Ad můj motor s vačkou 278°/270° - byl to agregát 742.136, hodnotu snížení hlavy si už nepamatuji, jen ten KP - 10:1.
Neříkám, že je nereální snížit hlavu o 2mm - ale spolehlivost jde rapidně dolů. Vem si pro příklad jen tovární 120LS nebo 130 motory - na nich hlavy praskají s ochotou a KP mají silně pod 10:1.
Jestli opravdu trváš na této ostré vačce a motoru s litinovou hlavou, jdi do vysokého KP dle jejího výrobce, bude cca 11:1. Ale pak to auto nebude pro běžný provoz a motor příliš nevydrží. Pro běžný provoz aspoň s nějakou spolehlivostí musíš nechat v podstatě sériovou konfiguraci. Zlepšení v této oblasti bys dosáhl použitím celohliníkového motoru (1.3 nebo 1.4), ale vyvstává zde jiný, rovněž neřešitelný problém - legálnost auta, změnit typ motoru není možné a teoreticky by z toho mohl být solidní průser.
Se škodovkou se dneska už nedá normálně jezdit, bohužel