Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 29.11.24, 06:45



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 76  Další
 ETHANOL E85 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: ETHANOL E85
holt se lidi vrací k BiBoLi jako se jezdilo před válkou :) http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/56332

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


25.9.12, 18:17
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 53
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: ETHANOL E85
jivo píše:
přesně, spíše na jakém principu funguje ta labda sonda. Je zde odporova, nebo nejakou chemickou reakci vyrabi sama nejake napeti? Jake jsosu hranicni hodnoty.

http://lmgtfy.com/?q=jak+funguje+lambda+sonda

Dekuji, to moc nepomohlo. Co jsem hledal, jsou odporove lambdy, kdy se meni odpor. To ale neni problem Felicie.
Pak generatory napeti, kdy chemickou reakci vznika napetj. Ty jsou uzkorozsahove a siroko rozsahova. To same, pokud je to generator napeti a max je max 1V, tak preci logicky spravny pomer nemuze byt to maximum. Leda by spravne slozeni a presiceni bylo ibdikovano stejne.
Jednotka jiz jinak opet je a s nastavenin +15 funguje zatim vse skvele. Dohedu nadrz, dotankuji do plna (pro co nejcistci ecko) a poreferuji dal.
O tom, ze se zvedne spotreba nediskutuji. Otazka je o kolik a jak upravit lambda, aby to spalovalo spravnou smes a ne zbytecne bohatou. Ecko ma jiny, nizsi spravny pomer.
Zivotnost motoru take neresim. Felda 1.6 prej 600000kn a ja tech 350.000 urcite nenajedu.

_________________
Felicia 1.6 combi


26.9.12, 09:47
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
O kolik se zvedne spotreba se da preci snadno spocinat, respektive o kolik by se mela zvednout, aby motor mel stejny vykon na E85 jako na benzin, musi se preci dodat stejne mnozstvi energie.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


26.9.12, 10:13
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: ETHANOL E85
jivo píše:
To same, pokud je to generator napeti a max je max 1V, tak preci logicky spravny pomer nemuze byt to maximum. Leda by spravne slozeni a presiceni bylo ibdikovano stejne.


Keby si vedel a precital si ako to funguje, vedel by si ze lambda sonda je kyslikovy senzor. Lambda = 1 je pre benzin pomer cca 14:1, pre E85 9:1. Cize neviem co to tu meles. Proste ked je zmes stechiometricky rovna, je lambda faktor = 1, tzn napatie na lambde cca 0.5-0.6V. A je jedno ci ides na benzin alebo plyn alebo e85. Akurat musi byt kazde palivo v spravnom pomere. A o tom to cele je.

Veteranista píše:
O kolik se zvedne spotreba se da preci snadno spocinat, respektive o kolik by se mela zvednout, aby motor mel stejny vykon na E85 jako na benzin, musi se preci dodat stejne mnozstvi energie.


Isto tu uz niekde ten vypocet je, staci pohladat

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


26.9.12, 10:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Veteranista píše:
O kolik se zvedne spotreba se da preci snadno spocinat, respektive o kolik by se mela zvednout, aby motor mel stejny vykon na E85 jako na benzin, musi se preci dodat stejne mnozstvi energie.

A navíc se ta energie musí vhodně zpracovat. :wink: To že benzín má větší výhřevnost než koks neznamená, že litím benzínu do pece si lépe zatopíš. :wink:


26.9.12, 11:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
jivo:
Klasická lambda sonda je Nerstův článek, který generuje napětí podle obsahu kyslíku. Tedy se nenapájí, ale sám vytváří napětí. Stechiometrická směs je ta, při které je množství kyslíku ve spalinách nula, a tomu odpovídá napětí cca 0,45 V. Pokud je kyslíku více, napětí klesá, pokud je ho méně, napětí se zvyšuje (max. asi 0,9 V). Problém je, že napětí se mění velmi strmě v úzkém rozsahu okolo lambda = 1, tedy v praxi se motor řídí pomocí rychlého překmitávání z 0,1 V na 0,8 - 0,9 V. Nelze totiž dosáhnout dlouhodoběji konstantní hodnoty lambda = 1, jelikož je každý spalovací cyklus jiný. Aby lambda správně pracovala, musí být zahřátá na více, než 300°C (proto obsahuje pomocné vyhřívání kvůli rychlejšímu náběhu funkce - to aby se nedivil těm 3 nebo 4 drátům, které z ní vedou).
Lineární lambdy jsou trochu složitější na zapojení a jelikož ji ve Feldě nemáš, tak to neřeš. Proti klasické sondě umí ukázat široký rozsah obsahu kyslíku ve spalinách, tedy se dá velmi přesně určit směšovací poměr od lambda = 0,7 až snad po 1,4.
Z toho pro tebe vyplývá, že bys vůbec neměl s lambdou jakkoli manipulovat ani ji ošvindlovávat, protože ukazuje, jak máš nastavenou bohatost směsi. Pokud napětí z lambdy za jízdy pravidelně kmitá nahoru a dolů nebo třeba i chvíli bude někde mezi, je směs v pořádku. Při plném plynu by měla ukazovat trvale horní napětí, jelikož se směs při plné zátěži obohacuje. Trvale nízká úroveň znamená, že vstřiky nestíhají dodávat správné množství paliva, tedy jezdíš na chudou směs, která je sice z hlediska spotřeby paliva výhodnější (při ochuzení asi o 15% je spotřeba nejnižší - ovšem při poklesu výkonu asi o 20%), ale co se týká emisí je to špatně, navíc nevíš, co se děje s motorem, který na tento režim nebyl seřízen. Karburátorové motory byly takto nastavovány, protože se tehdy emise tak ostře neřešily a spíše se hledělo na minimální spotřebu při částečném zatížení. Při plném výkonu se směs naopak obohacovala o 10 - 20%. Ale motor byl jinak seřízen, měl jiné svíce atd. ŘJ se sama snaží dosáhnout na stechiometrickou směs a pokud to nedokáže, je třeba ji buď přeprogramovat nebo to nějak jinak ošvindlovat. Krabička mezi vstřiky a ŘJ je švindl, který dává jednotce docela zabrat, pokud do nádrže naleješ čistý benzín. To by sis měl také uvědomit...

_________________
J.


26.9.12, 15:12
Profil

Příspěvky: 21
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Jirka RULEZ :) :lol:


27.9.12, 15:24
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 53
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: ETHANOL E85
to: Čech
Děkuji za vyčerpávající info. Já jsem netušil, že lambda měří nezávisle na druhu paliva. Tak s tím s nemá opravdu cenu hrát.
Jinak jsem zjistil, že mě blbne Lambda. Občas funguje ao občas ne. Teď začala z ničeho nic pravidelně kmitat 0 až asi 0.8V. Takže nejspíše ještě špatné kabely. Proto jsem předpokládál, že u směsi s jiným optimálním poměrem měří špatně.
Jinak protože zde mám benzín za 38.9 a Ečko za 26.5, tak se vyplatí i při 30% zvýšení spotřeby. Zatím po centru Prahy asi za 10litrů, což je tak o 10-15% více.

_________________
Felicia 1.6 combi


30.9.12, 21:14
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
jivo:
Ty fakt neumíš číst... :)

_________________
J.


1.10.12, 04:07
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Je to mazec.

Jak rika jeden muj kamarad: Dneska jsou ty pocitace tak levny, ze je muzou mit i lidi, ktery si je vubec nezaslouzej! :-D

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


1.10.12, 10:56
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6591
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Jiří Čech píše:
...při které je množství kyslíku ve spalinách nula, a tomu odpovídá napětí cca 0,45 V... ...pokud je ho méně, napětí se zvyšuje (max. asi 0,9 V)...


kolko kysliku je menej, nez nula kysliku? :) (a ake velke je stredne velke vajce?)

viem ako to funguje, len mi prislo komicke, ako je to napisane, pretoze takto vyrvane z kontextu to vyzera nelogicky

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


1.10.12, 11:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
ventYl:
hele, on tu někdo skutečně umí číst... :D :D :D

V tom fofru jsem napsal docela exponenciální kravinu, to máš pravdu... :P

_________________
J.


1.10.12, 17:15
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 53
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Jiří Čech píše:
jivo:
Ty fakt neumíš číst... :)

Omlouvam se, ja to napsal blbe.Ted skace 0-0.8V, predtim drzela stale 0V a obcas (velice zridka) povyskocila na 0.6V. VAG pise problem zkratu nebo spatne funkce. Az bude trosku cas, podivam se pod auto na kabely. Predpoladam nekde spatnej kontakt nebo prodrena izolace.

_________________
Felicia 1.6 combi


1.10.12, 23:55
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Auuuuuuuu.........

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


2.10.12, 12:45
Profil ICQ YIM
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
jivo:
VAG to možná píše proto, že je dlouhodobě nízká hodnota napětí. Zkus z toho vylejt ten lihovej sajrajt a chvíli jezdit na čistý benzín bez švindlkrabičky, co to bude psát. Pokud i pak bude blbnout, je sonda vadná.

_________________
J.


2.10.12, 16:08
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.   [ Příspěvků: 1127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 76  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz