Favorit 135L (r.v.91) - startování na dálku
Autor |
Zpráva |
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
cokoliv co kontroluje zvyseni napeti je nahovno jelikoz to se ti nezvysi dokud neprestane pracovat starter. Co se tyce sytice, musel bys mit servo a "rj" pripojenou k cidlu teploty, pokud bude pod urcitou mez, vradi se na pocatek startovaci sekvence proslapnuti plynu servem. co se tyce otacek, je to jednoduche, zmeris si, jake otacky motoru toci starter a nastavis mez rekneme 100ot vice pro vypnuti starteru. Snimas impulzy od etz do civky jako klasicky otackomer, rj je vyhodnocuje dle delky prodlevy - stanovi pocet ot/min. Nic na co by ti nestacil jednoduchej cip. pokud to neberes jako cviceni z elektrotechniky ale mas to jen na machrovani, tak se na to vykašli, baby si tim rodidla nepotrhaj, jednoho dne tam zapomenes kvalt a naboris v lepsim pripade do zdi. Jo a pocitej s tim, ze favo/fel prevodovka se maze az po tom co se rozjedes, rozstrikem kol. Pokud to kazdy rano pobezi deset minut bez pohybu, tak se ti muze stat, se tu prevodovku za nejakej cas zadres. Jo a jak budes stat na rucce, tak ti primrznou bowdeny nebo pakny a nerozjedes se Nechces radsi sehnat webasto? Kdosi to zde mel ve favoritu, ferrari myslim i v 742..
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
4.1.14, 15:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9441 Bydliště: Kolín
|
Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
kazdy takovy system ma kontrolku na neutral to jen tak okrajove
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
4.1.14, 15:11 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
ne kontrolku ale čidlo... Je to blbosť to tam dávať,je potrebne upraviť trošku elektriky,ako len urobiť kontrolu či je natočené... a nechať motor horko ťažko prevaľovať sa na tých 500-600 je absolútna hlúposť.Zmes je chudobná jak sviňa,mazanie nedostatočné,prevodovku to tiež nepoteší... a normálne sa motor štartuje bez prevodovky,tak v -15 štratovať cez ňu a bez sytiča....a to servo ktore ti stiahne plynovy pedal (pomaly) dole by som chcel vidieť...no neviem neviem.kup si webasto a maš pokoj,viem o čom hovorím.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
4.1.14, 15:28 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
To servo by se nemuselo davat na pedal, stacilo by na sytic, ne?
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
4.1.14, 16:44 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
Potrebuješ otvoriť celú klapku nadoraz,tam už je jedno či s pedálom alebo napriamo...A tá pružina tam nieje najjemnejšia..
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
4.1.14, 17:04 |
|
|
fix
Příspěvky: 62 Bydliště: Malé Kyšice; Koleč
|
Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
Lamač píše: Až raz zabudneš vyradiť.... 21lucas píše: kazdy takovy system ma kontrolku na neutral to jen tak okrajove Když parkuju, tak obvykle řadím zpátečku, takže to by se dalo vyřešit přes spínač na couvačky, co je zašroubovanej do převodovky... Tohle mě samozřejmě napadlo a dalším negativem je, že někdy můžu zapomenout po zapnutí klíčku (při nastartovanym autě na dálku) vypnout tenhle bazmek, pak někde budu potřebovat okamžitě zastavit, auto chcípne a bazmek začne znovu startovat, což by zase šlo vyřešit vyresetováním bezdrátové jednotky při prvním sešlápnutí brzdy. Lamač píše: v -15 až -20 motor favo bez aktivácie sýtiča nenaštartuješ,ani ked sa poserieš.A na ten podtočený motor doplatíš neskôr,nechaj sa prekvapiť.Oprav si sytič a rozchľastaj to. gokralik píše: Radši než vymýšlení nad takovýma kravinama si oprav ten sytič. Každopádně by to chtělo hromadu laborování. Bez aktivace sytiče budou zvlášť při mrazu otáčky volnoběhu velmi nízké, kontrolka nezhasne a startér bude pořád točit nastartovaný motor. Jo a mimochodem, celé mi to přijde jako kravina. Vyzkoušej si toto: Sedni do auta, začni startovat a pořád drž klíček. Motor sice chytne, ale bude hodně silně brzděn právě startérem. Určitě nezhasne kontrolka dobíjení ani kdybys to takhle držel 10 s. Až vyjde čas, podívám se na to, ale stejně to vidím tak, že dřív než to tímhle způsobem oddělám, auto půjde stejně do šrotu , už mu moc času nezbývá. Sečteno, podtrženo, nejlepší varianta by asi byla ta, co tu předtím navrhoval lucas - startovat vždycky jen třeba 5 sekund a když to nechytne, tak tlačítko na klíčence znovu zmáčknout a vykašlat se na kontrolu jestli motor už běží nebo ne. 21lucas píše: ja to psal jako kontrolku nastartovani, ze vozidlo opravdu nastartovalo, ne zpusob rizeni starteru ! Ale vždyť se tu celou dobu bavíme o tom jak to použít pro ovládání startéru. Nebo ne? CROWACK píše: Co se tyce sytice, musel bys mit servo a "rj" pripojenou k cidlu teploty, pokud bude pod urcitou mez, vradi se na pocatek startovaci sekvence proslapnuti plynu servem. ... Beru to tak, že by to bylo praktický, jelikož takhle když nechci škrábat skla, musím vylézt z baráku pomalu v trenkách a jít to nastartovat, abych pak nemusel čekat 10 minut než to celý rozmrzne. Zároveň by chtělo, aby to bylo taky co nejjednodušší, jelikož nechci každej druhej den řešit proč to nefunguje, takže viz výše o startování 5 sekund. To Webasto je pěkná věc, ale oproti tomuhle řešení za sumu 500,- Kč je to trochu nepoměr . Ze stejně praktickejch důvodů jsem do auta nainstaloval i central, jelikož mi to ušetří spoustu času s vytahováním klíčků, natahováním se přes celé auto k táhlům, případně obcházením kvůli tomu, že je zrovna odemčeno jenom na druhé straně než právě stojím. Balit na tohle auto ženský bych snad ani nezkoušel, nemuselo by se to vyplatit . Ale na druhou stranu vidět občas kolemjdoucí, kterým spadne brada jenom při zjištění, že "on má v tom křápu central", je občas dobrej pocit .
_________________ 120L, 5kv, 1986, bílá, "Sluníčko" 120L, 4kv, 1987, bílá, "Bílá vdova" 120L, 4kv, 1988, šedá, "Šedivá" FA 135L, 1991, bílá, "Fáčko" FE 1.3, 2000, bílá, "Felda" OCT II 1.9, 2008, černá, "Ochcávka"
|
4.1.14, 23:09 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
A nebyl by lepší kus kartonu, co večer přehodíš přes čelní okno?
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
4.1.14, 23:14 |
|
|
fix
Příspěvky: 62 Bydliště: Malé Kyšice; Koleč
|
Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
gokralik: A pak budu seškrabovat ještě kusy kartonu, to už tu bylo . Ale jo, asi máš pravdu, jen jsem se zase pro něco nadchnul. Jsem rád, že se mi to snažíte rozmluvit, ale jak se znám, tak to stejně nevyjde a já se budu muset přesvědčit v praxi, že je moje řešení na <|>.
_________________ 120L, 5kv, 1986, bílá, "Sluníčko" 120L, 4kv, 1987, bílá, "Bílá vdova" 120L, 4kv, 1988, šedá, "Šedivá" FA 135L, 1991, bílá, "Fáčko" FE 1.3, 2000, bílá, "Felda" OCT II 1.9, 2008, černá, "Ochcávka"
|
4.1.14, 23:18 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
webasto sa da pri troche šikovnosti a chuti dá zohnať aj za 3000kč
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
5.1.14, 13:58 |
|
|
fix
Příspěvky: 62 Bydliště: Malé Kyšice; Koleč
|
Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
Lamač: Co si budeme povídat, stálë je to nepoměr, to si s tím radši chvilku budu hrát (dokud mě to bude bavit, tak v těch hodinách, strávených nad laborováním a prací, žádné negativum nevidím) a těch 2500,- investuju do něčeho jiného, ale díky za info .
_________________ 120L, 5kv, 1986, bílá, "Sluníčko" 120L, 4kv, 1987, bílá, "Bílá vdova" 120L, 4kv, 1988, šedá, "Šedivá" FA 135L, 1991, bílá, "Fáčko" FE 1.3, 2000, bílá, "Felda" OCT II 1.9, 2008, černá, "Ochcávka"
|
5.1.14, 16:53 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
Já ti fandím, mě se to líbí, pak bych rád schéma potom
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
5.1.14, 17:16 |
|
|
fix
Příspěvky: 62 Bydliště: Malé Kyšice; Koleč
|
Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
Tak pánové, dnes jsem uskutečnil první pokusy a výsledek je zatím vcelku pozitivní . Původní altík byl v háji, takže se mu dostalo odpočinku a byl nasazen nový, tudíž aktuálně kontrolka dobíjení zhasíná už během startování, což se samozřejmě hodí. Mám vyzkoušeny zatím pouze teplé starty, studený start vyzkouším zítra ráno a případně poreferuji. Zatím je to zapojené úplně jednoduše: -> bezdrátová jednotka má bistabilní výstup (jednou zmáčknu -> sepne kontakty, podruhé zmáčknu -> rozepne kontakty) -> po sepnutí se připojí: 1/ stálý [+] na zapalovací cívku 2/ přes spínací kontakt relé (které má [+] cívky zapojen na kontrolku dobíjení) se připojí [+] na ovládání starteru -> v zapojení je použita dioda před propojením [+] pólů cívky a starteru ze směru cívky, aby auto v případě zapnutí klíčku nezačalo startovat a neblikala níže zmíněná dioda. Díky tomu tedy, jak už bylo výše zmíněno, po prvním zmáčknutí starter začne točit a točí do té doby, než zhasne kontrolka dobíjení (= je nastartováno). Po druhém zmáčknutí se odpojí [+] od cívky (= motor chcípne). Dále tam mám blikající ledku "pro debily", abych tenhle mechanismus nezapomněl po zapnutí klíčku před odjezdem vypnout a auto mi v případě nutnosti okamžitého zastavení (chcípnutí přes kvalt) nezačalo znovu startovat. Možná by bylo lepší dát tam pískák, co se dává do kamionů na couvačky, jelikož tenhle zvuk nejde přeslechnout, nicméně ač nebydlím na sídlišti, ale na menší vesnici, je otázka, co by tomu říkali sousedi . Jinak jsem provedl i pokus se zařazeným kvaltem a auto se doopravdy (s menším úpěním) dokáže nastartovat a odjet do **** (dřív jsem nikdy neměl tu odvahu udělat mu takovou bolest, ale jelikož do něj co nevidět přijde rychloběžnej startér z Feldy, vyzkoušel jsem si to), takže než to zprovozním na ostro, musím vymyslet, jak zjišťovat jestli není zařazen kvalt a v případě, že ano, nepovolit startování. A ještě se zeptám. Nemáte někdo zkušenost s těma bezdrátovejma jednotkama a jestli je nějaká možnost, že by jednotka zareagovala i na nějakej cizí signál? Moc do toho nevidím a nevím, jak je to udělané.
_________________ 120L, 5kv, 1986, bílá, "Sluníčko" 120L, 4kv, 1987, bílá, "Bílá vdova" 120L, 4kv, 1988, šedá, "Šedivá" FA 135L, 1991, bílá, "Fáčko" FE 1.3, 2000, bílá, "Felda" OCT II 1.9, 2008, černá, "Ochcávka"
|
16.1.14, 18:34 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Favorit 135L (r.v.91) - startování na dálku
Pokud se použije systém, který pracuje s plouvoucím kodem, tak je hooooooodně malinká šance, že by to rušil jiný signál.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
18.1.14, 17:20 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6589 Bydliště: Kosice
|
Re: Favorit 135L (r.v.91) - spolehlivá indikace nastartování
Lamač píše: ne kontrolku ale čidlo... Je to blbosť to tam dávať,je potrebne upraviť trošku elektriky,ako len urobiť kontrolu či je natočené... a nechať motor horko ťažko prevaľovať sa na tých 500-600 je absolútna hlúposť.Zmes je chudobná jak sviňa,mazanie nedostatočné,prevodovku to tiež nepoteší... a normálne sa motor štartuje bez prevodovky,tak v -15 štratovať cez ňu a bez sytiča....a to servo ktore ti stiahne plynovy pedal (pomaly) dole by som chcel vidieť...no neviem neviem.kup si webasto a maš pokoj,viem o čom hovorím. by ste sa divili, ale drviva vacsina univerzalnych dialkovych startovani ziadnu kontrolku neutralu nema (riesi sa dost blbo). kontrola zaradeneho neutralu sa robi tak, ze sa auto opusti nastartovane, zamkne sa centralom a potom system dialkoveho startu auto chcipne. takto system vie, ze bol zaradeny neutral, lebo clovek asi auto so zaradenou rychlostou neopusti . potom ak: 1) medzitym auto odomknes 2) si tymto sposobom auto nezhasol sa dialkovy start automaticky deaktivuje inac k veci, jedine rozumne riesenie je urobit to nejakym jednocipakom, pretoze SW riesenie bude tak radovo 100x lacnejsie, ako akekolvek analogove / polodigitalne riesenie s diskretnymi suciastkami / malymi IO, navyse sa da startovacia sekvencia pohodlne naprogramovat. detekcia konca startu sa tam da urobit potom jednoducho sledovanim otacok motora (u mikroprocesora jednoduchy test, ak po nejaku dobu impulzy z otackomera prichadzaju rychlejsie ako nejaka definovana casova konstanta - prahove otacky - je nastartovane), potom mozno spustit vyhrievanie okna a kurenie. system by aj tak potreboval este ten akcny clen na sytic, aj ked to by mozno slo vyriesit tak, aby sa nemuselo pocitat s odpormi celeho mechanizmu plynu (nejde tam niekde zatlacit na tu stupnovitu vacku zvonka?). druha vec je, ze by to chcelo mierny tuning dobijacieho systemu, aby sa po starte urcite nabudil alternator (kopec Fa/Fe s tym ma problem a treba motor celkom slusne vytocit), bez toho by to poslalo baterku do smutku.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
20.1.14, 08:55 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Favorit 135L (r.v.91) - startování na dálku
Vyřešit st. vačku z venku nejde, protože je zablokovaná tím šroubem, takže bez sešlápnutí plyn. pedálu to asi jednoduše nepůjde. To dobíjení by šlo udělat tak, že by nějaký mechanismus přidal hned po naskočení motoru plyn, stačí jenom na mžik. Kdyby se ale udělal systém aktivace sytiče, tak by to ale stejně bylo zbytečné, jelikož sytič sám o sobě má přidat na asi 2000ot./min.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.1.14, 13:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|