Autor |
Zpráva |
TGL68
Příspěvky: 209
|
Felda MPI jaké otáčky
Jsem začínající řidič, snažím se jezdit úsporně ale nevím jestli motor zbytečně nepodtáčím... Když jedu do mírného kopce třeba na 2 tis. ot., cítím že už motor dost zabírá ale je tam ještě nějaká rezerva (po prošlápnutí plynu na podlahu to táhne ještě o trošku víc), mám podřadit a točit to třeba na 3 tisísích, nebo ne? Může se motor nějak kurvit tím když ho trochu podtáčím?
|
29.12.12, 17:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Felda MPI jaké otáčky
Když je tam jen malá rezerva, tak si podřaď.
|
29.12.12, 17:31 |
|
|
CrazyMan
Příspěvky: 3328 Bydliště: Studénka
|
Re: Felda MPI jaké otáčky
já na rovince jedu kolem 1700 otáček (pátý kvalt) ale když je kopec tak přeřazuju aby tam bylo kolem 2300-2500
_________________ VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw
|
29.12.12, 17:33 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Felda MPI jaké otáčky
podtáčení je horší než přetáčení, a taky zvyšuje spotřebu...doporučuju opačnou techniku, radši ať se to točí trochu víc a volně, a jak budeš praxí získávat cit pro motor, můžeš otáčky snižovat... jet na 50 na 4 z mírnýho kopce je ok, ale do kopce už to je naprd. crazyman: ty se do toho nepleť, ty máš úplně jinej motor s odlišnou charakteristikou.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
29.12.12, 17:34 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Felda MPI jaké otáčky
Pokud nemas cit co si k motoru muzes dovolit a co ne, opravdu radeji podrad a jed ve vyssich otackach..podtaceni motoru (hlavne kdyz po nem chces v minimalnich otackach maximalni vykon) velice skodi, jednak nadmerne namahas cely klikovy mechanismus, ale taky palivo dohoriva jeste na vyfukovych ventilech a tim je podpaluje.. taky motor celkeve tepelne trpi.. Jinak jak pise crazyman, da se jet i na nejvyssi kvalt pri takrka volnobeznych otackach, ale to po tom motoru nemuzes chtit vykon, muzes tak dojet ke krizovatce a podobne, casem ten cit ziskas a budes schopny takle klidne jet i po rovince, ale do te doby toc radeji vic.. Ono zakladni cit, kdy motor trapis a kdy ne, prijde velice brzo, pokud nejsi uplne drevo
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
29.12.12, 17:41 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Felda MPI jaké otáčky
zákl. otázka je, čo je to mierny kopec...inak ale vo všeobecnosti, povedal by som, že akonáhle ide o hocaký kopec a musí na danom kvalte pridať príliš veľa plynu, aby to nespomaľovalo, tak už treba podradiť...ak ti to ide pri zľahka stalčenom plyne, tak je to OK.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
29.12.12, 17:55 |
|
|
TGL68
Příspěvky: 209
|
Re: Felda MPI jaké otáčky
Díky za rady Taky se často rozhoduju jestli ve městě na rovince jet na 4 (2tis ot.) nebo na 5 (cca 1500ot)...
|
29.12.12, 18:34 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Felda MPI jaké otáčky
to je samozřejmě špatně, a poměrně dost, uvědom si, že to není nafta, správný dilema zní 3 nebo 4 - 4 z kopečka nebo po rovině udržovat rychlost, zrychlit na rovině na 3 a do kopečka 3 vždy (50km/h)...zelené pole otáčkoměru tam není pro srandu králíkům, ale aby jsi věděl, kde má motor optimální spektrum otáček... ty dnešní autoškoly...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
29.12.12, 18:55 |
|
|
CrazyMan
Příspěvky: 3328 Bydliště: Studénka
|
Re: Felda MPI jaké otáčky
CROWACK píše: crazyman: ty se do toho nepleť, ty máš úplně jinej motor s odlišnou charakteristikou. včil drandím s 1,3 mazdou co má 54kw takže to je podobné... s renďou jsem valil pětku kopec nekopec
_________________ VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw
|
29.12.12, 19:17 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Felda MPI jaké otáčky
Zase to nehroťte, v obci na rovince jezdím běžně na pětku, 1500rpm je v pořádku pro udržení rychlosti. CROWACK píše: ty dnešní autoškoly... A asi i ty včerejší autoškoly. Mě učili s Fávem a Feldou rozjezdové otáčky 1500rpm. Přitom podle tebe je to málo.
|
29.12.12, 20:44 |
|
|
Sotek
Příspěvky: 586
|
Re: Felda MPI jaké otáčky
Já osobně bych zakázal diesel v autoškole. Nemůžu si pomoct ( pokud se budu bavit o lidech co zrovna nemají už od začátku cit pro řízení ) tak tito lidé, se nenaučí pořádně rozjíždět a jsou naučený že jim pomůže motor a dá se říct jenom pouštět spojku... Pak sednou do 1.2 benzinu a skáčou nebo chcípaj po křižovatkách...
_________________ Trabant 601s - už není Škoda Favorit 135, 43kW, 1993, červený - už není Škoda Fabia 1.4 MPi, 50kW, 2002 sedan, stříbrný
|
30.12.12, 00:12 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9440 Bydliště: Kolín
|
Re: Felda MPI jaké otáčky
presne tak, i nove autoskoly by meli mit vozy tupy facko/felda, zadnej posilovac zadna elektronika
kdyz vidim v cem v dnesni dobe delaj lidi autoskolu je mi na b**i, posilovace, automaty, nafta, a dkovi co jeste
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
30.12.12, 00:16 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Felda MPI jaké otáčky
já dělal ve felicii, favoritu a 1.2htp 40kw nejlíp z nich jel favorit s půlmilionem na krku
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
30.12.12, 00:24 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Felda MPI jaké otáčky
fatal píše: Zase to nehroťte, v obci na rovince jezdím běžně na pětku, 1500rpm je v pořádku pro udržení rychlosti. CROWACK píše: ty dnešní autoškoly... A asi i ty včerejší autoškoly. Mě učili s Fávem a Feldou rozjezdové otáčky 1500rpm. Přitom podle tebe je to málo. něco jinýho je se s autem rozjiždět na jedničku a něco jinýho je udržovat rychlost na pětku, nedejbože po tom chtít zrychlovat, odpory jsou úplně někde jinde...když se ten motor zatěžuje neadekvátně momentálním otáčkám, tak prostě trpí, nehledě na spotřebu. Můžeš si klidně ověřit na nějakým autě s palubním pc, nebo třeba na trabantu co má průtokoměr, že podtočenej motor žere na udržování konstantní rychlosti víc paliva než motor v optimálních otáčkách. Vzpomeň si na teorii motorů, kdy je směšovací poměr benzín:vzduch na volnoběh okolo 8:1 kdežto při ideálních otáčkách jde až někam k 15:1. Takže palivo neušetříš a motor jde doprdele... přítelkyně taky dělala autoškolu v dieselu a první měsíce s ní jezdit to byl očistec, prostě neuměla řadit, nevěděla kdy...až mě bylo blbý ji furt buzerovat... takže si jezděte kdo jak chcete ale když si to svojí blbostí zkurvíte, tak sem nechoďte plakat...nicméně se nebojte, podtáčením se neodepíše motor za 10 000, takže než se to projeví, tak to třeba prodáte nějakému jinému šťastlivci... a jsou na světě horší věci, lidi co neví že se má dolívat a měnit olej, další, co je podle nich v pořádku, že brzdí jenom dvě kola atd... na co se rozčilovat takovou malicherností...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
30.12.12, 00:54 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Felda MPI jaké otáčky
Zajímavé, že při tom rozjezdu musíš šlápnout na plyn více než při udržování padesátky. Potřebuješ větší krouťák, ale to je najednou v pořádku. S tou teorií motorů jsi ujel. Nepleteš si to s lihem?
Spotřeba ověřena, při udržování nižších otáček je nižší. O tom nemusíme diskutovat, to je prověřeno jak praxí tak teorií.
Trabanty a diesely a přítelkyni sem netahej.
|
30.12.12, 09:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|