Re: Škoda Favorit GLX - Silver line by Lubosh
Díky Vám všem za ohlasy !
Ty "hnusný" gumový rohože jsou "origo" fa/fe rohože (vaničky z Polska) z mototechny. Nejsou vzhledné, to je jasné, ale na zimu (sníh, břečka ... ) ideální, proto je tam na zimu mám. Nejsou to první vaničky a vždy jsem v tomhle ročním období byl spokojen.
Co člověk naťape, to se je vyleje a nenasákne se koberec ve vozidle. Jo, dle pána v mototechně je fa/fe trochu rozdíl v podlaze u spolujezdce, což jsem já třeba vůbec netušil ...
Jinak na léto pořídím nějaké pěkné s logem "okřídleného šípu", třeba velurové - koberečky.
Co se týče lemů tak zatím nebudou - rozmyslel jsem si jejich instalaci, podběhy už jsou objednány (OB autodíly - Polsko předpokládám).
Přerušovač z feldy je už na místě a bliká náramně ...
Stihl jsem ho instalovat, než jsem jel do práce. Jediný "zádrhel" je přitažení kostry, ale nic co by se nedalo zvládnout. Mám ale ten felďácký pro verzi s "tažným" a ta má jeden konektor navíc. Ten je na "kontrolku" v palubce na signalizaci funkce bliken na vleku ? Nebo se pletu ?
Co se týče ventilů, nejsem v žádném případě "motorář" takže nehodlám z mé strany říkat rádoby "moudra" a nepravdy o kterých si myslím, že jsou pravdou. Tohle mi poradil kámoš co ladí již delší dobu škodovky všeobecně, že se mu to osvědčilo a dělá to tak spousty let. Moje ventily byly utažený až až ...
Co se týče rozdělovače, nastavil jsem předstih "od oka" a dle strobo lampy je kolem 10 - 11 st. Četl jsem, že by měl být 4 - 7 st. (781.136) ale jak u "X"kovýho motoru ? Přijde mi, že teď motor jede velmi dobře, hlavně od 3.500 ot/min. výš. Je to tak, že čím vyšší předstih, tím jede motor lépe ve vyšších otáčkách ? Nyní je při vyšších otáčkách (3.500 ot/min.+ je slyšet "cvrlikání" ventilů, předtím tomu tak nebylo. Před měl motor tendenci již při 4.000 ot/min. ukončit "výkonový" růst a vyšší otáčky pouze zvyšovaly hluk motoru, ale netáhl. Nyní jde za plynem téměř do "červených" otáček, tedy až k 6.000 ot/min. Je ale možné, že je to dáno i tím, že mám nyní "provizorně" osazený motor rozdělovačem ze 136L (46 kW) a ten má jiný průběh a vnitřnosti co jsem četl (pružinky, kužílek ... ) Až přijde nový "X"ový uvidíme, jak se to bude chovat.
Při nastavení předstihu je vidět, že "kmitá" takže nový rozdělovač a nový řetěz je jasnou volbou. Tlaky jsem neměřil, ale změřit je nebude problém. Přeci jen má najeto už 160 tis. km - to kvůli kroužkům a vložkám. Svíčky nové - Bosch 4 (se čtyřmi "zobáčky"), kabely nové Tesla, víčko i palec nový (Český). Při vyndání mého orig "X"kového rozdělovače byla zjištěna zvýšená vůle v dolní části (pod guferem), kde je již "vakl".
Raději se zeptám a udělám ze sebe "blbce" než rádoby machrovat, že vše znám. Spoustu věcí si doma udělám sám, nebo právě s výše zmíněným kámošem, ale rozhodně ne vše a tak se tady, Vás zkušenějších, občas raději optám, než něco zmršit.
Co se týče mlhovek, ty zůstanou, svítí to mnohem lépe a vzhledově se mi také líbí víc. Do konce týdne snad dorazí orig. Hella panel, nový rozdělovač "X" a ještě pár drobností ...
PS: Díky za schéma zapojení, já měl navíc ještě jeden kabel do pravého konektoru na "blikání" při zamykání centrálu. Vše funguje !
Ještě mě napadla jedna taková myšlenka s trochu "větším" zásahem do konstrukce vozu a to zadní kotoučová náprava z VW Golf III, rozměrama by měla sedět na fa/fe ...
Neberu to jako nějaký nevkusný "tuning" ale pouze vylepšení brzdné soustavy vozidla ... A abych nezapomněl, další "upgrade" by byl 70A alternátor z fe, dal by se implantovat do fa ? Zítra, za světla se podívám do mé "bělice" (fe 1.3 MPi) jestli by altík pásl do fa. S výměnou řemenice počítám (plochý vs. drážkový řemen).
A poslední drobnost dnes, proběhla výměna žárovek za Osram night breaker (asi nejlépe svítící - homologovaná - žárovka co jsem kdy měl ve svých vozech). Ale to už určitě víte ...