Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 21.11.24, 22:19



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Felda MPI jaké otáčky 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 209
Příspěvek Felda MPI jaké otáčky
Jsem začínající řidič, snažím se jezdit úsporně ale nevím jestli motor zbytečně nepodtáčím... Když jedu do mírného kopce třeba na 2 tis. ot., cítím že už motor dost zabírá ale je tam ještě nějaká rezerva (po prošlápnutí plynu na podlahu to táhne ještě o trošku víc), mám podřadit a točit to třeba na 3 tisísích, nebo ne? Může se motor nějak kurvit tím když ho trochu podtáčím?


29.12.12, 17:13
Profil
Pspvek Reklama

   
Online
rejpal

Příspěvky: 18273
Příspěvek Re: Felda MPI jaké otáčky
Když je tam jen malá rezerva, tak si podřaď. :wink:


29.12.12, 17:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3328
Bydliště: Studénka
Příspěvek Re: Felda MPI jaké otáčky
já na rovince jedu kolem 1700 otáček (pátý kvalt) ale když je kopec tak přeřazuju aby tam bylo kolem 2300-2500

_________________
VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw Obrázek


29.12.12, 17:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Felda MPI jaké otáčky
podtáčení je horší než přetáčení, a taky zvyšuje spotřebu...doporučuju opačnou techniku, radši ať se to točí trochu víc a volně, a jak budeš praxí získávat cit pro motor, můžeš otáčky snižovat... jet na 50 na 4 z mírnýho kopce je ok, ale do kopce už to je naprd.
crazyman: ty se do toho nepleť, ty máš úplně jinej motor s odlišnou charakteristikou.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


29.12.12, 17:34
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Felda MPI jaké otáčky
Pokud nemas cit co si k motoru muzes dovolit a co ne, opravdu radeji podrad a jed ve vyssich otackach..podtaceni motoru (hlavne kdyz po nem chces v minimalnich otackach maximalni vykon) velice skodi, jednak nadmerne namahas cely klikovy mechanismus, ale taky palivo dohoriva jeste na vyfukovych ventilech a tim je podpaluje.. taky motor celkeve tepelne trpi..
Jinak jak pise crazyman, da se jet i na nejvyssi kvalt pri takrka volnobeznych otackach, ale to po tom motoru nemuzes chtit vykon, muzes tak dojet ke krizovatce a podobne, casem ten cit ziskas a budes schopny takle klidne jet i po rovince, ale do te doby toc radeji vic..;)
Ono zakladni cit, kdy motor trapis a kdy ne, prijde velice brzo, pokud nejsi uplne drevo ;)

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


29.12.12, 17:41
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Felda MPI jaké otáčky
zákl. otázka je, čo je to mierny kopec...inak ale vo všeobecnosti, povedal by som, že akonáhle ide o hocaký kopec a musí na danom kvalte pridať príliš veľa plynu, aby to nespomaľovalo, tak už treba podradiť...ak ti to ide pri zľahka stalčenom plyne, tak je to OK.

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


29.12.12, 17:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 209
Příspěvek Re: Felda MPI jaké otáčky
Díky za rady :wink: Taky se často rozhoduju jestli ve městě na rovince jet na 4 (2tis ot.) nebo na 5 (cca 1500ot)...


29.12.12, 18:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Felda MPI jaké otáčky
to je samozřejmě špatně, a poměrně dost, uvědom si, že to není nafta, správný dilema zní 3 nebo 4 - 4 z kopečka nebo po rovině udržovat rychlost, zrychlit na rovině na 3 a do kopečka 3 vždy (50km/h)...zelené pole otáčkoměru tam není pro srandu králíkům, ale aby jsi věděl, kde má motor optimální spektrum otáček...
ty dnešní autoškoly... :roll:

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


29.12.12, 18:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3328
Bydliště: Studénka
Příspěvek Re: Felda MPI jaké otáčky
CROWACK píše:
crazyman: ty se do toho nepleť, ty máš úplně jinej motor s odlišnou charakteristikou.

včil drandím s 1,3 mazdou co má 54kw takže to je podobné... s renďou jsem valil pětku kopec nekopec

_________________
VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw Obrázek


29.12.12, 19:17
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Online
rejpal

Příspěvky: 18273
Příspěvek Re: Felda MPI jaké otáčky
Zase to nehroťte, v obci na rovince jezdím běžně na pětku, 1500rpm je v pořádku pro udržení rychlosti.

CROWACK píše:
ty dnešní autoškoly... :roll:

A asi i ty včerejší autoškoly. Mě učili s Fávem a Feldou rozjezdové otáčky 1500rpm. Přitom podle tebe je to málo. :roll:


29.12.12, 20:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Příspěvek Re: Felda MPI jaké otáčky
Já osobně bych zakázal diesel v autoškole. Nemůžu si pomoct ( pokud se budu bavit o lidech co zrovna nemají už od začátku cit pro řízení ) tak tito lidé, se nenaučí pořádně rozjíždět a jsou naučený že jim pomůže motor a dá se říct jenom pouštět spojku... Pak sednou do 1.2 benzinu a skáčou nebo chcípaj po křižovatkách...

_________________
Trabant 601s - už není
Škoda Favorit 135, 43kW, 1993, červený - už není
Škoda Fabia 1.4 MPi, 50kW, 2002 sedan, stříbrný


30.12.12, 00:12
Profil ICQ
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9439
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Felda MPI jaké otáčky
presne tak, i nove autoskoly by meli mit vozy tupy facko/felda, zadnej posilovac zadna elektronika

kdyz vidim v cem v dnesni dobe delaj lidi autoskolu je mi na b**i, posilovace, automaty, nafta, a dkovi co jeste

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


30.12.12, 00:16
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27228
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Felda MPI jaké otáčky
já dělal ve felicii, favoritu a 1.2htp 40kw :lol: nejlíp z nich jel favorit s půlmilionem na krku :lol:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


30.12.12, 00:24
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Felda MPI jaké otáčky
fatal píše:
Zase to nehroťte, v obci na rovince jezdím běžně na pětku, 1500rpm je v pořádku pro udržení rychlosti.

CROWACK píše:
ty dnešní autoškoly... :roll:

A asi i ty včerejší autoškoly. Mě učili s Fávem a Feldou rozjezdové otáčky 1500rpm. Přitom podle tebe je to málo. :roll:

něco jinýho je se s autem rozjiždět na jedničku a něco jinýho je udržovat rychlost na pětku, nedejbože po tom chtít zrychlovat, odpory jsou úplně někde jinde...když se ten motor zatěžuje neadekvátně momentálním otáčkám, tak prostě trpí, nehledě na spotřebu. Můžeš si klidně ověřit na nějakým autě s palubním pc, nebo třeba na trabantu co má průtokoměr, že podtočenej motor žere na udržování konstantní rychlosti víc paliva než motor v optimálních otáčkách. Vzpomeň si na teorii motorů, kdy je směšovací poměr benzín:vzduch na volnoběh okolo 8:1 kdežto při ideálních otáčkách jde až někam k 15:1. Takže palivo neušetříš a motor jde doprdele...

přítelkyně taky dělala autoškolu v dieselu a první měsíce s ní jezdit to byl očistec, prostě neuměla řadit, nevěděla kdy...až mě bylo blbý ji furt buzerovat...

takže si jezděte kdo jak chcete ale když si to svojí blbostí zkurvíte, tak sem nechoďte plakat...nicméně se nebojte, podtáčením se neodepíše motor za 10 000, takže než se to projeví, tak to třeba prodáte nějakému jinému šťastlivci...
a jsou na světě horší věci, lidi co neví že se má dolívat a měnit olej, další, co je podle nich v pořádku, že brzdí jenom dvě kola atd...
na co se rozčilovat takovou malicherností...

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


30.12.12, 00:54
Profil
Online
rejpal

Příspěvky: 18273
Příspěvek Re: Felda MPI jaké otáčky
Zajímavé, že při tom rozjezdu musíš šlápnout na plyn více než při udržování padesátky. Potřebuješ větší krouťák, ale to je najednou v pořádku. S tou teorií motorů jsi ujel. Nepleteš si to s lihem?

Spotřeba ověřena, při udržování nižších otáček je nižší. O tom nemusíme diskutovat, to je prověřeno jak praxí tak teorií.

Trabanty a diesely a přítelkyni sem netahej.


30.12.12, 09:03
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz