|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Autor |
Zpráva |
ppromi
Příspěvky: 190 Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
|
Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Čaute všichni Dneska jsem byl v servise s tím, že mi mizí hodně oleje (ryska min - max = necelých 1000km a zmizí půlka mezi ryskami) a ať změří tlaky ve válcích, kdyby náhodou byly slabé a mohlo to tak unikat přes pístní kroužky. V prvním válci 13.5, ve druhém 13, třetím 14 a v posledním jenom 10... Krom toho, že olej ubývá, tak jde cítit benzínem (ať jedu dlouhou nebo krátkou trasu...). Mechanik říkal, že to bude guferama na ventilech a že přes ně i uniká do oleje benzín. A ten špatný tlak posledního válce prý bude možná podpáleným ventilem, že by se zabrousil a mohlo by to být v pořád. Co myslíte? Jak velká pravděpodobnost je, že za problémem opravdu stojí gufera a ventil? Za pár týdnů chystám Feldu na vyvářku (a docela drahou, nechci to mít odbyté) a tak bych chtěl mít v pořádku i motor. Myslíte, že je velká pravděpodobnost, že za nižším tlakem v posledním válci bude pístní kroužek? Nevím, jak se k auto choval poslední majitel, ale jezdilo po Praze, měl ho nějaký doktor a když jsem se díval jak jsou zaprasené od oleje ventily, tak bych řekl, že jsou skoro čisté..., takže na tom ten motor nebyl asi až tak zle. Díky všem, co se zúčastní debaty ohledně tohodle tématu
|
12.7.13, 16:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Špatná gufera na ventilech skutečně mohou být příčinou spotřeby oleje, ale zcela jistě se přes ně nedostává benzín do oleje. Kolik to žere? Spíš bych si tipnul vadnou lambda sondu.
Tlaky jsou celkem nevyrovnaný, na 4. válci bude něco špatně - ať ventily nebo kroužky.
Jaký olej používáš?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
12.7.13, 19:45 |
|
|
Dallen
Příspěvky: 1225
|
Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
IMHO u feliny bych to neřešil. Pokud to je do 1mpa tak to je docela cajk. Sice je pitomé, že nejsou stejné, ale jestli to v pořádku jezdí tak to nech. Shodíš hlavu, srovnat, nové gufírka, zabroušení ventilů to jsou cca 2-3t. nové šrouby (nebo matky), těsnění, chlazení, těsnění sání, výfuk to máš dalších cca 2-3t. nový olej, práce mechanika další prachy. A když to budou kroužek tak demontáž vany, rovnou výměna šálků, kroužků, hlavních ložisk, GO za dvacku a moc to ani nepoznáš pokud to teď jezdí Ok
_________________ Ex^2-Škoda 120 Ex-Forman 135Lx, nejlepší auto co jsem kdy měl. (__¤)==\*/==(¤__) AR 156 1.8TS Cuore Sportivo
|
12.7.13, 19:50 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Tie ceny,to si si len tipol,alebo je to u vás fakt také drahé?Zrovnanie hlavy 10€,guferká 5€,zabrusenie ventilov 15€ Takže za 30€ všetko na hlave.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
12.7.13, 20:01 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
No třeba ty šrouby hlavy láce opravdu nejsou.. Nevím jaká je aktuální situace s těsněním pod hlavu, ale ještě nedávno se nedalo kvalitní prakticky koupit.
Já bych se do toho teda taky nepouštěl, dojezdil bych to na hustější olej a nazdar bazar, cena auta je vzhledem vynaloženým prostředkům na opravu neúměrně nízká
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
12.7.13, 20:06 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Ja skrutky hlavy nikdy nemením (jedine ak je hlava,resp.šesťhran poškodený),a zvláštne je,že sa mi ešte ani jedna nezlomila.Kvalitné tesnenia vždy boli,viď elring a viktor reinz.Aj temac bol ešte donedávna dobrý..
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
12.7.13, 21:36 |
|
|
Dallen
Příspěvky: 1225
|
Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Kdyz jsem naposledy nechal delat hlavu tak rovnani 400, otlakovani 300, zabrouseni ventilu 800, gufirka 400, cisteni 200 a pak jeste neco. Celkem 2300. Srouby bych menil vzdy, na filetu se to da vsechno sehnat za par kacek a pro sebe bych tu hlavu udelal za 5t. ale kazdej rozumnej mechanik si nahodi neco na dilech+prace. Nema to cenu
_________________ Ex^2-Škoda 120 Ex-Forman 135Lx, nejlepší auto co jsem kdy měl. (__¤)==\*/==(¤__) AR 156 1.8TS Cuore Sportivo
|
12.7.13, 21:56 |
|
|
ppromi
Příspěvky: 190 Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
|
Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
No, je pravda, že ta Felda jde docela cítit benzínem, ikdyž je zahřátá... ale spotřeba není nijak vysoká, kolem těch 7L (a s mojím stylem jízdy se nedivím)... tak nevím, jestli je na vině lambáda...
|
13.7.13, 00:17 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Šemik píše: Nevím jaká je aktuální situace s těsněním pod hlavu, ale ještě nedávno se nedalo kvalitní prakticky koupit. ale dalo jenže bylo třeba přitlačit za nějaký 3-4 stovky maji furt victor reinz v kelly
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
13.7.13, 00:48 |
|
|
ppromi
Příspěvky: 190 Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
|
Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
No, gufera a kdyžtak zabroušení ventilů budu muset určitě udělat a jsem domluvený, že mi přitom zalejí válce jestli protíkají. Za opravu vč. výměny ventilů by si vzali prý když střelí tak 5k. Ono to není nějak moc drahý servis, když mi něco dělají, tak občas se i divím, kolik za to chtějí . Každopádně to auto chci mít ještě minimálně 6 let a tak bych chtěl mít vše v naprostém pořádku
|
13.7.13, 07:42 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Lamač píše: Tie ceny,to si si len tipol,alebo je to u vás fakt také drahé?Zrovnanie hlavy 10€,guferká 5€,zabrusenie ventilov 15€ Takže za 30€ všetko na hlave. klidně dva až tři když si ji necháš udělat celou vypadá jak nová otlakovaná, pokud jen přebrošení tak tři kila, u nás jeden starší borec ji lízne i za kilo já osobně celou, pak je na ni spolehnutí a mužeš jít po dalšíích výdrbech jako vodní pumpa a tak
|
13.7.13, 07:45 |
|
|
ppromi
Příspěvky: 190 Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
|
Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Prakticky... mohl by být třeba špatné gufero, nebo přímo ventil na 4 válci, přes který pří sání 4 válce projde olej a při kompresi zase pustí benzín (směs) do oleje? A taky by přes něj mohli trochu unikat tlaky...??
|
14.7.13, 16:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
A není jen v dupě kat? Ten když odejde, tak to taky smrdí po benzínu. Když je dobrý, tak to smrdí trošku jinak.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
14.7.13, 18:21 |
|
|
ppromi
Příspěvky: 190 Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
|
Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
No, v zimě na technické si to chválili, jak to má hezké emise...
// ehm, jak jsme se vlastně dostali ke katalizátoru?
|
14.7.13, 19:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|