Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 10:32



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
 gufera ventilů 1.6 felda akutni 
Autor Zpráva

Příspěvky: 73
Příspěvek gufera ventilů 1.6 felda akutni
zdravim, mam akutni dotaz, probojoval jsem se pulkou motoru, přes rozvody až k ventilum, pružiny mam sundane na prvnim paru ventilu a potřeboval bych vědět, jak sundat ty guferka. Kolem dřiku ventilu se otačeji a napada mě je vysunout nahoru kleštěma, ktere budu muset trochu zbrousit, ať se mi tam vejdou. Ale dřiv, než je budu brousit, jde to i jinak vyndat ty gufera nebo prostě do klešti, zarvat a vysunout ?
Diky za rady a sory za narychlo založene tema.


6.5.12, 13:12
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Bydliště: Frýdek-Místek
Příspěvek Re: gufera ventilů 1.6 felda akutni
No nevím jak je to u 1,6. ale já to u 1,3 dělal kleštičkama a pomahal jsem si u toho šroubovakem. Šroubovakem jsem jakoby odsunoval spodek gufera. Držely tam fakt fest... Chce to trpělivost a trochu síly ;)

_________________
Felicie 1,3 BMM Combi


7.5.12, 14:58
Profil ICQ

Příspěvky: 73
Příspěvek Re: gufera ventilů 1.6 felda akutni
už je hotovo, jak budu mit čas, tak to podrobně sepišu pro ostatni, ktere to čeká. Nakonec postačily kombinačky, písty trochu popustit dolu, tím i ventily a jejich dříky pak nepřekáží v práci. Samozřejmě za předpokladu použití prádelní šňůry namísto kompresoru ;)


9.5.12, 21:08
Profil

Příspěvky: 73
Příspěvek Re: gufera ventilů 1.6 felda akutni
tak jak jsem slibil, tak tady je ten postup na jejich výměnu. jen připomínám, že jde o feldu 1.6 Mpi. Tak snad to někomu pomuže, kdo hleda jakoukoliv pomoc, jako ja před opravou.
V bodech:
-prave předni kolo sundat a nechat si ho po ruce pro pozdějši otačeni motorem
-sundat řemen alternatoru, v mem připadě (pevny altik+servo) kličem 16 odklopit napinaci kladku a jednoduše ho sundat
-napinaci kladku odšroubovat a taky sundat, bo za ni je fajně schovany šroub pro spodni kryt rozvodu, sundat kladku je rychlejši, než ho tam lovit, aspoň ji promažete potom ložisko
-sundat řemenici pro altik-řemen z klikovky. Drži ji 4 inbusy, ktere jdou celkem vpohodě vyšrubovat při zařazenem prvnim kvaltu a malou račnou
-sundat plastove kryty rozvodu, horni drži 4 rychlosponky a šrubek a spodni dvě rychlosponky a dva šruby (mam na mysli zatim jen předni kryty), šrouby by měly jit dobře ven
-sundat viko ventilu (3 inbusy) a samozřejmě i plastovy dekl uplně nahoře
-vyšrubovat svičky všech valcu
-teď jak je vše pěkně odkryte, tak na horni řemenici udělat nějakou rýhu na zub, který je proti plastovému hrotu zadního krytu
-na řemenici na klikovce si taky udělat rysku na zub a proti ni rysku na blok motoru, na kterem je sice nalitek, ale ten prostě okem neuvidite
-v případě, jako v mém, že je rozvodový řemen ještě dobrý a neměníte ho, tak vykreslit na něm zuby fixem na obou řemenicich, na kterych si protizuby taky vykreslete (tim mate sichr, že to zpětně nahodite správně, jen dávat bacha, ať se značky nesetřou)
-já si pak vše ještě pojistil spoustou fotek včetně polohy vačkového hřídele, kdybych se nějak moc sekl
-rysky ještě ale nekončí. Na protější straně si udělejte rysku na předstihu a protirysku na víku ložiska vačky. Důvod viz dále
-jde se montovat. Nejdřív vyšrubovat POUZE šroub předstihu (strana rozdělovače), co drží k hlavě válců, na ten druhý nešahat. Proto ty rysky, protože se to může pootočit, jeden šroub to nemusí udržet v původní poloze při neopatrné manipulaci
-odšroubovat dva šrouby (klíč 10) držící pouzdro hallova snímače k hlavě
-odšroubovat horní zadní plastový kryt rozvodů (tři šrouby)
-teď už drží váčková hřídel jen v kluzných segmentech ložisek. Já začal stranou u rozvodů a segment vyndal (uvolňovat obě matice 11 rovnoměrně, ať se moc nevykřivujou ty segmenty, váčka je totiž celkem fest tlačena otevřenýma ventilama)
-pak to samé na straně rozdělovače a pak rovnoměrně uvolnit zbylé prostřední tři segmenty. Ve chvíli, kdy jsou matice u konců závitu, na váčku již netlačí žádny ventil, neni proto nutné se bát, že vystřeli)
-hřídel vyndat, v případě (jako v mém) že je rozpraskané gufero hřídele u rozvodů, tak chytit řemenicu mezi dřeva do svěráku, odšroubovat, gufero vyměnit (pozor na správné nasměrování gufera a správné pořadní nasunutí plastu a gufera) a zpět složit. Šroub dotáhnout na předepsaný moment. Nemějte strach ze správného natočení řemenice, poloha je vymezena drážkou a pevným perem na hřídeli
-dále vysunout všechny hydroštely, chce to trpělivost, bo kloužou, NEPOMÁHAT si kleštěma ! A někam je odložit v jejich pracovní poloze
-vrhnout se na první pár ventilů. Píst stočit (ideálně nasadit kolo a přes pátý kvalt) do dolní úvratě, kterou zjistítě nějakou špejli, co strčíte do válce
-prostor ve válci vyplnit šňůrou (dobrá je bavlněná prádelní, ta se netřepí a je pevná) a až se ji nebude chtít dovnitř tak natočit píst do horní úvratě, dokad se to ,,nekousne,, . Ale s citem.
-auto trochu popustit z heveru, ať se netočí kolo, tím si pojistíte, že se vám níkdo tím kolem neotočí nechtíc ;) nebo i vy sami
-pokud nemáte, tak vyrobit si jednoduchý stahovák na ventilové pružiny (viz foto)
-vzít ořech, kladivo, klepnut po misce na pružině, opět s citem, ať se povolí a pružinu stáhnout tak, že jemným šprtnutím do jistících klínků samy odpadnou od dříku ventilu.
-vše sundat, vysát olej pod pružinou, pokud tam zbyl, ať pak zbytečně neteče do válců
-samozřejmě pořád dávat pozor na válcové plochy hydroštelů, ať se zbytečně nepodřou
-opět zvednut auto a je na řadě citlivý krok
-prsty tlačit dolu ventily a OPATRNĚ !!!! cukat kolem tak, aby pomalu padaly ventily do válce
-opatrně proto, že stačí fakt trochu pootočit a sjedou dost hluboko, ale jde to
-popustit je tedy nejlépe až na úroveň gufer
-nyní ventily nepřekáží a gufera můžete vklidu uchopit do kleští (za jejich kovový rantl níže)
-protočte je a prostě je vyrvěte ven, chce to trochu síly a trpělivosti
-vše pak očistit, nasunout a přes vhodný ořech dotlačit nové gufera, zpět smontovat a tak to zopakovat na všech ventilech
-po dokončení vše zpětně poskládat, překontrolovat rysky, rozvody a vyměnit vše další, co uznáte za vhodno

pro shrnutí:
-práce mi zabrala sečteno půl dne, ale rozložil jsem to na tři dny, ne vždy se mi chtělo :) ventily samotné zaberou asi dvě hodky
-není nutná pomoc nikoho druhého
-krom momenťáku není nutné žádné zvláštní nářadí (jen gola, kleště, hadry a samodomo stahovák)
-mít trpělivost
-všechny kanálky v hlavě překrýt hadrem, ať pak nic nelovíte v bloku motoru nebo ve vaně
-finančně mě to vyšlo: samotné gufera ventilů cca 90kč, gufero vačky cca 200kč, řemen altíku 400 kč, těsnění pod víko ventilů 250 kč
-snad sem na nic v postupu nezapoměl :)

a tu je pár fotek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


11.5.12, 21:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek Re: gufera ventilů 1.6 felda akutni
super navod.

Ale neodpustim si spomenut uvahu, ze ked su K.O gufera, bolo by fajn skontrolovat aj voditka ventilov, ci samotne ventily. VW motory maju tie voditka o kus kratsie ako napriklad Skoda motor, takze viacej trpia opotrebovanim.

Odporucam preto, ak je seriozny zaujem o perfekty stav motora dat hlavu dole.

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


11.5.12, 22:07
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: gufera ventilů 1.6 felda akutni
já bych taky doporučoval dát hlavu dole a nechat ji udělat celou třeba u budovič hodonín, stojí to za to ten motor chytne druhý dech,

a pak chybí na fotkách postavení rozvodů :!: :!: :!: :!:

to že si to někdo očmárnete je špatně rozvod může být skočený,

ryska na rozvody je vačka na čtvrté hodině a na ozubeném kole dole je na 12 ale je blbě vidět lepší je shodit starter a udělat si vlastní na setrváku

dělám to dám píst 1 do HU

odznačím zub na setrváku barvou

do díry pro svíčku dám drát, digi posuvku, uchyláka a točím doleva


píst padá označím na bloku rysku proti rysce na setrváku


pak točím doprava píst začne padat označím druhou rysku na bloku, rysky jsou vzdáleny cca 4 cm od sebe a přesně menzi nima je HU


řemen vždy nový jak je vytahaný posunuje rozvody :wink:


12.5.12, 07:27
Profil

Příspěvky: 73
Příspěvek Re: gufera ventilů 1.6 felda akutni
nedal jsem tu uplně včechny fotky, ktere jsem měl jako pomucku. Řemenici vačkove hřidele jsem měl taky samozřejmě poznačenou, respektive využil jsem značky už z předešle vyměny.
Shrnu teda seznam všech značek:
-na řemenici na klikovce označeny zub značkou
-proti značce na řemenici na klikovce udělana ryska na bloku motoru
-proti značce na řemenici klikovky označeny dva zuby řemenu
-na řemenici vačky udělana značka proti plastovemu hrotu, ktery ma taky značku
-na řemenici vačky označeny nahoře 4 zuby a proti nim 3 zuby řemenu
pokud se nemění řemen, tak je jistota si poznačit jeho polohu, protože ten zaručí původní vzájemnou vzdálenost značených zubů obou řemenic.
Co se týče sundání hlavy, plně s váma souhlasím. Včetně výměny těch vodítek. To už je pak o uvážení, co od auta očekáváte. Ja tolik času nemám a finance se mi taky nechcou moc vydávat za nové těsnění pod hlavu, štefty svodů, ktere jsou KO, nové šrouby hlavy válců atd..
slovacek.milos- dik za navod na rozvody, aspoň to tu bude všechno pěkně pohromadě :wink:


12.5.12, 07:45
Profil

Příspěvky: 73
Příspěvek Re: gufera ventilů 1.6 felda akutni
a tu je ta fotka te posledni značky
Obrázek


12.5.12, 07:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: gufera ventilů 1.6 felda akutni
Co tak hodit tento navod aj do castych otazok ?

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


12.5.12, 18:34
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 73
Příspěvek Re: gufera ventilů 1.6 felda akutni
tak zaregistroval jsem malý problem po delší jízdě (cca 80km). Rozvodový řemen mi sjíždí z řemenice vačkového hřídele směrem ven a to cca 3-4mm mimo řemenici. Pokaždé ho vrátím zpět ale zase se pak po delší jízdě mírně posune do boku.
Moc mě nenapadá nic jednoznačného, co to způsobuje. Vodní pumpa, která ho navádí, nebyla nijak montována, s tou jsem nic nedělal, napnutí řemenu je skoro stejné, jako před demontáži. Dále pak jsem měl sundanou řemenici z vačkového hřídele, tu jsem při montáži dotáhl na předepsaných 25 Nm a pootočil o cca 40 stupňů (o 90 se mi to už nepodařilo, bo bych to asi urval) a tady taky problém nevidím. Kdyby nebyla ta řemenice v ose vačky, tak by ten řemen přece nesjížděl na jednu stranu ale na obě střídavě. Pak leda že by byl ,,zešikma,, vačkový hřídel, což se mi ale taky zdá nepravděpodobné, když je 5x uložený a všechny šrouby ložisek jsem dotáhl na stejný moment. Navíc jsem měnil i gufero, které by mělo ten hřídel spíše ,,nadzvedávat,, oproti tomu starému vymačkanému.
Co vy na to ?


14.5.12, 11:17
Profil

Příspěvky: 73
Příspěvek Re: gufera ventilů 1.6 felda akutni
tak i problém se sjíždějícím řemenem vyřešen. Takže odplastovat rozvody, povolit napínací kladku o kus, tím pak měl řemen tendenci sjíždět na opačnou stranu. Pak stačilo nechat vždy motor chvíli běžet a hledat středovou pozici, ve které už řemen nesjíždí. A po dlouhé trase je stále kde má být.
Nicméně problém tím pádem vidím ve větší vůli v uložení buďto napínací kladky nebo vodní pumpy, která se napínáním naklání a navádí řemen na následující kolo směrem ven a pokud nemá to následující kolo vedení, tak i to další po něm.


15.5.12, 19:26
Profil

Příspěvky: 73
Příspěvek Re: gufera ventilů 1.6 felda akutni
pro ucelení tématu dodám, že jsem už absolvoval od výměny 500km kombinovaně (město, studené přejezdy i delší trasy přes kopce) a oleje je stále stejný objem. Měřeno vždy na stejné vodorovné ploše, 24 hodin po odstavení auta. Drží se to stále jednu tečkovanou rysku pod polovinou.


21.5.12, 11:16
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 12 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz