Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 00:46



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Favorit 135L (r.v.91) - startování na dálku 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
fix píše:
Teď jsem našel tohle: http://www.dobry-obchod.cz/produkt/se08 ... iverzalni/ ... Kontroluje to zvýšení napětí, ale bojím se, aby to nedopadlo jako s tou kontrolkou dobíjení.

EDIT: CROWACK: A jakým způsobem to udělat?

cokoliv co kontroluje zvyseni napeti je nahovno jelikoz to se ti nezvysi dokud neprestane pracovat starter.
Co se tyce sytice, musel bys mit servo a "rj" pripojenou k cidlu teploty, pokud bude pod urcitou mez, vradi se na pocatek startovaci sekvence proslapnuti plynu servem.
co se tyce otacek, je to jednoduche, zmeris si, jake otacky motoru toci starter a nastavis mez rekneme 100ot vice pro vypnuti starteru. Snimas impulzy od etz do civky jako klasicky otackomer, rj je vyhodnocuje dle delky prodlevy - stanovi pocet ot/min. Nic na co by ti nestacil jednoduchej cip.

pokud to neberes jako cviceni z elektrotechniky ale mas to jen na machrovani, tak se na to vykašli, baby si tim rodidla nepotrhaj, jednoho dne tam zapomenes kvalt a naboris v lepsim pripade do zdi.

Jo a pocitej s tim, ze favo/fel prevodovka se maze az po tom co se rozjedes, rozstrikem kol. Pokud to kazdy rano pobezi deset minut bez pohybu, tak se ti muze stat, se tu prevodovku za nejakej cas zadres. Jo a jak budes stat na rucce, tak ti primrznou bowdeny nebo pakny a nerozjedes se :)
Nechces radsi sehnat webasto? Kdosi to zde mel ve favoritu, ferrari myslim i v 742..

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


4.1.14, 15:06
Profil
Pspvek Reklama

   
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9440
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
kazdy takovy system ma kontrolku na neutral :lol: to jen tak okrajove

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


4.1.14, 15:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6337
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
ne kontrolku ale čidlo...
Je to blbosť to tam dávať,je potrebne upraviť trošku elektriky,ako len urobiť kontrolu či je natočené...
a nechať motor horko ťažko prevaľovať sa na tých 500-600 je absolútna hlúposť.Zmes je chudobná jak sviňa,mazanie nedostatočné,prevodovku to tiež nepoteší...
a normálne sa motor štartuje bez prevodovky,tak v -15 štratovať cez ňu a bez sytiča....a to servo ktore ti stiahne plynovy pedal (pomaly) dole by som chcel vidieť...no neviem neviem.kup si webasto a maš pokoj,viem o čom hovorím.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


4.1.14, 15:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
To servo by se nemuselo davat na pedal, stacilo by na sytic, ne?

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


4.1.14, 16:44
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6337
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
Potrebuješ otvoriť celú klapku nadoraz,tam už je jedno či s pedálom alebo napriamo...A tá pružina tam nieje najjemnejšia..

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


4.1.14, 17:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Malé Kyšice; Koleč
Příspěvek Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
Lamač píše:
Až raz zabudneš vyradiť....
21lucas píše:
kazdy takovy system ma kontrolku na neutral :lol: to jen tak okrajove

Když parkuju, tak obvykle řadím zpátečku, takže to by se dalo vyřešit přes spínač na couvačky, co je zašroubovanej do převodovky... Tohle mě samozřejmě napadlo a dalším negativem je, že někdy můžu zapomenout po zapnutí klíčku (při nastartovanym autě na dálku) vypnout tenhle bazmek, pak někde budu potřebovat okamžitě zastavit, auto chcípne a bazmek začne znovu startovat, což by zase šlo vyřešit vyresetováním bezdrátové jednotky při prvním sešlápnutí brzdy.
Lamač píše:
v -15 až -20 motor favo bez aktivácie sýtiča nenaštartuješ,ani ked sa poserieš.A na ten podtočený motor doplatíš neskôr,nechaj sa prekvapiť.Oprav si sytič a rozchľastaj to.
gokralik píše:
Radši než vymýšlení nad takovýma kravinama si oprav ten sytič.
Každopádně by to chtělo hromadu laborování. Bez aktivace sytiče budou zvlášť při mrazu otáčky volnoběhu velmi nízké, kontrolka nezhasne a startér bude pořád točit nastartovaný motor.
Jo a mimochodem, celé mi to přijde jako kravina. Vyzkoušej si toto: Sedni do auta, začni startovat a pořád drž klíček. Motor sice chytne, ale bude hodně silně brzděn právě startérem. Určitě nezhasne kontrolka dobíjení ani kdybys to takhle držel 10 s.

Až vyjde čas, podívám se na to, ale stejně to vidím tak, že dřív než to tímhle způsobem oddělám, auto půjde stejně do šrotu :-D, už mu moc času nezbývá.

Sečteno, podtrženo, nejlepší varianta by asi byla ta, co tu předtím navrhoval lucas - startovat vždycky jen třeba 5 sekund a když to nechytne, tak tlačítko na klíčence znovu zmáčknout a vykašlat se na kontrolu jestli motor už běží nebo ne.
21lucas píše:
ja to psal jako kontrolku nastartovani, ze vozidlo opravdu nastartovalo, ne zpusob rizeni starteru !

Ale vždyť se tu celou dobu bavíme o tom jak to použít pro ovládání startéru. Nebo ne? :-D
CROWACK píše:
Co se tyce sytice, musel bys mit servo a "rj" pripojenou k cidlu teploty, pokud bude pod urcitou mez, vradi se na pocatek startovaci sekvence proslapnuti plynu servem.
...

Beru to tak, že by to bylo praktický, jelikož takhle když nechci škrábat skla, musím vylézt z baráku pomalu v trenkách a jít to nastartovat, abych pak nemusel čekat 10 minut než to celý rozmrzne. Zároveň by chtělo, aby to bylo taky co nejjednodušší, jelikož nechci každej druhej den řešit proč to nefunguje, takže viz výše o startování 5 sekund. To Webasto je pěkná věc, ale oproti tomuhle řešení za sumu 500,- Kč je to trochu nepoměr :-D. Ze stejně praktickejch důvodů jsem do auta nainstaloval i central, jelikož mi to ušetří spoustu času s vytahováním klíčků, natahováním se přes celé auto k táhlům, případně obcházením kvůli tomu, že je zrovna odemčeno jenom na druhé straně než právě stojím.

Balit na tohle auto ženský bych snad ani nezkoušel, nemuselo by se to vyplatit :-D. Ale na druhou stranu vidět občas kolemjdoucí, kterým spadne brada jenom při zjištění, že "on má v tom křápu central", je občas dobrej pocit :-D.

_________________
120L, 5kv, 1986, bílá, "Sluníčko"
120L, 4kv, 1987, bílá, "Bílá vdova"
120L, 4kv, 1988, šedá, "Šedivá"
FA 135L, 1991, bílá, "Fáčko"
FE 1.3, 2000, bílá, "Felda"
OCT II 1.9, 2008, černá, "Ochcávka"


4.1.14, 23:09
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
A nebyl by lepší kus kartonu, co večer přehodíš přes čelní okno? :D

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


4.1.14, 23:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Malé Kyšice; Koleč
Příspěvek Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
gokralik: A pak budu seškrabovat ještě kusy kartonu, to už tu bylo :-D. Ale jo, asi máš pravdu, jen jsem se zase pro něco nadchnul. Jsem rád, že se mi to snažíte rozmluvit, ale jak se znám, tak to stejně nevyjde a já se budu muset přesvědčit v praxi, že je moje řešení na <|>.

_________________
120L, 5kv, 1986, bílá, "Sluníčko"
120L, 4kv, 1987, bílá, "Bílá vdova"
120L, 4kv, 1988, šedá, "Šedivá"
FA 135L, 1991, bílá, "Fáčko"
FE 1.3, 2000, bílá, "Felda"
OCT II 1.9, 2008, černá, "Ochcávka"


4.1.14, 23:18
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6337
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
webasto sa da pri troche šikovnosti a chuti dá zohnať aj za 3000kč

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


5.1.14, 13:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Malé Kyšice; Koleč
Příspěvek Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
Lamač: Co si budeme povídat, stálë je to nepoměr, to si s tím radši chvilku budu hrát (dokud mě to bude bavit, tak v těch hodinách, strávených nad laborováním a prací, žádné negativum nevidím) a těch 2500,- investuju do něčeho jiného, ale díky za info :).

_________________
120L, 5kv, 1986, bílá, "Sluníčko"
120L, 4kv, 1987, bílá, "Bílá vdova"
120L, 4kv, 1988, šedá, "Šedivá"
FA 135L, 1991, bílá, "Fáčko"
FE 1.3, 2000, bílá, "Felda"
OCT II 1.9, 2008, černá, "Ochcávka"


5.1.14, 16:53
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
Já ti fandím, mě se to líbí, pak bych rád schéma potom

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


5.1.14, 17:16
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Malé Kyšice; Koleč
Příspěvek Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
Tak pánové, dnes jsem uskutečnil první pokusy a výsledek je zatím vcelku pozitivní :).

Původní altík byl v háji, takže se mu dostalo odpočinku a byl nasazen nový, tudíž aktuálně kontrolka dobíjení zhasíná už během startování, což se samozřejmě hodí. Mám vyzkoušeny zatím pouze teplé starty, studený start vyzkouším zítra ráno a případně poreferuji.

Zatím je to zapojené úplně jednoduše:
-> bezdrátová jednotka má bistabilní výstup (jednou zmáčknu -> sepne kontakty, podruhé zmáčknu -> rozepne kontakty)
-> po sepnutí se připojí:
1/ stálý [+] na zapalovací cívku
2/ přes spínací kontakt relé (které má [+] cívky zapojen na kontrolku dobíjení) se připojí [+] na ovládání starteru
-> v zapojení je použita dioda před propojením [+] pólů cívky a starteru ze směru cívky, aby auto v případě zapnutí klíčku nezačalo startovat a neblikala níže zmíněná dioda.

Díky tomu tedy, jak už bylo výše zmíněno, po prvním zmáčknutí starter začne točit a točí do té doby, než zhasne kontrolka dobíjení (= je nastartováno). Po druhém zmáčknutí se odpojí [+] od cívky (= motor chcípne).

Dále tam mám blikající ledku "pro debily", abych tenhle mechanismus nezapomněl po zapnutí klíčku před odjezdem vypnout a auto mi v případě nutnosti okamžitého zastavení (chcípnutí přes kvalt) nezačalo znovu startovat. Možná by bylo lepší dát tam pískák, co se dává do kamionů na couvačky, jelikož tenhle zvuk nejde přeslechnout, nicméně ač nebydlím na sídlišti, ale na menší vesnici, je otázka, co by tomu říkali sousedi :-D.

Jinak jsem provedl i pokus se zařazeným kvaltem a auto se doopravdy (s menším úpěním) dokáže nastartovat a odjet do **** :-D (dřív jsem nikdy neměl tu odvahu udělat mu takovou bolest, ale jelikož do něj co nevidět přijde rychloběžnej startér z Feldy, vyzkoušel jsem si to), takže než to zprovozním na ostro, musím vymyslet, jak zjišťovat jestli není zařazen kvalt a v případě, že ano, nepovolit startování.

A ještě se zeptám. Nemáte někdo zkušenost s těma bezdrátovejma jednotkama a jestli je nějaká možnost, že by jednotka zareagovala i na nějakej cizí signál? Moc do toho nevidím a nevím, jak je to udělané.

_________________
120L, 5kv, 1986, bílá, "Sluníčko"
120L, 4kv, 1987, bílá, "Bílá vdova"
120L, 4kv, 1988, šedá, "Šedivá"
FA 135L, 1991, bílá, "Fáčko"
FE 1.3, 2000, bílá, "Felda"
OCT II 1.9, 2008, černá, "Ochcávka"


16.1.14, 18:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Favorit 135L (r.v.91) - startování na dálku
Pokud se použije systém, který pracuje s plouvoucím kodem, tak je hooooooodně malinká šance, že by to rušil jiný signál.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


18.1.14, 17:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
Lamač píše:
ne kontrolku ale čidlo...
Je to blbosť to tam dávať,je potrebne upraviť trošku elektriky,ako len urobiť kontrolu či je natočené...
a nechať motor horko ťažko prevaľovať sa na tých 500-600 je absolútna hlúposť.Zmes je chudobná jak sviňa,mazanie nedostatočné,prevodovku to tiež nepoteší...
a normálne sa motor štartuje bez prevodovky,tak v -15 štratovať cez ňu a bez sytiča....a to servo ktore ti stiahne plynovy pedal (pomaly) dole by som chcel vidieť...no neviem neviem.kup si webasto a maš pokoj,viem o čom hovorím.


by ste sa divili, ale drviva vacsina univerzalnych dialkovych startovani ziadnu kontrolku neutralu nema (riesi sa dost blbo). kontrola zaradeneho neutralu sa robi tak, ze sa auto opusti nastartovane, zamkne sa centralom a potom system dialkoveho startu auto chcipne. takto system vie, ze bol zaradeny neutral, lebo clovek asi auto so zaradenou rychlostou neopusti :). potom ak:
1) medzitym auto odomknes
2) si tymto sposobom auto nezhasol
sa dialkovy start automaticky deaktivuje

inac k veci, jedine rozumne riesenie je urobit to nejakym jednocipakom, pretoze SW riesenie bude tak radovo 100x lacnejsie, ako akekolvek analogove / polodigitalne riesenie s diskretnymi suciastkami / malymi IO, navyse sa da startovacia sekvencia pohodlne naprogramovat. detekcia konca startu sa tam da urobit potom jednoducho sledovanim otacok motora (u mikroprocesora jednoduchy test, ak po nejaku dobu impulzy z otackomera prichadzaju rychlejsie ako nejaka definovana casova konstanta - prahove otacky - je nastartovane), potom mozno spustit vyhrievanie okna a kurenie. system by aj tak potreboval este ten akcny clen na sytic, aj ked to by mozno slo vyriesit tak, aby sa nemuselo pocitat s odpormi celeho mechanizmu plynu (nejde tam niekde zatlacit na tu stupnovitu vacku zvonka?). druha vec je, ze by to chcelo mierny tuning dobijacieho systemu, aby sa po starte urcite nabudil alternator (kopec Fa/Fe s tym ma problem a treba motor celkom slusne vytocit), bez toho by to poslalo baterku do smutku.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


20.1.14, 08:55
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Favorit 135L (r.v.91) - startování na dálku
Vyřešit st. vačku z venku nejde, protože je zablokovaná tím šroubem, takže bez sešlápnutí plyn. pedálu to asi jednoduše nepůjde. To dobíjení by šlo udělat tak, že by nějaký mechanismus přidal hned po naskočení motoru plyn, stačí jenom na mžik. Kdyby se ale udělal systém aktivace sytiče, tak by to ale stejně bylo zbytečné, jelikož sytič sám o sobě má přidat na asi 2000ot./min.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.1.14, 13:25
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz