Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 16:57



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Teplota z ničeho na provozních 88°C 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 267
Bydliště: Brno
Příspěvek Teplota z ničeho na provozních 88°C
Zdravím,
poslední dny pozoruju zvláštní chování ručičky teploty motoru. Jezdím převážně krátké trasy, klidně i 5 km, a i tak nebyl problém i v zimě, aby se motor za takové 3-4km zahřál na provozní teplotu. Samozřejmě teplota pomalu stoupala, až se ustálila na 88, kdy spíná termostat. Jenže teď je rafika pořád dole a až když už jsem skoro v cíli, tak najednou koukám, že je na 88°C. Z ničeho nic. Prostě nepozoruju, že by pozvolna stoupala, tak jsem z toho jelen.. Jinak na těch 88 pak drží.

Tak bych se chtěl zeptat, jestli může být zas něco v háji, nebo jestli je možný, aby ta teplota vzrostla z 60 a méně na těch skoro 90 během takové chvilky, že to nezaznamenám? (Samozřejmě nemám oči jen na rafice teploty, ale teď se tam tak co půl minuty koukám..)

Díky ;-)

_________________
Škoda Felicia 1.3 MPi 1998 hatch, LPG


19.9.13, 17:59
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Teplota z ničeho na provozních 88°C
Při provozu je to sice jiné, ale zkusil bych to někde nechat chvíli běžet na volnoběh a dívat se na teploměr. Asi bych to viděl na špatný termostat.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


19.9.13, 19:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Teplota z ničeho na provozních 88°C
asi se jen trochu zadrhává... srat na to a až se to začne přehřívat, pak teprv měnit...mě to takhle drhlo dva roky a nakonec jsem ho měnil z úplně jinýho důvodu...

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


19.9.13, 19:38
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 267
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: Teplota z ničeho na provozních 88°C
Popravdě bych se tomu nedivil, naposledy jsem ho měnil před rokem :D Ale když byl minule rozbitej, tak to vypadalo jinak. Teplota lezla neochotně nahoru a auto se i přehřívalo, ale lezlo to plynule.
Na druhou stranu se auto zahřeje za +- stejnou dobu, jak předtím. (Když uvážím, že už je přecejen venku chladněji)

Nicméně zkusím to nechat běžet na volnoběh, popřípadě nechám spolujezdce čučet na rafiku :)

_________________
Škoda Felicia 1.3 MPi 1998 hatch, LPG


19.9.13, 19:42
Profil ICQ

Příspěvky: 518
Příspěvek Re: Teplota z ničeho na provozních 88°C
mozna je jenom nekde spatnej kontakt mezi teplomerem v budikach a cidlem teploty :wink:

_________________
Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6


20.9.13, 09:51
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Teplota z ničeho na provozních 88°C
já bych se tím zabýval pokd je vadné čídlo blbne to i v řídící jednotce pak to jinak stříká palivo :wink:


20.9.13, 10:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 267
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: Teplota z ničeho na provozních 88°C
Tak dneska jsem měl haluz a viděl jsem na vlastní oči, jak se to chová.. Opravdu je teplota na "nule" a pak v půl vteřině ručička vyletí na 88. Doslova okamžitě. Potom už se chová standardně - tedy drží na 88-90, pokud dlouho stojím v koloně a popojíždím, tak leze ještě trochu nahoru, ale to je klasika :D

_________________
Škoda Felicia 1.3 MPi 1998 hatch, LPG


20.9.13, 12:44
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Teplota z ničeho na provozních 88°C
studeňák na konektoru čidla, jinak to není možný

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


20.9.13, 20:38
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 267
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: Teplota z ničeho na provozních 88°C
Tak dvě novinky:
- nyní teploměr ukazuje už od +- 80°C dál
- sundal jsem konektor a v jeho spodní části (tedy vlastně už v čidle) je nateklá voda - ale ať koukám na ND jak chci, tak zřejmě přímo těsnění čidla neexistuje, takže budu muset koupit komplet nový..

_________________
Škoda Felicia 1.3 MPi 1998 hatch, LPG


22.9.13, 16:09
Profil ICQ

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Teplota z ničeho na provozních 88°C
Omlouvám se za zasírání vlákna, ale chtěl bych se zeptat. Má se dávat nějaké těsnění pod čidlo teploměru na domečku termostatu u fáva BMM? Teď jsem koupil nové čidlo, jelikož mi to špatně ukazovalo. V obchodě mi ženská řekla, že čidla jsou všechny stejné, i když jsem si jistý, že ty novější fáčka mají čidlo jiné, ale naštěstí se trefila a funguje jak má. No ale těsnění mi nechtěla žádné dát, prý tam nemá být. Přitom jsem sundával to staré a nějaké papírové tam bylo. Čidlo bylo myslím ještě původní od mé koupě. Jak to tedy prosím je?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


22.9.13, 18:29
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Teplota z ničeho na provozních 88°C
je tam fíbrový těsnění, těsní to i bez něj

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


22.9.13, 18:51
Profil ICQ

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Teplota z ničeho na provozních 88°C
Mám to tam od soboty a zatím to těsní i bez těsnění a nic neteče. Ale asi pro jistotu to těsnění koupím. Jistota je jistota.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


23.9.13, 14:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Teplota z ničeho na provozních 88°C
Čidlá su dva typy,na podložku kašlem,dávam jemnú vrstvu motorového tmelu na závit a žiadny problém.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


23.9.13, 17:00
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Teplota z ničeho na provozních 88°C
No taky jsem četl na netu a v knížce, že jsou dva typy. Jeden na první modely až do konce roku 92, kdy ještě byl starší hnědý typ interiéru a budíků. Potom druhý typ od začátku 93 s nástupem novějšího černého interiéru a budíků. Naštěstí se ale ta ženská trefila a budík ukazije to co má. Navíc byl už volný ten Faston konektor na káblíku, tak jsem ho dnes trošku přimáčknul kleštěmi, protože teplota blbla ještě více. Teď už se po zahřátí motoru drží ručička kolem půlky stupnice, což je OK. Předtím jsem ji měl zhruba v 1/3.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


23.9.13, 19:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Teplota z ničeho na provozních 88°C
Ak dáš staré čidlo na nový budík,tak ručička vybehne hore aj pri studenom motore.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


23.9.13, 19:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 71 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz