Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 15:15



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
 Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986 
Autor Zpráva

Příspěvky: 139
Bydliště: severní Morava
Příspěvek Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
Dobrý den,

dnes při jízdě mi začal z ničeho nic cukat motor při přidávání plynu.

Potřebuji se rozjet, přidávám otáčky a mezi 2000 a 2300 najednou motor ztrácí výkon, cuká, dusí se. Pokud překlenu určitou hranici otáček motor pracuje jako obvykle bez zjevných projevů cukání. Je jedno jaký mám rařazen rychlostní stupeň.

Volnoběh je pravidelný, bez výpadků. Starty studené bez potíží, teplé s občasnými typickými potížemi.

Celé se mi to jeví, jako bych nebyl dostatek benzínu při zvýšeném požadavku.

Dotlačil jsem zapalovací kabely, zkontroloval, zda někde benzín neteč mezi ac-pumpou a karburátorem. Palce rozdělovače i kontakty na víčku jsou dostatečně dlouhé. Výfuková příruba je dobře usazená, bez prasklín.

Co může být příčinou výše popsaného jevu?
Jak ověřím funkci indukční cívky a kondenzátoru, pokud nemám náhradní.?

Děkuji za odpověď.


18.4.13, 20:09
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
Injektor ti strika? jak ne, tak asi bude praskla membranka v akceleracni pumpicce

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


18.4.13, 20:41
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4270
Bydliště: kousek od Tábora
Příspěvek Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
Taky se mi to stalo. Když auto chvilku stálo předkem do kopce. Cosi se v karburátoru ucpalo. V těchto otáčkách šlo jet jen na sytič. Potom se mi to stalo z ničeho nic zas, stačilo to pořádně protůrovat a ok.

_________________
Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM
Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM
BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM


18.4.13, 21:54
Profil ICQ

Příspěvky: 139
Bydliště: severní Morava
Příspěvek Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
Dobrý den,

AC punpa když sundám hadičku výstupu a zapumpuji stříká.

Podle příspěvku o jden výše bych mohl vyzkoušet motor zahřát a pak vytočit na max, co to půjde. Otázka na jak dlouho a zda v zátěži nebo při zastavení.


19.4.13, 05:20
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4270
Bydliště: kousek od Tábora
Příspěvek Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
V zátěži to asi moc nepůjde, když to nevystoupí na vyšší otáčky než píšeš. Zahřátý na volnoběh. Zkusit to můžeš, mě to pomohlo, taková blbinka :oops: .

_________________
Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM
Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM
BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM


19.4.13, 10:45
Profil ICQ
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
Ne AC pumpa, ale akceleracni pumpicka v karburatoru... :roll:
Sundej filtrbox a podivej se, jestli po pridani plynu strikne benzin z injektoru (takova ta tenka mosazna zohnuta trubicka) do difuzoru.

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


19.4.13, 10:47
Profil
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
Akcelerační pumpa nemá žádný vliv na problém popsaný v prvním příspěvku.

MK_vs píše:
Celé se mi to jeví, jako bych nebyl dostatek benzínu při zvýšeném požadavku.

To by ti nad 2300 nejelo vůbec.

MK_vs píše:
mezi 2000 a 2300 najednou motor ztrácí výkon, cuká, dusí se

Stává se to při plném plynu, plynu v půlce, plynu jen tak lehce stlačeném, nebo vždy?
Zkus odpojit hadičku podtlaku z rozdělovače a projeď to, zda se to nezlepší.
Zkus zablokovat (přidrátováním k sání) 2. klapku karbu v zavřené poloze a projeď to.

MK_vs píše:
Jak ověřím funkci indukční cívky a kondenzátoru, pokud nemám náhradní.?

Proměřením, ale to prověříš jen rámcově.
Pokud ti to jede nad 2300 otáček, tak by to kondík ani cívka být neměly.

MK_vs píše:
vytočit na max, co to půjde. Otázka na jak dlouho a zda v zátěži nebo při zastavení.

Rozhodně ne na neutrál.


19.4.13, 11:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
Niekedy to fakt stačí prefúknuť a ide to...dá sa to tak, že niekde dole tiahlym kopcom rozbehneš trojku aspoň na 100 km/h a pustíš plyn a necháš to dôjsť na nízku rýchlosť...ideáln eje, jeď je kopec prudký, ale to dlllho držalo vyššie otáčky (bez stlačeného plynu ale)

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


19.4.13, 14:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2108
Bydliště: Táborsko
Příspěvek Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
nefunkční akcelerační pumpička/ucpaný injektor = okamžitě po prudším přidání plynu se dusí, neděje se to při pomalém přidávání //to se mi podle popisu nezdá
ucpaná tryska 1. stupně = motor po přidání plynu chvilku pracuje normálně, dokud nespálí benzín nastříknutej injektorem, potom se začne dusit až do chcípnutí, neplatí pokud je otevřená klapka 2. stupně nebo vytaženej sytič - blbě se s tim jezdí, jezdit na plnej plyn, při nízkém zatížení motoru pomůže si hrát se sytičem - ale asi tak do 1/4 až 1/3 plynu, víc sytič nezvládá, a ani pod plnym plynem nemá motor takovej výkon jak by měl mít, musíš na něj celkem dost šlapat...

ověření funkce indukční cívky - většinou buď funguje nebo nefunguje, ostatní případy jsou celkem dost vzácný
kondenzátor - když začne odcházet, objeví se omezovač otáček, a postupně omezuje v nižších a nižších otáčkách až úplně odejde - alespoň to dělal ten muj

_________________
Rapid 136 ´89
135GLi ´89
Octavia SLX TDI - spotřebák Obrázek
Octavia 4X4 TURBO Obrázek


21.4.13, 13:10
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 9 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz