Autor |
Zpráva |
goodji
Příspěvky: 22 Bydliště: Hořice
|
Re: ETHANOL E85
Právě včera jsem definitivně odstavil Fa94 BMM 50kW. Měl najeto poctivých 200.000 km a motor stále šlapal jako hodinky. Na E85 jsem s ním najezdil cca 40.000 Km. V létě na čistej E85, v zimě na směs 1:1 s Ba95. Spotřeba se pohybovala kolem 7 l/100km v létě (v zimě spotřeba stoupala s klesající teplotou - v tuhých mrazech k 9 l/100km). Teď mám Fabia 1.2 HTP 40kW a tam už jsem musel dát přídavnou jednotku upravující délku vstřiku.
_________________ Škoda Fabia 1.2 HTP 40kW AWY r.v. 2002 (úprava na E85)
|
8.5.12, 08:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
goodji
Příspěvky: 22 Bydliště: Hořice
|
Re: ETHANOL E85
Koukal jsem, že se tu hodně řeší jak, jak vlastně přídavná jednotka funguje. Je to velice jednoduché. "krabička" se připojuje mezi vstřiky a řídící jednotku motoru. Řídící jednotka motoru dá příkaz k otevření vstřiku na určitý čas, na základě informací z lambda sondy(a spoustě dalších informací které jsou pro vysvětlení funkce "krabičky" irelevantní). "Krabička" prodlouží otevření vstřiku o stanovené procento (u mého auta o 3%) Tím se mírně obohatí směs, a lambda sonda se nedostane mimo svůj regulační rozsah. Z toho vyplývá, že motor stále pracuje tak jak má a lambda sonda plní svou funkci. Když to zjednoduším: díky menší výhřevnosti E85 se ho musí do válců dostat více a o to se stará " krabička". Ty nejjednodušší a nejlevnější (tu mám i já) umožňují nastavit 5 režimů: 1: provoz na Ba95 -krabička je v posdatě vypnutá a nijak neupravuje signál z ŘJ 2: provoz na E70 (zimní) - používá se při nefunkční lambda sondě 3: provoz na E85 (letní) - používá se při nefunkční lambda sondě 4: AUTO - pro běžné používaní - nutná funkční lambda sonda 5: studený start - při startování za nízkých teplot (při nastartování do 5 sekund po zapnutí klíčku se "studený start" nepoužije) Režimy 2-4 jsou plně programovatelné. Délku vstřiku lze prodloužit o 0-155% v kroku po 1% Režim "studený start" je také plně programovatelný o 0-255% v kroku po 10%. Při použití funkce "studený start" se prodlouží vstřik o nastavenou hodnotu, a tato hodnota se v průběhu jedné minuty plynule snižuje k hodnotě nastavené ve zvoleném provozním režimu. Některé jednotky mají vyveden do kabiny manuální přepínač (Ba95-E85), případně studený start. Ty lepší, mají vlastní teplotní čidlo a upravují studený start automaticky na základě teploty motoru. A ty nejdražší ( http://www.bioetun.com/, http://www.bioethanole85.cz) fungují plně automaticky a hlídají si i lambda sondu.
_________________ Škoda Fabia 1.2 HTP 40kW AWY r.v. 2002 (úprava na E85)
|
8.5.12, 09:29 |
|
|
hany26
Ignorant pravidel
Příspěvky: 1193 Bydliště: Úpatí Železných Hor
|
Re: ETHANOL E85
Jiří Čech píše: hany26 píše: něvěřícím tomášům. schválně jsem to sledoval a dal si počítadlo.natankoval jsem až čala blikat rezerva.směs 1:3 felicia mpi 40 kw.najeto 514 km a zbývá ještě celá rezerva.najěžděno na couračkám 10 km do práce a zpět.nádrž má 45 litrů. ---------- Nádrž Felicie má 42 litrů a o moc víc do ní nedostraneš, mám to auto také... a jako jeden díl E85 a 3 díly benzínu? ne přesně obráceně 3 dílya ethanolu na litr benzínu
_________________ Postarší motorista 2 kategorie.
Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. - J.A.Komenský
|
8.5.12, 19:40 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
hany26: je zajímavé, jak zde hromada lidí popírá fyzikální zákonitosti... kdybys řekl, že jsi na tu směsku ujel štreku nějakou devadesátkou, tak to bych i snesl, ale 10 km do práce a zpět... A za kolik jsi to jezdil na čistý benzín?
_________________ J.
|
8.5.12, 20:42 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: ETHANOL E85
Jiri, mel bys vedet, ze Hany je primo specialista na popirani fyzikalnich zakonu. Jeho samotna existence hrube deformuje casoprostor. Ale zda se ze k lepsimu.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
8.5.12, 20:46 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
Viky: nějak mi nedochází, proč zde má tolik lidí tak malé sebevědomí, které si řeší vytahováním se jako malé děti ve školce (já ho mám většího) něčím, co je jim možné okamžitě vyvrátit jako nesmysl... Copak si neumí přiznat chybu?
_________________ J.
|
8.5.12, 20:55 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: ETHANOL E85
Jestli jsme ho neměli sníst
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
8.5.12, 20:57 |
|
|
jivo
Příspěvky: 53 Bydliště: Praha
|
Re: ETHANOL E85
goodji píše: Koukal jsem, že se tu hodně řeší jak, jak vlastně přídavná jednotka funguje. Je to velice jednoduché. "krabička" se připojuje mezi vstřiky a řídící jednotku motoru. Řídící jednotka motoru dá příkaz k otevření vstřiku na určitý čas, na základě informací z lambda sondy(a spoustě dalších informací které jsou pro vysvětlení funkce "krabičky" irelevantní). "Krabička" prodlouží otevření vstřiku o stanovené procento (u mého auta o 3%) Tím se mírně obohatí směs, a lambda sonda se nedostane mimo svůj regulační rozsah. Z toho vyplývá, že motor stále pracuje tak jak má a lambda sonda plní svou funkci. Když to zjednoduším: díky menší výhřevnosti E85 se ho musí do válců dostat více a o to se stará " krabička". Ty nejjednodušší a nejlevnější (tu mám i já) umožňují nastavit 5 režimů: ... Konečně pořádný p5íspěvek. O toto jsem se dosti zajímal ale stále netuším, kde ta krabička zjištuje jaký je poměr směsi. Jak jsem z dotazů a odpovědí vydedukoval, tak jen z délky vstřiku. A to se mně zdá opravdu jen jako odhadování a nemám v to vůbec důvěru. To opravdu bych už asi věřil jen té s přepínačem, trvale x% nebo nic navíc.
_________________ Felicia 1.6 combi
|
20.5.12, 12:14 |
|
|
goodji
Příspěvky: 22 Bydliště: Hořice
|
Re: ETHANOL E85
"krabička" v postatě nepotřebuje vědět složení směsi. Bohatost směsy řídí lambda sonda, ta dá příkaz ŘJ motoru k prodloužení, nebo zkrácení doby vstřiku. A protože je do signálové cesty mezi ŘJ motoru a vstřik vřazena "krabička", tak dojde k otevření vstřiku na dobu kterou požaduje ŘJ motoru plus doba která je nastavená v "krabičce". Bohužel (jak jsem si ověřil na vlastní kůži), jsou tříválce ve Fábiích velice choulostivé na přesnost nastavení délky vstřiku a proto s těmito levnými "krabičkami" pracují nespolehlivě. I já jsem byl nucen "krabičku" vymontovat a vrátit výrobci. Místo ní jsem si nechal namontovat jednotku EuropeconFlex MPI-A, která má vlastní tepelné čidlo, a připojení na lambda sondu. Její cena byla o proti "krabičce" trojnásobná, ale doufám, že bude pracovat spolehlivě. Montáž proběhla dnes dopoledne, ale v nádrži mám ještě 35L směsi Ba95 a E85 (3:1) a na tu to jede bez problémů i bez úprav. Až budu jezdit na čistý E85, tak se podělím o zkušenosti.
_________________ Škoda Fabia 1.2 HTP 40kW AWY r.v. 2002 (úprava na E85)
|
20.5.12, 14:52 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
goodji: A víš, že kecáš? ono totiž vůbec nejde o jaký motor jde, ale o princip regulace, který je pro tento případ nevhodný a není vhodný vůbec pro nic, kromě stacionárního režimu, kdy jsou stejná vstupní data. Ta hloupoučká krabička totiž vysílá do ŘJ informaci, která odpovídá tomu, co už proběhlo dávno před tím... Takže ŘJ neustále koriguje cosi, co už dávno není pravda. Fungovat to bude jen a pouze při rozvnoměrné jízdě při minimální práci s pedálem plynu, jinak to bude blbnout u všech vstřikových motorů včetně BMW a Ferrari... Pokud chci něco skutečně řídit, musím mít k dispozicio vstupní hodnoty a na základě výsledných hodnot pak jen koriguji. Nejdřív si nastuduj, jak pracuje spalovací motor, příprava směsi a přechodové režimy, pak teprve něco zkoušej. Ona Ti nebude fungovat ani ta nová, drahá krabička... Jediné, co bude fungovat, je přeprogramování ŘJ na definovanou smět lihu a benzínu.
_________________ J.
|
20.5.12, 15:22 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
Konečně pořádný p5íspěvek. O toto jsem se dosti zajímal ale stále netuším, kde ta krabička zjištuje jaký je poměr směsi. Jak jsem z dotazů a odpovědí vydedukoval, tak jen z délky vstřiku. A to se mně zdá opravdu jen jako odhadování a nemám v to vůbec důvěru. To opravdu bych už asi věřil jen té s přepínačem, trvale x% nebo nic navíc.[/quote] ------------- To není pořádný příspěvek, ale příspěvek naprosto hloupý. A dobře děláš, že tomu nevěříš, protože to nebude fungovat...
_________________ J.
|
20.5.12, 15:23 |
|
|
goodji
Příspěvky: 22 Bydliště: Hořice
|
Re: ETHANOL E85
Podívej, ty si tu pleskáš játra co by zarytý skeptik a odpůrce E85. Já tu popisuju značně zjednodušeně, na co ta přídavná jednotka je. Nic ti nebrání vysvětlit funkci vstřikování vysoce odborně. Jen mám obavy, že to pro "neodborníky" bude mlácení prázdné slámy. Také by mě zajímalo kolik aut na E85 už ti prošlo rukama? Já to co tady píšu, píšu z vlastní zkušenosti. Provozuju na E85 už druhé auto a mám s nimi najeto přes 40000km. Ty jako odborník tvrdíš, že to nebude fungovat (teoreticky), já tvrdím, že to funguje (prakticky). Nevím, kde soudruzi udělali chybu, že vyrobili něco co nemá fungovat, a ono to funguje. A vlastně je mi úplně fuk, jaký na to máš názor. Ty vymýšlej důvody proč to nebude fungovat, a mi ostatní budeme jezdit.
_________________ Škoda Fabia 1.2 HTP 40kW AWY r.v. 2002 (úprava na E85)
|
20.5.12, 15:41 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
Otázka je, jestli to skutečně funguje, jestli to není jen tvoje zbožné přání... Poměr 3:1 znamená, že to zvládne ŘJ klidně i bez "krabiček", ale tak, jako tak, to nic nepřináší, ať se to míchá jak chce nebo se jezdí na čistý E85. O co je E85 levnější, o to se zvýší spotřeba. Jakmile nemám vstupní hodnotu, nejsem schopný nastavit správnou směs - já se s takovým případem regulace podle výstupních hodnot setkávám minimálně 4x do měsíce a snažím se všem vysvětlit, že to prostě fungovat nebude. A také mi nikdo nevěří - než se prakticky přesvědčí, víš?
_________________ J.
|
20.5.12, 15:55 |
|
|
goodji
Příspěvky: 22 Bydliště: Hořice
|
Re: ETHANOL E85
goodji píše: "krabička" v postatě nepotřebuje vědět složení směsi. Bohatost směsy řídí lambda sonda, ta dá příkaz ŘJ motoru k prodloužení, nebo zkrácení doby vstřiku. A protože je do signálové cesty mezi ŘJ motoru a vstřik vřazena "krabička", tak dojde k otevření vstřiku na dobu kterou požaduje ŘJ motoru plus doba která je nastavená v "krabičce". Bohužel (jak jsem si ověřil na vlastní kůži), jsou tříválce ve Fábiích velice choulostivé na přesnost nastavení délky vstřiku a proto s těmito levnými "krabičkami" pracují nespolehlivě. I já jsem byl nucen "krabičku" vymontovat a vrátit výrobci. Místo ní jsem si nechal namontovat jednotku EuropeconFlex MPI-A, která má vlastní tepelné čidlo, a připojení na lambda sondu. Její cena byla o proti "krabičce" trojnásobná, ale doufám, že bude pracovat spolehlivě. Montáž proběhla dnes dopoledne, ale v nádrži mám ještě 35L směsi Ba95 a E85 (3:1) a na tu to jede bez problémů i bez úprav. Až budu jezdit na čistý E85, tak se podělím o zkušenosti. Co jsi nepochopil na té červeně označené větě?
_________________ Škoda Fabia 1.2 HTP 40kW AWY r.v. 2002 (úprava na E85)
|
20.5.12, 16:00 |
|
|
pajavlk
Příspěvky: 304 Bydliště: Sezimovo Ústí
|
Re:
Kachnis píše: zvlastni ze to snizuje spotrebu kdyz to ma mensi vyhrevnost ja mel treba spotrebu stejnou.. kdyz to bylo 1:1 Ono to asi spíš snižuje spotřebu peněz Ale chci se zeptat, co říkáte přestavbám na E85 přidáním řídící jednotky prodlužující dobu vstřiku. Dělají to některé servisy a chtějí za to od 3 do 5 tisíc. Mám Octavii 1,8 20V a přemýšlím, zda investovat, či ne.
_________________ Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995
|
21.5.12, 17:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|