Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
Autor |
Zpráva |
rider126
Příspěvky: 192
|
Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
Zdravím všetkých. Potreboval by som poradiť . Naštartujem , prejdem zhruba 200 metrov a motor zhasne. Opätovné naštartovanie je veľmi problematické a motor nechce chytiť. Keď sa mi nakoniec podarí naštartovať ,tak motor ide zhruba na 400 otáčok a možno aj menej ... Má nepravidelný chod ,ale po zošliapnutí plynu sa to vráti do normálu . Rovnako problematické , je aj naštartovanie teplého motora(strašne ťažko chytá). Nechal som zahriaty motor bežať na voľnobeh na benzín , začal vynechávať až napokon zhasol. Táto chyba sa však neprejavuje pravidelne , ale skôr náhodne. Blbne aj na benzíne a aj na LPG. Ešte mi aj teplotu motora ukazuje maximálne 70 stupňov. Vedel by mi niekto poradiť čo s tým ? To čidlo teploty je len na teplomer alebo aj ako snímač teploty chladiacej kvapaliny pre RJ ?
|
18.10.13, 21:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
MPi by už mělo mít sdružené čidlo v jednom. Jestli má čidlo na domečku termostatu 4 vývody, tak je sdružené. To by mohlo být omo, zkusil bych ho vyměnit.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.10.13, 08:01 |
|
|
rider126
Příspěvky: 192
|
Re: Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
Čidlo je 4 vývodové , skúsim ho vymeniť ...
|
19.10.13, 08:50 |
|
|
rider126
Příspěvky: 192
|
Re: Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
Po výmene čidla OK .
_________________ Už len Škoda fabia II , 1.4 16V , r.v 2008 , 63kW
|
25.10.13, 22:13 |
|
|
rider126
Příspěvky: 192
|
Re: Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
Mal by som ešte jednu otázku: Neviete odkiaľ zoženiem toto: ? Je to servoventil lambda regulácie LPG , ktorý je nahradený pevne nastaviteľným ventilom. Zrejme to nefungovalo a v servise nemohli zohnať náhradu ,tak tam strčili pevne nastavitelný , ako v karburátorových verziách... RJ plynu je značky ROMANO AUTOGAS a splynovač je AIROD LONGAS. Prepína mi to do LPG pri prekročení 2000 ot/min , no nefunguje mi sytič na LPG a motor trhá a zhasína. Na benzíne ok.
_________________ Už len Škoda fabia II , 1.4 16V , r.v 2008 , 63kW
|
27.10.13, 10:19 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
Mě takhle vy...i taky. Byl jsem na opravu úplně něčeho jiného v LPG servisu. Vyhodili mi ten servoventil a dali mi tam klasický mechanický škrtící ventl. Teď to nějak nemůžu pořádně seřídit. Buď to nejede a pěkná spotřeba, nebo zase to jede podle mých představ a spotřeba jak blázen. Nanic. Lepší je tam prostě mít ten servoventil, měli by ho mít někde, kde provádějí přestavby LPG, ne?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
27.10.13, 15:13 |
|
|
rider126
Příspěvky: 192
|
Re: Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
Uvažujem nad tým , že si kúpim druhu riadiacu jednotku plynu a toto cele vytrhám z auta von. Je to oveľa jednoduchšie , ako zháňať niekde ten ventil a k tomu ešte konfiguračný SW. Navyše k tej novej RJ je pribalený servoventil + kompletná káblovačka a konfiguračný SW je voľne stiahnuteľný. http://allegro.pl/bingo-s4-uklad-steruj ... 18809.html
_________________ Už len Škoda fabia II , 1.4 16V , r.v 2008 , 63kW
|
27.10.13, 17:57 |
|
|
rider126
Příspěvky: 192
|
Re: Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
Čau chlapi , mám znova problém s felíciou . Po naštartovaní na benzín motor zhruba po dvoch minutách začne vynechávať a niekedy aj zhasne. Ak nezhasne , tak si cca po minúte sám pridá otáčky na cca 1100 a potom znova zníži na voľnobežné. Pri jazde ,najmä po brzdení motorom z kopca , alebo po pomalej jazde prestane reagovať na zošliapnutie plynu. Môžem jazdiť maximálne tak na jednotke ... Potom, to odrazu chytne a motor ma znova výkon. Pri jazde na LPG sa táto chyba vôbec neprejavuje , iba na benzíne. LPG mám bez lambda regulácie a uvažujem , či to nerobí napríklad vadná lambda sonda . Vedel by mi niekto povedať , kde môže byť problém? Vďaka.
_________________ Už len Škoda fabia II , 1.4 16V , r.v 2008 , 63kW
|
24.12.13, 18:23 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
varok píše: MPi by už mělo mít sdružené čidlo v jednom. Jestli má čidlo na domečku termostatu 4 vývody, tak je sdružené. To by mohlo být omo, zkusil bych ho vyměnit. v tom združeném čidle jsou pořád dvě čidla jedno pro řj a druhí pro přístrojovku
|
25.12.13, 10:33 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
Však jsem to psal Miloši. Některé BMM to měli ještě jako fáčo, tedy čidlo pro jednotku vzadu na sání a pro budík na termostatu. MPi už by měly mít všechny sdružené čidlo na termostatu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.12.13, 12:48 |
|
|
rider126
Příspěvky: 192
|
Re: Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
Čidlo je vymenené a funguje správne. Lambda sonda napojená priamo na voltmeter , ukazuje bezvýznamné nič. Samozrejme motor zahriaty na prevádzkovú teplotu. Divné je , že ak ju pripojím k riadiacej jednotke , začne ukazovať napätie od 0,6V do 0.99V Pri brzdení motorom , mi napätie nikdy nespadne na 0V, ako by správne malo. A najdivnejšie na tom je to , že ak zapnem zapaľovanie (lambda pripojená k RJ) , zoberie sa tam odniekiaľ 1,22V . Samozrejme sa na benzíne jazdiť nedá , trhá a zhasína. Plyn mám riešený ako karburátorové motory (bez lambda regulácie) a tam to ide bez problémov. Meranie na vodiči , idúcom do RJ : http://www.youtube.com/watch?v=Y3AoH6YeNmw
_________________ Už len Škoda fabia II , 1.4 16V , r.v 2008 , 63kW
|
29.12.13, 00:01 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
A kdo říkal, že má jít napětí na Lambda sondě až na nulu? Myslím že regulace je 0,3-0,9V, někdo to tady myslím nedávno psal. Myslím že Miloš.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
29.12.13, 09:55 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
napätie je veľmi hrubý údaj, bez špeciálnych obvodov, alebo osciloskopu je to údaj o ničom, diagnostika a tam je to relevantné...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
29.12.13, 13:44 |
|
|
rider126
Příspěvky: 192
|
Re: Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
Osciloskop mám , tester lambda tiež (vlastnej výroby s A277D) a mám aj diagnostiku . Len momentálne nemám počítač , na ktorý by som ju napojil. Najmä mi nešlo do hlavy , ako je možné ,že riadiaca jednotka na začiatku púšťa do sondy 1,2V. Meranie preukázalo , že tá sonda je úplne mŕtva a viac sa k nej vyjadrovať nebudem.
Teraz mám ale problém , ako dostať starú sondu vonku. Skúšal som to z hora povoliť ,ale samozrejme to neide. Zavadzajú tam hadice ohrevu splynovača a nemôžem tam preto strčiť trubku na predlženie kľúča. Z kanálu by to bolo najlepšie , no nemám takú možnosť ..
_________________ Už len Škoda fabia II , 1.4 16V , r.v 2008 , 63kW
|
29.12.13, 16:37 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Felicia 1,3 Mpi (LPG) Zhasína a ťažko štartuje.
pokiaľ to chceš pohodlne a elegantne tak jedine odspodu, ale lambda ide aj zhora, hadica ti kúsok uhne, skôr býva problém že to je zapečené, zahrdzavené, ja som to riešil tak že som lambdu flexou v polovici ufikol, nasadil nástavec s golou, po menšom presvedčovaní to povolilo...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
29.12.13, 16:55 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|