Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 11:32



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 Vyndání ventilů z hlavy 
Autor Zpráva

Příspěvky: 80
Příspěvek Vyndání ventilů z hlavy
Zdravím, potřebuju radu, jak dostanu ventily z hlavy na Fáčku. Takovým způsobem, abych je mohl zase dát v pořádku zpět :D Díky


28.8.12, 20:16
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Vyndání ventilů z hlavy
Obrázek
Jde to v pohodě vyrobit i doma...
stlačíš tím misku na pružině, vypadnou ti dva klínky a pak už to jde samo. Před použitím misku poklepat kladívkem (!kladivem ale s citem ;) ) aby klínky samy snadno odpadly.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


28.8.12, 20:22
Profil

Příspěvky: 80
Příspěvek Re: Vyndání ventilů z hlavy
Toto asi nevyrobím, pač nemám z čeho :/ Pomůžu si nějak stahovákem na pružiny?


28.8.12, 20:23
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Vyndání ventilů z hlavy
Ja to delam tak, ze vemu neco cim si podlozim ventil zespodu (nejvice se osvedcila napul sjeta brzdova desticka ze 120) vemu kousek trubky, nebo orech a lehce poklepu misku dokud necitim, ze se uvolnily klinky, pak vemu ockopolochy klic 22 ockem ho polozim na misku, za plochou cast ho chytnu rukou a doprostred klice zatlacim nohou, az pruzinu stlacim, druhou rukou pak vyberu klinky a je to :D Ale k tedle metode potrebujes mit silnou levacku :D A pak je tu druha metoda jde udelat taky to, ze misto poklepavani pres trubicku na uvolneni klinku po te trubce poradne trisknes a ono to vsecko vyskoci (taky to tak nekdy delam, kdyz mam blbou naladu) ale riskujes ze skrivis ventil, poskodis voditko a podobne takle se vetsinou rozebiraji hlavy na srotaku..ale pri trose cviku a citu to i touto metodou rozeberes bez poskozeni ;)

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


Naposledy upravil škodovka dne 28.8.12, 20:41, celkově upraveno 1



28.8.12, 20:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Vyndání ventilů z hlavy
ne.
provrtej 17 klíč a použij princip dvojzvratné páky.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


28.8.12, 20:41
Profil

Příspěvky: 80
Příspěvek Re: Vyndání ventilů z hlavy
k čemu mi pomůže provrtání? Nějak si to neumím představit.. Vezmu 17-ku stranovou, provrtám a?


28.8.12, 20:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Vyndání ventilů z hlavy
do díry vrazím šroub, přišroubuju k hlavě, jeden konec klíče nasadím na misku pružiny a druhej zvedám rukou. Ale jak nad tím teď přemejšlím tak možná to bude chtít větší klíč a ne 17. To už musíš ozkoušet. A desetkrát měř jednou vrtej ať nemáš z klíče ementál ;)

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


28.8.12, 20:51
Profil

Příspěvky: 80
Příspěvek Re: Vyndání ventilů z hlavy
řekl bys mi, na jakým principu je ventil s pružinou vlastně složenej? Nikyd jsem to neměl rozdělaný, nemám to teď ani před seboua jsem z toho celkem mimo.

Ještě se chci zeptat, jak na hlavě drží tá záviotáv tyčka, na kterou se dotahuje víko ventilů? díky


28.8.12, 21:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Vyndání ventilů z hlavy
závitová tyčka je šteft, tzn závit z obou stran. Sundáš ji, že na ni našroubuješ dvě matky, dotáhneš na kontra a za ty ju povolíš a vyšroubuješ.
Miska pružiny na ventilu drží tak, že díra pro ventil je kónická a v ní je vloženej "klínek". Ve dříku ventilu jsou drážky, do kterých zapadá "klínek" - ty jsou tam dva a obepínají dřík po 2x 180°. Kónickým tvarem díry v misce je klínek tlačen do drážek ve dříku a udržován na místě. Viz obr.
Obrázek

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


28.8.12, 21:24
Profil

Příspěvky: 233
Bydliště: Olomouc - Brno
Příspěvek Re: Vyndání ventilů z hlavy
Já jsem to dělal 21. klíčem. Z hlavy odšroubuješ tyč s vahadlama. Po tom ti zůstanou díry na 4x šroub M8. Teď si vezmeš ten klíč položíš ho vidličkou na misku ventilu a v místě kde byl šroub držící odlitek z té vahadlové tyče si pak v klíči uděláš 9-10 mm díru. Tou dírou nakonec prostrčíš M8 šroub a druhej konec klíče podložíš matkama v místě kde sedělo ventilový víko a dotahuješ. A celej tenhle udělátor ti bude tlačit ventil dolů i s pružinou. Pak jen do ventilu z druhé strany klepneš a klínky ti vyskočí skoro samy. Jen pak pozor při opětovným povolování udělátoru. Ty pružiny skáčou strašně daleko.

_________________
Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95

Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR


29.8.12, 09:05
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 10 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz