na bloku pod 4tou svíčkou myslím že na 16 nebo 17 klíč. Tím to vypustíž z prostoru vložek. ale väčšinou to nepomôže, ešte som to neskúšal, ale ten kanál je väčšinou ucpaný kameňom a nevytečie tade ani kvapka. ale ja som to ešte nerobil... tak tomu něčím pomůžeš, zadloubáš šroubovákem, a jestli to nepomůže, je čas na octovou kůru-všecko zarostly kotelnim kameňem.... má niekto skúsenosti s tým octom?, zatiaľ som to iba počul...
ked to funguje na usadene soli v rychlovarnej konvici a 2 barovom kavovare tak by som tomu dal sancu
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
10.6.07, 14:29 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
chemici-je to vlastně vysráženej vápník a soli ne? taková kyselina octová, 8% by to měla rozpustit...kouknu co o tom píše pan Vincenc Baťa v knížce o embéčku....
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
10.6.07, 14:35 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
CROWACK píše: chemici-je to vlastně vysráženej vápník a soli ne? taková kyselina octová, 8% by to měla rozpustit...kouknu co o tom píše pan Vincenc Baťa v knížce o embéčku....
no v spotrebicoch v domacnosti sa jedna o usadeniny vapniku a v malom mnozstve aj inych soli.
ale ci aj v aute.... to asi nie, prave preto sa pouziva destilovana voda s chladiacou kvapalinu lebo neobsahuju vodny kamen (vapnik)
takze tam to bude asi upchane inym svinstvom ako vodnym kamenom....
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
10.6.07, 14:40 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Odstranění kotelního kameme
Kotelní kámen snižuje součinitele přestupu tepla a postupně zhoršuje kvalitu chlazení. Dosáhne-li toto zhoršení takového stavu, že začíná působit obtíže (a je zjištěno, že potíže nemohou být způsobeny volným hnacím řemenem u větráku nebo chybným termostatem), je nutno kotelní kámen odstranit.
Vypustí se celý chladící systém a naplní se roztokem 6ti litrů vody s rozpuštěným 0,5kg prací sody. Náplň se nechá v chladící soustavě 12 až 24 hodin. Je dobře s touto náplní jezdit, aby se roztok ohřál a cirkuloval. Po vypuštění je nutno celý systém propláchnout vodou.
Jiným prostředkem je kyselina fosforečná. Asi 150g se rozpustí v 6ti litrech teplé vody (kyselina vždy do vody, nikoli obráceně). Ještě teplý roztok se pomalu naleje do chladiče. Motor se spustí a nechá se asi 20 minut v chodu. Potom se kyselina vypustí a celý systém se důkladně propláchne vodou [4].
Syst0m se nejlépe propláchne trvalým přítokem vody, např. hadicí vsunutou do nalévacího hrdla. Přitom jsou samozřejmě otevřeny kohouty na chladiči a na topném tělese. Odstraňovač kotelního kamene se vodou ředí a motor pomalu chladne. Potom se chladící systém normálně plní a vypouští, aby se zbavil všech zbytků kyseliny nebo sody. Neutralita náplně se přezkouší reagenčními (indikačními) papírky. Po vypláchnutí se demontuje termostat z pžívodní hadice do chladiče a pročistí otvor v jeho talířku. Demontuje se spojovací hadice mezi blokem motoru a spojovacím potrubím, které spojuje vodní čerpadlo s topným tělesem, a průchod z bloku se pročistí. Byl-li ucpán, je nutné nové propláchnutí, aby se odstranily všechny zbytky kotelního kamene.
Je nutno dbát na to, aby se odstraňovači nepotřísnil lak karosérie, u kyseliny kromě toho ruce a oděv. Kyselina ve styku s kotelním kamenem šumí a pění; do chladiče se musí nalévat tak, aby nepřetékala.
Vincenc Baťa: Údržba a opravy vozu Škoda 1000 MB, SNTL, Praha 1966
Eště ode mě-analogicky by to mělo fungovat na všechny auta akorát s jiným množstvím odstraňovače, sám sem to ale nezkoušel. Jak je to s čištěním termostatu nevím, MBčko má lihovej, novější auta-120+ mají parafínovej, tak možná tam je to jinak...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
10.6.07, 14:54 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
ale ako tak pozeram tak oni tam mju ten"kotelni kamen" PRÁVE preto ze nepouzivali destilku ale obyc vodu. ked pouzivam destilku, z coho by sa mi tam preboha ten vodny kamen usadil??
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
10.6.07, 14:56 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
deekay píše: ale ako tak pozeram tak oni tam mju ten"kotelni kamen" PRÁVE preto ze nepouzivali destilku ale obyc vodu. ked pouzivam destilku, z coho by sa mi tam preboha ten vodny kamen usadil??
Pokud opravdu vždycky plníš chladič tímhle tak ti to nezaroste...jenomže je spousta lidí, co tam je schopná nalejt obyč vodu, nebo ju max převaří...ničím jiným než kotelnim kameňem sem zatim zarustlé chladič ani nic jinýho neviděl, pak už tam není nic co by udělalo pevný úsady ne?
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
10.6.07, 15:01 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
CROWACK píše: deekay píše: ale ako tak pozeram tak oni tam mju ten"kotelni kamen" PRÁVE preto ze nepouzivali destilku ale obyc vodu. ked pouzivam destilku, z coho by sa mi tam preboha ten vodny kamen usadil?? Pokud opravdu vždycky plníš chladič tímhle tak ti to nezaroste...jenomže je spousta lidí, co tam je schopná nalejt obyč vodu, nebo ju max převaří...ničím jiným než kotelnim kameňem sem zatim zarustlé chladič ani nic jinýho neviděl, pak už tam není nic co by udělalo pevný úsady ne?
no este teoreticky nieco z Fridexu, hoci by to malo prave chranit pred zlymi ucinkami
neviem no, ja tam lejem iba destilku + Fridex (ci jak sa to vola) na hlinikove hlavy a nemam problem
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
10.6.07, 15:03 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
voda se vypouští na trubce co vede od chladiše do čerpadla, klíč 13 nebo 14, nalej 2.5 litru chladící kapaliny G 11 a dolej destilkou, na tom bloku to zkusím to jsem ještě nikdy nedělal miloš
|
10.6.07, 18:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|