Autor |
Zpráva |
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Rádio sežralo baterku...
to je teda název topicu
Ale k věci:
Koupil jsem nedávno za dobrý peníz (200Kč) tady přes TW rádio s kazeťákem Haitai (no, nic moc, ale za tu cenu) s odnímatelným panelem a vstupem na CD...
Dal jsem jej do pastelky a po nějakém čase se začaly projevovat potíže se startováním. Nejdříve jsem myslel, že odešel startér, neboť se to projevovalo jen někdy, ale časem jsem zjistil, že se to projevuje, jen když auto déle stojí (několik dní). Prostě to rádio vysosává baterku a když se jezdí, baterka se zase nabije.
Rádio má dva kabely napájení - žlutý na paměť - trvalé napětí a červený na + .
Původně bylo rádio ve Favoritu a oba tyto kabely jsou spojeny do jednoho, což vyhovuje i pro potřeby š 120, když chci poslouchat rádio i při vypnutém zapalování...
Klidový odběr takto zapojeného rádia je cca 40 mA, když je zapojen pouze žlutý kabel (paměť), je odběr v klidu cca 14 mA.
Jak se vám zdají tyto hodnoty? Vyřešilo by něco přepojení červeného kabelu na klíčkem spínaný obvod?
Ale asi by mi vadilo, že bych při vypnutí klíčku vypnul i rádio - občas vypínám zapalování z dlouhých kopců...
Díky za návrhy
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
10.7.07, 08:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
To je dost. Otázka je, jestli to tak má být, nebo je v rádiu něco špatně. Vyřešil by to vypínač, který by odpojil červený kabel a tím bys zapínal rádio, jenom mi není jasné, proč vypínač na rádiu nepřerušuje tento kabel. Na rádiu se to vypíná tlačítkem, nebo vypínačem (tlačítkem s aretací)?
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
10.7.07, 08:47 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Na rádiu je to tlačítkem (elektronicky), nebo sundáním panelu (mechanicky).
Jaké hodnoty klidového odběru by mělo mít cca rádio?
A když o cca polovinu snížím klidový odběr, pomůže to něčemu?
Popřípadě co bych měl hledat za chybu v rádiu?
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
10.7.07, 08:55 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Jestli se to vypíná elektronicky, tak je to nejspíš v pořádku. Ten proud je na ovládací elektroniku, která po stisku tlačítka zapne silovou část.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
10.7.07, 09:07 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
No, ale jakto, že to vyflákalo baterku? Opakovaně?
A po odpojení rádia je to ok
Kolik by měla vydržet baterka při klidovém odběru 40 mA?
Je to nějaké divné, je možné, že to rádio občas žere víc, jak těch 40 mA?
Jinak si to neumím vysvětlit, že by za pár dní vycuclo rádio dva roky strarou 65 Ah baterku
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
10.7.07, 09:12 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6584 Bydliště: Kosice
|
odber 40mA znamena, ze za hodinu skonzumuje 40mAh, cize vybitie 65Ah baterie by malo trvat nieco viac, nez 1500 hodin (1500*40E-3=60). Do toho ale nie je zaratana tvrdost baterky a postupne znizovanie napatia baterie vybijanim. Realne by to bolo cca o 1/3 skor. V tom bude niekde zrada.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
10.7.07, 10:36 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
hej, 40 mAh zožerie za 24 hodín ca 1Ah, t.j. ak auto stojí týždeň a beterka nie je najlepšia, tak 7 Ah z nejakých reálnych 30 Ah (staršia 40 Ah baterka) znamená veľa...a ak máš ozaj starú baterku, tak je to dosť...ja som mal takú baterku, že auto v poho štartovalo, no stačilo pol hodinu počúvať rádio pri vypnutom motore a už bol problém naštartovať...takže máš asi 2 problémy - slabá baterka a pažravé rádio...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
10.7.07, 15:59 |
|
|
wallach
Příspěvky: 15 Bydliště: Písek
|
Re: Rádio sežralo baterku...
Bukaj píše: :lol: to je teda název topicu Ale k věci: Koupil jsem nedávno za dobrý peníz (200Kč) tady přes TW rádio s kazeťákem Haitai (no, nic moc, ale za tu cenu) s odnímatelným panelem a vstupem na CD... Dal jsem jej do pastelky a po nějakém čase se začaly projevovat potíže se startováním. Nejdříve jsem myslel, že odešel startér, neboť se to projevovalo jen někdy, ale časem jsem zjistil, že se to projevuje, jen když auto déle stojí (několik dní). Prostě to rádio vysosává baterku a když se jezdí, baterka se zase nabije. Rádio má dva kabely napájení - žlutý na paměť - trvalé napětí a červený na + . Původně bylo rádio ve Favoritu a oba tyto kabely jsou spojeny do jednoho, což vyhovuje i pro potřeby š 120, když chci poslouchat rádio i při vypnutém zapalování... Klidový odběr takto zapojeného rádia je cca 40 mA, když je zapojen pouze žlutý kabel (paměť), je odběr v klidu cca 14 mA. Jak se vám zdají tyto hodnoty? Vyřešilo by něco přepojení červeného kabelu na klíčkem spínaný obvod? Ale asi by mi vadilo, že bych při vypnutí klíčku vypnul i rádio - občas vypínám zapalování z dlouhých kopců...Díky za návrhy
Pardon nesouvisí to s tématem, ale proč sakra vypínáš zapalování z dlouhých kopců ? ? ? To mě teda nejde do hlavy . . .
_________________ Moji miláčkové :
Opel Astra F 1.4i Caravan r.v. 94
Škoda Felicie 1.3 r.v. 94
|
10.7.07, 16:53 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27226 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Rádio sežralo baterku...
wallach píše: Pardon nesouvisí to s tématem, ale proč sakra vypínáš zapalování z dlouhých kopců ? ? ? To mě teda nejde do hlavy . . .
kvuli spotřebě
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
10.7.07, 18:48 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Co já vim tak když už vypnout klíček tak úplně, páč prý rádi bouchaj indučky...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
10.7.07, 19:35 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Martin 007 píše: Co já vim tak když už vypnout klíček tak úplně, páč prý rádi bouchaj indučky...
Tak ti hrozi nebezpeci zamknuti volantu. A to bouchani inducek zalezi jak se zrovna zastavili kladivka (sepnute nebo rozepnute) Kdyz tam mas zapalovani z favorita tak nic takoveho nehrozi
|
11.7.07, 20:57 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
ehm, asi odveci, ale akurat som dokonci audio v aute, a pridam sa, aj mne zozralo autoradio baterku akurat som ho mal 2 zapnute spolu so 150W zosikom
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
11.7.07, 20:58 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Baterka je dva roky nová 65 Ah a když poslouchám rádio v autě třeba několik hodin na zahradě k práci, tak je baterka ok a v pohodě nastartuji.
Když je rádio vyplé, tak právě vybíjí, ale nevím, čím to, když při proměření má "jen" těch 40 mA.
Jinak když jedu z kopce, tak klíček vypínám a jedu "zadarmo a bez smradu" Volant se mi nezamkne, to bych musel klíček vytáhnout...
A jinak mám zapalování z Fa a ani předtím mi neodešla jediná cívka (už děda jezdil tímto způsobem s MBčkem, 100vkou a 105kou. Teď má Fabii, tak asi už ne
Ale trochu se bojím o kamaráda, který takto jezdí v Maluchovi. Ten Maluch nemá na karburátoru odpojovač volnoběhu, takže se musí zapalování vypnout alespoň na 10 sekund, aby motor dokuckal . A ve spojení s tím, že maluch má zapojená světla tak, že svítí jen se zaplým zapalováním je to potmě poněkud dobrodružné - už jsem s ním několikrát jel i v noci
Ale teď si pořídil MBčko a až ho dám do rozumného stavu, tak bude jezdit konečně pořádným autem . Maluch bude na zimu, kdy MBčko bude odpočívat v garáži...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
12.7.07, 07:18 |
|
|
wallach
Příspěvky: 15 Bydliště: Písek
|
Ach jo vy jste teda koumáci . . . Jezdit s vypnutym klíčkem kvůli pěti korunám, co ušetřím z kopce riskovat, že třeba něco nedobrzdím bez posilovače . . . To by mě ani ve snu nenapadlo tohle dělat . . . To že to dělal děda . . . No nic jen jsem řekl můj názor . . .
_________________ Moji miláčkové :
Opel Astra F 1.4i Caravan r.v. 94
Škoda Felicie 1.3 r.v. 94
|
12.7.07, 19:02 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
wallach píše: Ach jo vy jste teda koumáci . . . Jezdit s vypnutym klíčkem kvůli pěti korunám, co ušetřím z kopce riskovat, že třeba něco nedobrzdím bez posilovače . . . To by mě ani ve snu nenapadlo tohle dělat . . . To že to dělal děda . . . No nic jen jsem řekl můj názor . . .
no MBcko myslim nemalo posilnovac, tak tam to bolo jedno, ale tiez si myslim, bukaji, neblazni
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
12.7.07, 19:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|