Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 21.9.24, 08:45



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 Rádio sežralo baterku... 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Rádio sežralo baterku...
:lol: to je teda název topicu :lol:
Ale k věci:
Koupil jsem nedávno za dobrý peníz (200Kč) tady přes TW rádio s kazeťákem Haitai (no, nic moc, ale za tu cenu) s odnímatelným panelem a vstupem na CD...
Dal jsem jej do pastelky a po nějakém čase se začaly projevovat potíže se startováním. Nejdříve jsem myslel, že odešel startér, neboť se to projevovalo jen někdy, ale časem jsem zjistil, že se to projevuje, jen když auto déle stojí (několik dní). Prostě to rádio vysosává baterku a když se jezdí, baterka se zase nabije.
Rádio má dva kabely napájení - žlutý na paměť - trvalé napětí a červený na + .
Původně bylo rádio ve Favoritu a oba tyto kabely jsou spojeny do jednoho, což vyhovuje i pro potřeby š 120, když chci poslouchat rádio i při vypnutém zapalování...
Klidový odběr takto zapojeného rádia je cca 40 mA, když je zapojen pouze žlutý kabel (paměť), je odběr v klidu cca 14 mA.
Jak se vám zdají tyto hodnoty? Vyřešilo by něco přepojení červeného kabelu na klíčkem spínaný obvod?
Ale asi by mi vadilo, že bych při vypnutí klíčku vypnul i rádio - občas vypínám zapalování z dlouhých kopců...

Díky za návrhy ;)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


10.7.07, 08:24
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
To je dost. Otázka je, jestli to tak má být, nebo je v rádiu něco špatně. Vyřešil by to vypínač, který by odpojil červený kabel a tím bys zapínal rádio, jenom mi není jasné, proč vypínač na rádiu nepřerušuje tento kabel. Na rádiu se to vypíná tlačítkem, nebo vypínačem (tlačítkem s aretací)?

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


10.7.07, 08:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Na rádiu je to tlačítkem (elektronicky), nebo sundáním panelu (mechanicky).
Jaké hodnoty klidového odběru by mělo mít cca rádio?
A když o cca polovinu snížím klidový odběr, pomůže to něčemu?
Popřípadě co bych měl hledat za chybu v rádiu?

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


10.7.07, 08:55
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Jestli se to vypíná elektronicky, tak je to nejspíš v pořádku. Ten proud je na ovládací elektroniku, která po stisku tlačítka zapne silovou část.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


10.7.07, 09:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
No, ale jakto, že to vyflákalo baterku? Opakovaně?
A po odpojení rádia je to ok :?
Kolik by měla vydržet baterka při klidovém odběru 40 mA?
Je to nějaké divné, je možné, že to rádio občas žere víc, jak těch 40 mA?
Jinak si to neumím vysvětlit, že by za pár dní vycuclo rádio dva roky strarou 65 Ah baterku :roll:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


10.7.07, 09:12
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6570
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
odber 40mA znamena, ze za hodinu skonzumuje 40mAh, cize vybitie 65Ah baterie by malo trvat nieco viac, nez 1500 hodin (1500*40E-3=60). Do toho ale nie je zaratana tvrdost baterky a postupne znizovanie napatia baterie vybijanim. Realne by to bolo cca o 1/3 skor. V tom bude niekde zrada.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


10.7.07, 10:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
hej, 40 mAh zožerie za 24 hodín ca 1Ah, t.j. ak auto stojí týždeň a beterka nie je najlepšia, tak 7 Ah z nejakých reálnych 30 Ah (staršia 40 Ah baterka) znamená veľa...a ak máš ozaj starú baterku, tak je to dosť...ja som mal takú baterku, že auto v poho štartovalo, no stačilo pol hodinu počúvať rádio pri vypnutom motore a už bol problém naštartovať...takže máš asi 2 problémy - slabá baterka a pažravé rádio...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


10.7.07, 15:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Bydliště: Písek
Příspěvek Re: Rádio sežralo baterku...
Bukaj píše:
:lol: to je teda název topicu :lol:
Ale k věci:
Koupil jsem nedávno za dobrý peníz (200Kč) tady přes TW rádio s kazeťákem Haitai (no, nic moc, ale za tu cenu) s odnímatelným panelem a vstupem na CD...
Dal jsem jej do pastelky a po nějakém čase se začaly projevovat potíže se startováním. Nejdříve jsem myslel, že odešel startér, neboť se to projevovalo jen někdy, ale časem jsem zjistil, že se to projevuje, jen když auto déle stojí (několik dní). Prostě to rádio vysosává baterku a když se jezdí, baterka se zase nabije.
Rádio má dva kabely napájení - žlutý na paměť - trvalé napětí a červený na + .
Původně bylo rádio ve Favoritu a oba tyto kabely jsou spojeny do jednoho, což vyhovuje i pro potřeby š 120, když chci poslouchat rádio i při vypnutém zapalování...
Klidový odběr takto zapojeného rádia je cca 40 mA, když je zapojen pouze žlutý kabel (paměť), je odběr v klidu cca 14 mA.
Jak se vám zdají tyto hodnoty? Vyřešilo by něco přepojení červeného kabelu na klíčkem spínaný obvod?
Ale asi by mi vadilo, že bych při vypnutí klíčku vypnul i rádio - občas vypínám zapalování z dlouhých kopců...

Díky za návrhy ;)


Pardon nesouvisí to s tématem, ale proč sakra vypínáš zapalování z dlouhých kopců ? ? ? To mě teda nejde do hlavy . . .

_________________
Moji miláčkové :
Opel Astra F 1.4i Caravan r.v. 94
Škoda Felicie 1.3 r.v. 94


10.7.07, 16:53
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27222
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Rádio sežralo baterku...
wallach píše:

Pardon nesouvisí to s tématem, ale proč sakra vypínáš zapalování z dlouhých kopců ? ? ? To mě teda nejde do hlavy . . .


kvuli spotřebě :wink:

_________________
Passat 96kw
Golf III 1,9 tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Felda 1.3BMM combi LPG


10.7.07, 18:48
Profil ICQ
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Co já vim tak když už vypnout klíček tak úplně, páč prý rádi bouchaj indučky... :shock:

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


10.7.07, 19:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2939
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
Martin 007 píše:
Co já vim tak když už vypnout klíček tak úplně, páč prý rádi bouchaj indučky... :shock:


Tak ti hrozi nebezpeci zamknuti volantu. A to bouchani inducek zalezi jak se zrovna zastavili kladivka (sepnute nebo rozepnute) Kdyz tam mas zapalovani z favorita tak nic takoveho nehrozi


11.7.07, 20:57
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
ehm, asi odveci, ale akurat som dokonci audio v aute, a pridam sa, aj mne zozralo autoradio baterku :D akurat som ho mal 2 zapnute spolu so 150W zosikom :D

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


11.7.07, 20:58
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Baterka je dva roky nová 65 Ah a když poslouchám rádio v autě třeba několik hodin na zahradě k práci, tak je baterka ok a v pohodě nastartuji.
Když je rádio vyplé, tak právě vybíjí, ale nevím, čím to, když při proměření má "jen" těch 40 mA.

Jinak když jedu z kopce, tak klíček vypínám a jedu "zadarmo a bez smradu" :) Volant se mi nezamkne, to bych musel klíček vytáhnout... :roll:
A jinak mám zapalování z Fa a ani předtím mi neodešla jediná cívka (už děda jezdil tímto způsobem s MBčkem, 100vkou a 105kou. Teď má Fabii, tak asi už ne :lol:
Ale trochu se bojím o kamaráda, který takto jezdí v Maluchovi. Ten Maluch nemá na karburátoru odpojovač volnoběhu, takže se musí zapalování vypnout alespoň na 10 sekund, aby motor dokuckal :lol: . A ve spojení s tím, že maluch má zapojená světla tak, že svítí jen se zaplým zapalováním je to potmě poněkud dobrodružné - už jsem s ním několikrát jel i v noci :shock:
Ale teď si pořídil MBčko a až ho dám do rozumného stavu, tak bude jezdit konečně pořádným autem ;). Maluch bude na zimu, kdy MBčko bude odpočívat v garáži... :)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


12.7.07, 07:18
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Bydliště: Písek
Příspěvek 
Ach jo vy jste teda koumáci . . . Jezdit s vypnutym klíčkem kvůli pěti korunám, co ušetřím z kopce riskovat, že třeba něco nedobrzdím bez posilovače . . . To by mě ani ve snu nenapadlo tohle dělat . . . To že to dělal děda . . . No nic jen jsem řekl můj názor . . .

_________________
Moji miláčkové :
Opel Astra F 1.4i Caravan r.v. 94
Škoda Felicie 1.3 r.v. 94


12.7.07, 19:02
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
wallach píše:
Ach jo vy jste teda koumáci . . . Jezdit s vypnutym klíčkem kvůli pěti korunám, co ušetřím z kopce riskovat, že třeba něco nedobrzdím bez posilovače . . . To by mě ani ve snu nenapadlo tohle dělat . . . To že to dělal děda . . . No nic jen jsem řekl můj názor . . .


no MBcko myslim nemalo posilnovac, tak tam to bolo jedno, ale tiez si myslim, bukaji, neblazni :D

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


12.7.07, 19:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz