Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 15:46



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny 
Autor Zpráva

Příspěvky: 190
Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
Příspěvek Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Čaute všichni 8)

Dneska jsem byl v servise s tím, že mi mizí hodně oleje (ryska min - max = necelých 1000km a zmizí půlka mezi ryskami) a ať změří tlaky ve válcích, kdyby náhodou byly slabé a mohlo to tak unikat přes pístní kroužky. V prvním válci 13.5, ve druhém 13, třetím 14 a v posledním jenom 10...

Krom toho, že olej ubývá, tak jde cítit benzínem (ať jedu dlouhou nebo krátkou trasu...). Mechanik říkal, že to bude guferama na ventilech a že přes ně i uniká do oleje benzín. A ten špatný tlak posledního válce prý bude možná podpáleným ventilem, že by se zabrousil a mohlo by to být v pořád.

Co myslíte? Jak velká pravděpodobnost je, že za problémem opravdu stojí gufera a ventil? Za pár týdnů chystám Feldu na vyvářku (a docela drahou, nechci to mít odbyté) a tak bych chtěl mít v pořádku i motor. Myslíte, že je velká pravděpodobnost, že za nižším tlakem v posledním válci bude pístní kroužek?

Nevím, jak se k auto choval poslední majitel, ale jezdilo po Praze, měl ho nějaký doktor a když jsem se díval jak jsou zaprasené od oleje ventily, tak bych řekl, že jsou skoro čisté..., takže na tom ten motor nebyl asi až tak zle.

Díky všem, co se zúčastní debaty ohledně tohodle tématu 8) 8)


12.7.13, 16:07
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Špatná gufera na ventilech skutečně mohou být příčinou spotřeby oleje, ale zcela jistě se přes ně nedostává benzín do oleje.
Kolik to žere? Spíš bych si tipnul vadnou lambda sondu.

Tlaky jsou celkem nevyrovnaný, na 4. válci bude něco špatně - ať ventily nebo kroužky.

Jaký olej používáš?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


12.7.13, 19:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1225
Příspěvek Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
IMHO u feliny bych to neřešil. Pokud to je do 1mpa tak to je docela cajk. Sice je pitomé, že nejsou stejné, ale jestli to v pořádku jezdí tak to nech.
Shodíš hlavu, srovnat, nové gufírka, zabroušení ventilů to jsou cca 2-3t. nové šrouby (nebo matky), těsnění, chlazení, těsnění sání, výfuk to máš dalších cca 2-3t. nový olej, práce mechanika další prachy.
A když to budou kroužek tak demontáž vany, rovnou výměna šálků, kroužků, hlavních ložisk, GO za dvacku a moc to ani nepoznáš pokud to teď jezdí Ok

_________________
Ex^2-Škoda 120
Ex-Forman 135Lx, nejlepší auto co jsem kdy měl.
(__¤)==\*/==(¤__) AR 156 1.8TS Cuore Sportivo


12.7.13, 19:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Tie ceny,to si si len tipol,alebo je to u vás fakt také drahé?Zrovnanie hlavy 10€,guferká 5€,zabrusenie ventilov 15€ Takže za 30€ všetko na hlave.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


12.7.13, 20:01
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
No třeba ty šrouby hlavy láce opravdu nejsou.. Nevím jaká je aktuální situace s těsněním pod hlavu, ale ještě nedávno se nedalo kvalitní prakticky koupit.

Já bych se do toho teda taky nepouštěl, dojezdil bych to na hustější olej a nazdar bazar, cena auta je vzhledem vynaloženým prostředkům na opravu neúměrně nízká

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


12.7.13, 20:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Ja skrutky hlavy nikdy nemením (jedine ak je hlava,resp.šesťhran poškodený),a zvláštne je,že sa mi ešte ani jedna nezlomila.Kvalitné tesnenia vždy boli,viď elring a viktor reinz.Aj temac bol ešte donedávna dobrý..

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


12.7.13, 21:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1225
Příspěvek Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Kdyz jsem naposledy nechal delat hlavu tak rovnani 400, otlakovani 300, zabrouseni ventilu 800, gufirka 400, cisteni 200 a pak jeste neco. Celkem 2300.
Srouby bych menil vzdy, na filetu se to da vsechno sehnat za par kacek a pro sebe bych tu hlavu udelal za 5t. ale kazdej rozumnej mechanik si nahodi neco na dilech+prace.
Nema to cenu

_________________
Ex^2-Škoda 120
Ex-Forman 135Lx, nejlepší auto co jsem kdy měl.
(__¤)==\*/==(¤__) AR 156 1.8TS Cuore Sportivo


12.7.13, 21:56
Profil

Příspěvky: 190
Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
Příspěvek Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
No, je pravda, že ta Felda jde docela cítit benzínem, ikdyž je zahřátá... ale spotřeba není nijak vysoká, kolem těch 7L (a s mojím stylem jízdy se nedivím)... tak nevím, jestli je na vině lambáda... 8)


13.7.13, 00:17
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Šemik píše:
Nevím jaká je aktuální situace s těsněním pod hlavu, ale ještě nedávno se nedalo kvalitní prakticky koupit.

ale dalo jenže bylo třeba přitlačit za nějaký 3-4 stovky maji furt victor reinz v kelly :wink:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


13.7.13, 00:48
Profil ICQ

Příspěvky: 190
Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
Příspěvek Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
No, gufera a kdyžtak zabroušení ventilů budu muset určitě udělat a jsem domluvený, že mi přitom zalejí válce jestli protíkají. Za opravu vč. výměny ventilů by si vzali prý když střelí tak 5k. Ono to není nějak moc drahý servis, když mi něco dělají, tak občas se i divím, kolik za to chtějí 8) . Každopádně to auto chci mít ještě minimálně 6 let a tak bych chtěl mít vše v naprostém pořádku 8) 8)


13.7.13, 07:42
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Lamač píše:
Tie ceny,to si si len tipol,alebo je to u vás fakt také drahé?Zrovnanie hlavy 10€,guferká 5€,zabrusenie ventilov 15€ Takže za 30€ všetko na hlave.


klidně dva až tři když si ji necháš udělat celou vypadá jak nová otlakovaná, pokud jen přebrošení tak tři kila, u nás jeden starší borec ji lízne i za kilo

já osobně celou, pak je na ni spolehnutí a mužeš jít po dalšíích výdrbech jako vodní pumpa a tak


13.7.13, 07:45
Profil

Příspěvky: 190
Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
Příspěvek Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
Prakticky... mohl by být třeba špatné gufero, nebo přímo ventil na 4 válci, přes který pří sání 4 válce projde olej a při kompresi zase pustí benzín (směs) do oleje? A taky by přes něj mohli trochu unikat tlaky...??


14.7.13, 16:29
Profil ICQ

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
A není jen v dupě kat? Ten když odejde, tak to taky smrdí po benzínu. Když je dobrý, tak to smrdí trošku jinak.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


14.7.13, 18:21
Profil

Příspěvky: 190
Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
Příspěvek Re: Gufera ventilů Felicia BMM - příčiny
No, v zimě na technické si to chválili, jak to má hezké emise...

// ehm, jak jsme se vlastně dostali ke katalizátoru?


14.7.13, 19:08
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 76 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz