Felicia 1,3 MPi, špatné starty
Autor |
Zpráva |
Franta Boháček
Příspěvky: 262 Bydliště: Hulín
|
Felicia 1,3 MPi, špatné starty
Moje feliciia 1,3 MPI rok 97 během posledních 3 týdnů stále hůř startuje. Začalo to občasným dlouhým držením startéru. Jenže se to začalo projevovat stále častěji, teď už každé startování je velmi dlouhé (napoprvé ale držím i 5 vteřin s plynem). Diagnostika ukázala špatnou lambdu, špatný snímač otáček, špatné dva vstřiky (najeto 105000Km takže vše bylo původní). Po výměně všech těchto věcí za nové se situace opakuje, tedy žádná změna.
Stalo se to někomu?
_________________ Škoda Octavia 1960 - mezitypový model bez křidélek karoserie podobná spartaku, avšak s vlastnostmi oktávie
|
18.9.09, 07:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Řeším něco podobného a už taky nevím co dál, Felda 1,3 MPi studenej start bomba, teplej okamžitej start bomba ale jakmile to stojí 10minut až 5 hodin tak na startování chytne na 500 otáček a dokud hebounce nepřidáš tak se sama nesrovná, pak zase vše v poho a stačí vypnout a znova start a už zase v poho. V chybovej žádná závada, spotřeba OK jízda OK neškube nechcípe klapka chodí jak hodinky a problem pořád zůstává, vyměněný čidlo otáček, snímač teploty, svíčky, klapka, jednotka, změřený tlaky ve válcích, tlak paliva před startem při běžícím motoru a i 20 minut po vypnutí a vše OK.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
Naposledy upravil Kristensen dne 27.9.09, 09:14, celkově upraveno 1
|
20.9.09, 15:36 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
V tvém případě bych změřil tlak paliva při startování, někdy pokud je nízkej tak to vyhazuje chybu vstřiku, svíčky tam máš jak dlouho? A tlaky motoru?
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
20.9.09, 15:38 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
mám něco podobnýho, ale dělá mi to LPG, jak jezdim na benzín, nemám problém....zapal. lišta asi ne-e, co?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
20.9.09, 17:28 |
|
|
Franta Boháček
Příspěvky: 262 Bydliště: Hulín
|
taky jezdím na LPG, ale nezmiňoval sem to, mám plnou automatiku takže startuje vždycky čistě na benzín, plyn v tom nehraje roli. Svíčky samozřejmě nový, to mě napadlo jako první, jsou original na tento motor, tedy nejsou plynové, filtry a takové věci taky. Tlaky asi dobré, motor nejeví známky nějakých problémů, jede i na plyn přes 150km/h, má rovnoměrný chod v otáčkách i na volnoběh, na benzíl letí jak splašenej, ten problém je jen při startu. žádné chyby to nepíše, když se startuje s plynem, chytá většinou téměř okamžitě, vyjímka je jedna z dvaceti startování kdy i s plynem trvá start dlouho. Nevím co s tím, je to zajímavé jak rychle se to vyvinulo. Ještě koncem srpna sem si pochvaloval jak krásně to chytá úplně bez plynu v jakékoli situaci. A teď tohle. Napadla mě poslední věc jako rada. Můj tata měl problém s kolísáním otáček na svojí feldě MPi (36000Km - ano skutečně, je první majitel). Chyba žádná ale furt to poškubávalo. Na vině bylo špatné těsnění pod sacím potrubím... Leda ještě takhle to zkusit.
_________________ Škoda Octavia 1960 - mezitypový model bez křidélek karoserie podobná spartaku, avšak s vlastnostmi oktávie
|
20.9.09, 18:14 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Nech si seřídit klapku do základního nastavení, vynikající program na to je autocomsoft od motordiagu, kterej dokáže vymazat všechny adaptační hodnoty, což třeba VAG-COM neumí.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
20.9.09, 18:22 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
mě by zajímalo jaké máš napětí na řidící jednotce při startu
když už je totiž sedum a méně tak točíš jak pako a MPI nechytne nejlépe sledovat napětí v řj vagem při startu tam to uvidíš
pokud měřím baterku zátěžákem a má 7V tak u BMM chytne ale MPi už má potíže jak píšeš nebo nechytne vůbec, baterky v poslední době vyvádí psí kusy miloš
|
20.9.09, 18:41 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Drak píše: Nech si seřídit klapku do základního nastavení, vynikající program na to je autocomsoft od motordiagu, kterej dokáže vymazat všechny adaptační hodnoty, což třeba VAG-COM neumí.
jo oni to i prezentujou ke stažení zdarma
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
20.9.09, 19:36 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Sadra17 píše: Drak píše: Nech si seřídit klapku do základního nastavení, vynikající program na to je autocomsoft od motordiagu, kterej dokáže vymazat všechny adaptační hodnoty, což třeba VAG-COM neumí. jo oni to i prezentujou ke stažení zdarma
to je fígl fachčí tam jen dva com přesně na ty jejich kabely zdarma je relativní pojem, mám KKL tak jsem zvědav jestli to pojede miloš
|
20.9.09, 20:50 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Fígl v tom není, je tam k dispozici 32 COM portů a pokud máš KKL kabel s koncovkou USB, tak si nastavíš virtuální port, takže se ti bude tvářit jako COM a pak si jen stačí vybrat. Ten program je k nezaplacení, už sem tím vyléčil několik felicií, který se vrátily ze servisu s diagnózou ŘJ v hajzlu. Na tohle je VAG krátkej.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
21.9.09, 18:16 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Já se picnu, nakonec to vypadá že jsou v háji kabely ke snímači otáček, hned těsně za konektorem, jsou nakroucený do určitýho směru a když jsem to odpojil a přetočil obráceně tak od té doby klid, takže v uterý dovezu piny a kabel zkrátím a uvidíme ale zatím je klid, za 10, za 20, za hodinu, už to zatím startuje jak má. Ještě že člověk má možnost zkoušet součástky z jinýho auta.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
27.9.09, 16:22 |
|
|
jenikk
Příspěvky: 122 Bydliště: Příbramsko
|
Re: Felicia 1,3 MPi, špatné starty
Zdravím, vím, že je tohle už mrtvý téma, ale pomohla výměna těch kabelů, nebo to bylo něším jiným? Mně totiž felda začala dělat úplně přesně to samý, do puntíku stejná závada, co se tu popisuje...
_________________ Getz 1.1i (2007), Felicia 1.3 MPI 50kW (2001), LPG
|
13.6.12, 06:25 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re:
jenikk,prečítaj celú tému,nielen prvý príspevok a zistíš čo je riešením Ten motordiag,funguje mi to aj na nejaký noname usb kabel z aukra.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
13.6.12, 17:52 |
|
|
aeronaut7111
Příspěvky: 241
|
Re: Felicia 1,3 MPi, špatné starty
Franta Boháček píše: Moje feliciia 1,3 MPI rok 97 během posledních 3 týdnů stále hůř startuje. Začalo to občasným dlouhým držením startéru. Jenže se to začalo projevovat stále častěji, teď už každé startování je velmi dlouhé (napoprvé ale držím i 5 vteřin s plynem). Diagnostika ukázala špatnou lambdu, špatný snímač otáček, špatné dva vstřiky (najeto 105000Km takže vše bylo původní). Po výměně všech těchto věcí za nové se situace opakuje, tedy žádná změna.
Stalo se to někomu? Ahoj, vypsané závady jsou mimo snímač otáček typické pro plyn (LPG)- nejsou to závady, jsou to chybová hlášení z důvodu nepracujících (odpojených) komponent při provozu na plyn (vstřiky nefachají, lambda je na lpg většinou mimo tolerance případně ji nahrazuje emulátor) Startování může být samozřejmě ovlivněno jakoukoli závadou, ale u pohonu plynem je dlouhý start občas daný tím, že ti zůstává LPG v sání (typicky u zahřátého motoru po vypnutí motoru a opětovném startu nejdřív nasává hodně bohatou=nezapalitelnou směs benzínu plynu a vzduchu, po několika otáčkách se to vyvětrá) Toto neplatí pro sekvenční vstřik plynu samozřejmě... U klasiky s podtlakem se většinou zhoršující start = volná membrána nebo solenoid na reduktoru nebo vysoká bohatost na volnoběhu (pouští trochu plyn i po stop motoru dokud se nesrovná tlak) - ověříš tím že budeš přepínat na benzín dřív než vypneš motor.
|
14.6.12, 07:49 |
|
|
jenikk
Příspěvky: 122 Bydliště: Příbramsko
|
Re: Felicia 1,3 MPi, špatné starty
Ahoj, to bylo první, co jsem zkoušel, přepnout před chcípnutím motoru na benzín, ale starty jsou bez rozdílu. Teď mi to navíc už i při studeným startu v motoru vždycky dost podivně "chrochtne", pak to ještě vteřinku točí a pak naskočí. Nevím, možná volnoběžka startéru nebo startér... plus ty teplý starty jsou mizerný - tam jsem se dočetl, že to může způsobovat zaprasenej/mrtvej snímač tlaku a teploty v sání, zkusím se na to kouknout přes počítač, jakou to hlásí teplotu a případně ho vyčistit, jak o tom píše Lászlo zde... http://lugosy.smirci-krize.cz/clanky-skoda-felicia-1300-mpi-siemens-simos2p.php
_________________ Getz 1.1i (2007), Felicia 1.3 MPI 50kW (2001), LPG
|
15.6.12, 06:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|