|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
P4V3LS
Příspěvky: 80
|
Vyndání ventilů z hlavy
Zdravím, potřebuju radu, jak dostanu ventily z hlavy na Fáčku. Takovým způsobem, abych je mohl zase dát v pořádku zpět Díky
|
28.8.12, 20:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Vyndání ventilů z hlavy
Jde to v pohodě vyrobit i doma... stlačíš tím misku na pružině, vypadnou ti dva klínky a pak už to jde samo. Před použitím misku poklepat kladívkem (!kladivem ale s citem ) aby klínky samy snadno odpadly.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
28.8.12, 20:22 |
|
|
P4V3LS
Příspěvky: 80
|
Re: Vyndání ventilů z hlavy
Toto asi nevyrobím, pač nemám z čeho :/ Pomůžu si nějak stahovákem na pružiny?
|
28.8.12, 20:23 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Vyndání ventilů z hlavy
Ja to delam tak, ze vemu neco cim si podlozim ventil zespodu (nejvice se osvedcila napul sjeta brzdova desticka ze 120) vemu kousek trubky, nebo orech a lehce poklepu misku dokud necitim, ze se uvolnily klinky, pak vemu ockopolochy klic 22 ockem ho polozim na misku, za plochou cast ho chytnu rukou a doprostred klice zatlacim nohou, az pruzinu stlacim, druhou rukou pak vyberu klinky a je to Ale k tedle metode potrebujes mit silnou levacku A pak je tu druha metoda jde udelat taky to, ze misto poklepavani pres trubicku na uvolneni klinku po te trubce poradne trisknes a ono to vsecko vyskoci (taky to tak nekdy delam, kdyz mam blbou naladu) ale riskujes ze skrivis ventil, poskodis voditko a podobne takle se vetsinou rozebiraji hlavy na srotaku..ale pri trose cviku a citu to i touto metodou rozeberes bez poskozeni
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
Naposledy upravil škodovka dne 28.8.12, 20:41, celkově upraveno 1
|
28.8.12, 20:39 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Vyndání ventilů z hlavy
ne. provrtej 17 klíč a použij princip dvojzvratné páky.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
28.8.12, 20:41 |
|
|
P4V3LS
Příspěvky: 80
|
Re: Vyndání ventilů z hlavy
k čemu mi pomůže provrtání? Nějak si to neumím představit.. Vezmu 17-ku stranovou, provrtám a?
|
28.8.12, 20:49 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Vyndání ventilů z hlavy
do díry vrazím šroub, přišroubuju k hlavě, jeden konec klíče nasadím na misku pružiny a druhej zvedám rukou. Ale jak nad tím teď přemejšlím tak možná to bude chtít větší klíč a ne 17. To už musíš ozkoušet. A desetkrát měř jednou vrtej ať nemáš z klíče ementál
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
28.8.12, 20:51 |
|
|
P4V3LS
Příspěvky: 80
|
Re: Vyndání ventilů z hlavy
řekl bys mi, na jakým principu je ventil s pružinou vlastně složenej? Nikyd jsem to neměl rozdělaný, nemám to teď ani před seboua jsem z toho celkem mimo.
Ještě se chci zeptat, jak na hlavě drží tá záviotáv tyčka, na kterou se dotahuje víko ventilů? díky
|
28.8.12, 21:00 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Vyndání ventilů z hlavy
závitová tyčka je šteft, tzn závit z obou stran. Sundáš ji, že na ni našroubuješ dvě matky, dotáhneš na kontra a za ty ju povolíš a vyšroubuješ. Miska pružiny na ventilu drží tak, že díra pro ventil je kónická a v ní je vloženej "klínek". Ve dříku ventilu jsou drážky, do kterých zapadá "klínek" - ty jsou tam dva a obepínají dřík po 2x 180°. Kónickým tvarem díry v misce je klínek tlačen do drážek ve dříku a udržován na místě. Viz obr.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
28.8.12, 21:24 |
|
|
Billy Bob Bean
Příspěvky: 233 Bydliště: Olomouc - Brno
|
Re: Vyndání ventilů z hlavy
Já jsem to dělal 21. klíčem. Z hlavy odšroubuješ tyč s vahadlama. Po tom ti zůstanou díry na 4x šroub M8. Teď si vezmeš ten klíč položíš ho vidličkou na misku ventilu a v místě kde byl šroub držící odlitek z té vahadlové tyče si pak v klíči uděláš 9-10 mm díru. Tou dírou nakonec prostrčíš M8 šroub a druhej konec klíče podložíš matkama v místě kde sedělo ventilový víko a dotahuješ. A celej tenhle udělátor ti bude tlačit ventil dolů i s pružinou. Pak jen do ventilu z druhé strany klepneš a klínky ti vyskočí skoro samy. Jen pak pozor při opětovným povolování udělátoru. Ty pružiny skáčou strašně daleko.
_________________ Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95
Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR
|
29.8.12, 09:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 77 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|