Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 29.11.24, 15:34



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 76  Další
 ETHANOL E85 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Bydliště: Hořice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Právě včera jsem definitivně odstavil Fa94 BMM 50kW. Měl najeto poctivých 200.000 km a motor stále šlapal jako hodinky. Na E85 jsem s ním najezdil cca 40.000 Km. V létě na čistej E85, v zimě na směs 1:1 s Ba95. Spotřeba se pohybovala kolem 7 l/100km v létě (v zimě spotřeba stoupala s klesající teplotou - v tuhých mrazech k 9 l/100km). Teď mám Fabia 1.2 HTP 40kW a tam už jsem musel dát přídavnou jednotku upravující délku vstřiku.

_________________
Škoda Fabia 1.2 HTP 40kW AWY r.v. 2002 (úprava na E85)


8.5.12, 08:50
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Bydliště: Hořice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Koukal jsem, že se tu hodně řeší jak, jak vlastně přídavná jednotka funguje. Je to velice jednoduché. "krabička" se připojuje mezi vstřiky a řídící jednotku motoru. Řídící jednotka motoru dá příkaz k otevření vstřiku na určitý čas, na základě informací z lambda sondy(a spoustě dalších informací které jsou pro vysvětlení funkce "krabičky" irelevantní). "Krabička" prodlouží otevření vstřiku o stanovené procento (u mého auta o 3%) Tím se mírně obohatí směs, a lambda sonda se nedostane mimo svůj regulační rozsah. Z toho vyplývá, že motor stále pracuje tak jak má a lambda sonda plní svou funkci. Když to zjednoduším: díky menší výhřevnosti E85 se ho musí do válců dostat více a o to se stará " krabička". Ty nejjednodušší a nejlevnější (tu mám i já) umožňují nastavit 5 režimů:
1: provoz na Ba95 -krabička je v posdatě vypnutá a nijak neupravuje signál z ŘJ
2: provoz na E70 (zimní) - používá se při nefunkční lambda sondě
3: provoz na E85 (letní) - používá se při nefunkční lambda sondě
4: AUTO - pro běžné používaní - nutná funkční lambda sonda
5: studený start - při startování za nízkých teplot (při nastartování do 5 sekund po zapnutí klíčku se "studený start" nepoužije)
Režimy 2-4 jsou plně programovatelné. Délku vstřiku lze prodloužit o 0-155% v kroku po 1%
Režim "studený start" je také plně programovatelný o 0-255% v kroku po 10%.
Při použití funkce "studený start" se prodlouží vstřik o nastavenou hodnotu, a tato hodnota se v průběhu jedné minuty plynule snižuje k hodnotě nastavené ve zvoleném provozním režimu.
Některé jednotky mají vyveden do kabiny manuální přepínač (Ba95-E85), případně studený start. Ty lepší, mají vlastní teplotní čidlo a upravují studený start automaticky na základě teploty motoru. A ty nejdražší (http://www.bioetun.com/, http://www.bioethanole85.cz) fungují plně automaticky a hlídají si i lambda sondu.

_________________
Škoda Fabia 1.2 HTP 40kW AWY r.v. 2002 (úprava na E85)


8.5.12, 09:29
Profil ICQ
Ignorant pravidel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1193
Bydliště: Úpatí Železných Hor
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Jiří Čech píše:
hany26 píše:
něvěřícím tomášům. schválně jsem to sledoval a dal si počítadlo.natankoval jsem až čala blikat rezerva.směs 1:3 felicia mpi 40 kw.najeto 514 km a zbývá ještě celá rezerva.najěžděno na couračkám 10 km do práce a zpět.nádrž má 45 litrů.

----------
Nádrž Felicie má 42 litrů a o moc víc do ní nedostraneš, mám to auto také... a jako jeden díl E85 a 3 díly benzínu?



ne přesně obráceně 3 dílya ethanolu na litr benzínu

_________________
Postarší motorista 2 kategorie.

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. - J.A.Komenský


8.5.12, 19:40
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
hany26:
je zajímavé, jak zde hromada lidí popírá fyzikální zákonitosti... :) kdybys řekl, že jsi na tu směsku ujel štreku nějakou devadesátkou, tak to bych i snesl, ale 10 km do práce a zpět... :D
A za kolik jsi to jezdil na čistý benzín? :wink:

_________________
J.


8.5.12, 20:42
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Jiri, mel bys vedet, ze Hany je primo specialista na popirani fyzikalnich zakonu. Jeho samotna existence hrube deformuje casoprostor. Ale zda se ze k lepsimu. :-D

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


8.5.12, 20:46
Profil ICQ YIM
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Viky:
nějak mi nedochází, proč zde má tolik lidí tak malé sebevědomí, které si řeší vytahováním se jako malé děti ve školce (já ho mám většího) něčím, co je jim možné okamžitě vyvrátit jako nesmysl... Copak si neumí přiznat chybu?

_________________
J.


8.5.12, 20:55
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Jestli jsme ho neměli sníst :lol:

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


8.5.12, 20:57
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 53
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: ETHANOL E85
goodji píše:
Koukal jsem, že se tu hodně řeší jak, jak vlastně přídavná jednotka funguje. Je to velice jednoduché. "krabička" se připojuje mezi vstřiky a řídící jednotku motoru. Řídící jednotka motoru dá příkaz k otevření vstřiku na určitý čas, na základě informací z lambda sondy(a spoustě dalších informací které jsou pro vysvětlení funkce "krabičky" irelevantní). "Krabička" prodlouží otevření vstřiku o stanovené procento (u mého auta o 3%) Tím se mírně obohatí směs, a lambda sonda se nedostane mimo svůj regulační rozsah. Z toho vyplývá, že motor stále pracuje tak jak má a lambda sonda plní svou funkci. Když to zjednoduším: díky menší výhřevnosti E85 se ho musí do válců dostat více a o to se stará " krabička". Ty nejjednodušší a nejlevnější (tu mám i já) umožňují nastavit 5 režimů:
...

Konečně pořádný p5íspěvek. O toto jsem se dosti zajímal ale stále netuším, kde ta krabička zjištuje jaký je poměr směsi. Jak jsem z dotazů a odpovědí vydedukoval, tak jen z délky vstřiku. A to se mně zdá opravdu jen jako odhadování a nemám v to vůbec důvěru. To opravdu bych už asi věřil jen té s přepínačem, trvale x% nebo nic navíc.

_________________
Felicia 1.6 combi


20.5.12, 12:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Bydliště: Hořice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
"krabička" v postatě nepotřebuje vědět složení směsi. Bohatost směsy řídí lambda sonda, ta dá příkaz ŘJ motoru k prodloužení, nebo zkrácení doby vstřiku. A protože je do signálové cesty mezi ŘJ motoru a vstřik vřazena "krabička", tak dojde k otevření vstřiku na dobu kterou požaduje ŘJ motoru plus doba která je nastavená v "krabičce".
Bohužel (jak jsem si ověřil na vlastní kůži), jsou tříválce ve Fábiích velice choulostivé na přesnost nastavení délky vstřiku a proto s těmito levnými "krabičkami" pracují nespolehlivě.
I já jsem byl nucen "krabičku" vymontovat a vrátit výrobci. Místo ní jsem si nechal namontovat jednotku EuropeconFlex MPI-A, která má vlastní tepelné čidlo, a připojení na lambda sondu. Její cena byla o proti "krabičce" trojnásobná, ale doufám, že bude pracovat spolehlivě. Montáž proběhla dnes dopoledne, ale v nádrži mám ještě 35L směsi Ba95 a E85 (3:1) a na tu to jede bez problémů i bez úprav. Až budu jezdit na čistý E85, tak se podělím o zkušenosti.

_________________
Škoda Fabia 1.2 HTP 40kW AWY r.v. 2002 (úprava na E85)


20.5.12, 14:52
Profil ICQ
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
goodji:
A víš, že kecáš? :-) ono totiž vůbec nejde o jaký motor jde, ale o princip regulace, který je pro tento případ nevhodný a není vhodný vůbec pro nic, kromě stacionárního režimu, kdy jsou stejná vstupní data. Ta hloupoučká krabička totiž vysílá do ŘJ informaci, která odpovídá tomu, co už proběhlo dávno před tím... Takže ŘJ neustále koriguje cosi, co už dávno není pravda. Fungovat to bude jen a pouze při rozvnoměrné jízdě při minimální práci s pedálem plynu, jinak to bude blbnout u všech vstřikových motorů včetně BMW a Ferrari... :-) Pokud chci něco skutečně řídit, musím mít k dispozicio vstupní hodnoty a na základě výsledných hodnot pak jen koriguji. Nejdřív si nastuduj, jak pracuje spalovací motor, příprava směsi a přechodové režimy, pak teprve něco zkoušej.
Ona Ti nebude fungovat ani ta nová, drahá krabička... ;-) Jediné, co bude fungovat, je přeprogramování ŘJ na definovanou smět lihu a benzínu.

_________________
J.


20.5.12, 15:22
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Konečně pořádný p5íspěvek. O toto jsem se dosti zajímal ale stále netuším, kde ta krabička zjištuje jaký je poměr směsi. Jak jsem z dotazů a odpovědí vydedukoval, tak jen z délky vstřiku. A to se mně zdá opravdu jen jako odhadování a nemám v to vůbec důvěru. To opravdu bych už asi věřil jen té s přepínačem, trvale x% nebo nic navíc.[/quote]
-------------
To není pořádný příspěvek, ale příspěvek naprosto hloupý. A dobře děláš, že tomu nevěříš, protože to nebude fungovat...

_________________
J.


20.5.12, 15:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Bydliště: Hořice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Podívej, ty si tu pleskáš játra co by zarytý skeptik a odpůrce E85. Já tu popisuju značně zjednodušeně, na co ta přídavná jednotka je. Nic ti nebrání vysvětlit funkci vstřikování vysoce odborně. Jen mám obavy, že to pro "neodborníky" bude mlácení prázdné slámy.
Také by mě zajímalo kolik aut na E85 už ti prošlo rukama? Já to co tady píšu, píšu z vlastní zkušenosti. Provozuju na E85 už druhé auto a mám s nimi najeto přes 40000km.
Ty jako odborník tvrdíš, že to nebude fungovat (teoreticky), já tvrdím, že to funguje (prakticky). Nevím, kde soudruzi udělali chybu, že vyrobili něco co nemá fungovat, a ono to funguje. A vlastně je mi úplně fuk, jaký na to máš názor. Ty vymýšlej důvody proč to nebude fungovat, a mi ostatní budeme jezdit.

_________________
Škoda Fabia 1.2 HTP 40kW AWY r.v. 2002 (úprava na E85)


20.5.12, 15:41
Profil ICQ
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Otázka je, jestli to skutečně funguje, jestli to není jen tvoje zbožné přání... :-) Poměr 3:1 znamená, že to zvládne ŘJ klidně i bez "krabiček", ale tak, jako tak, to nic nepřináší, ať se to míchá jak chce nebo se jezdí na čistý E85. O co je E85 levnější, o to se zvýší spotřeba. Jakmile nemám vstupní hodnotu, nejsem schopný nastavit správnou směs - já se s takovým případem regulace podle výstupních hodnot setkávám minimálně 4x do měsíce a snažím se všem vysvětlit, že to prostě fungovat nebude. A také mi nikdo nevěří - než se prakticky přesvědčí, víš? :-)

_________________
J.


20.5.12, 15:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Bydliště: Hořice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
goodji píše:
"krabička" v postatě nepotřebuje vědět složení směsi. Bohatost směsy řídí lambda sonda, ta dá příkaz ŘJ motoru k prodloužení, nebo zkrácení doby vstřiku. A protože je do signálové cesty mezi ŘJ motoru a vstřik vřazena "krabička", tak dojde k otevření vstřiku na dobu kterou požaduje ŘJ motoru plus doba která je nastavená v "krabičce".
Bohužel (jak jsem si ověřil na vlastní kůži), jsou tříválce ve Fábiích velice choulostivé na přesnost nastavení délky vstřiku a proto s těmito levnými "krabičkami" pracují nespolehlivě.
I já jsem byl nucen "krabičku" vymontovat a vrátit výrobci. Místo ní jsem si nechal namontovat jednotku EuropeconFlex MPI-A, která má vlastní tepelné čidlo, a připojení na lambda sondu. Její cena byla o proti "krabičce" trojnásobná, ale doufám, že bude pracovat spolehlivě. Montáž proběhla dnes dopoledne, ale v nádrži mám ještě 35L směsi Ba95 a E85 (3:1) a na tu to jede bez problémů i bez úprav. Až budu jezdit na čistý E85, tak se podělím o zkušenosti.


Co jsi nepochopil na té červeně označené větě?

_________________
Škoda Fabia 1.2 HTP 40kW AWY r.v. 2002 (úprava na E85)


20.5.12, 16:00
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 304
Bydliště: Sezimovo Ústí
Příspěvek Re:
Kachnis píše:
zvlastni ze to snizuje spotrebu kdyz to ma mensi vyhrevnost :| ja mel treba spotrebu stejnou.. kdyz to bylo 1:1


Ono to asi spíš snižuje spotřebu peněz :)
Ale chci se zeptat, co říkáte přestavbám na E85 přidáním řídící jednotky prodlužující dobu vstřiku. Dělají to některé servisy a chtějí za to od 3 do 5 tisíc. Mám Octavii 1,8 20V a přemýšlím, zda investovat, či ne.

_________________
Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995


21.5.12, 17:18
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.   [ Příspěvků: 1127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 76  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz