|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
Autor |
Zpráva |
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
Dobrý den,
dnes při jízdě mi začal z ničeho nic cukat motor při přidávání plynu.
Potřebuji se rozjet, přidávám otáčky a mezi 2000 a 2300 najednou motor ztrácí výkon, cuká, dusí se. Pokud překlenu určitou hranici otáček motor pracuje jako obvykle bez zjevných projevů cukání. Je jedno jaký mám rařazen rychlostní stupeň.
Volnoběh je pravidelný, bez výpadků. Starty studené bez potíží, teplé s občasnými typickými potížemi.
Celé se mi to jeví, jako bych nebyl dostatek benzínu při zvýšeném požadavku.
Dotlačil jsem zapalovací kabely, zkontroloval, zda někde benzín neteč mezi ac-pumpou a karburátorem. Palce rozdělovače i kontakty na víčku jsou dostatečně dlouhé. Výfuková příruba je dobře usazená, bez prasklín.
Co může být příčinou výše popsaného jevu? Jak ověřím funkci indukční cívky a kondenzátoru, pokud nemám náhradní.?
Děkuji za odpověď.
|
18.4.13, 20:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
Injektor ti strika? jak ne, tak asi bude praskla membranka v akceleracni pumpicce
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
18.4.13, 20:41 |
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
Taky se mi to stalo. Když auto chvilku stálo předkem do kopce. Cosi se v karburátoru ucpalo. V těchto otáčkách šlo jet jen na sytič. Potom se mi to stalo z ničeho nic zas, stačilo to pořádně protůrovat a ok.
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
18.4.13, 21:54 |
|
|
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
Dobrý den,
AC punpa když sundám hadičku výstupu a zapumpuji stříká.
Podle příspěvku o jden výše bych mohl vyzkoušet motor zahřát a pak vytočit na max, co to půjde. Otázka na jak dlouho a zda v zátěži nebo při zastavení.
|
19.4.13, 05:20 |
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
V zátěži to asi moc nepůjde, když to nevystoupí na vyšší otáčky než píšeš. Zahřátý na volnoběh. Zkusit to můžeš, mě to pomohlo, taková blbinka .
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
19.4.13, 10:45 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
Ne AC pumpa, ale akceleracni pumpicka v karburatoru... Sundej filtrbox a podivej se, jestli po pridani plynu strikne benzin z injektoru (takova ta tenka mosazna zohnuta trubicka) do difuzoru.
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
19.4.13, 10:47 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
Akcelerační pumpa nemá žádný vliv na problém popsaný v prvním příspěvku. MK_vs píše: Celé se mi to jeví, jako bych nebyl dostatek benzínu při zvýšeném požadavku. To by ti nad 2300 nejelo vůbec. MK_vs píše: mezi 2000 a 2300 najednou motor ztrácí výkon, cuká, dusí se Stává se to při plném plynu, plynu v půlce, plynu jen tak lehce stlačeném, nebo vždy? Zkus odpojit hadičku podtlaku z rozdělovače a projeď to, zda se to nezlepší. Zkus zablokovat (přidrátováním k sání) 2. klapku karbu v zavřené poloze a projeď to. MK_vs píše: Jak ověřím funkci indukční cívky a kondenzátoru, pokud nemám náhradní.? Proměřením, ale to prověříš jen rámcově. Pokud ti to jede nad 2300 otáček, tak by to kondík ani cívka být neměly. MK_vs píše: vytočit na max, co to půjde. Otázka na jak dlouho a zda v zátěži nebo při zastavení. Rozhodně ne na neutrál.
|
19.4.13, 11:36 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
Niekedy to fakt stačí prefúknuť a ide to...dá sa to tak, že niekde dole tiahlym kopcom rozbehneš trojku aspoň na 100 km/h a pustíš plyn a necháš to dôjsť na nízku rýchlosť...ideáln eje, jeď je kopec prudký, ale to dlllho držalo vyššie otáčky (bez stlačeného plynu ale)
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
19.4.13, 14:17 |
|
|
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
Re: Motor cuká až se dusí při akceleraci - Š130 rv. 1986
nefunkční akcelerační pumpička/ucpaný injektor = okamžitě po prudším přidání plynu se dusí, neděje se to při pomalém přidávání //to se mi podle popisu nezdá ucpaná tryska 1. stupně = motor po přidání plynu chvilku pracuje normálně, dokud nespálí benzín nastříknutej injektorem, potom se začne dusit až do chcípnutí, neplatí pokud je otevřená klapka 2. stupně nebo vytaženej sytič - blbě se s tim jezdí, jezdit na plnej plyn, při nízkém zatížení motoru pomůže si hrát se sytičem - ale asi tak do 1/4 až 1/3 plynu, víc sytič nezvládá, a ani pod plnym plynem nemá motor takovej výkon jak by měl mít, musíš na něj celkem dost šlapat...
ověření funkce indukční cívky - většinou buď funguje nebo nefunguje, ostatní případy jsou celkem dost vzácný kondenzátor - když začne odcházet, objeví se omezovač otáček, a postupně omezuje v nižších a nižších otáčkách až úplně odejde - alespoň to dělal ten muj
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
21.4.13, 13:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 74 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|