Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.11.24, 16:06



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Výměna alternátoru 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Ano je to ve špičkách kdy to nejvic papá, a i v křižovatce mi vypína zesilovač. Kapacitator se da vyresit druhou baterkou, a ma to vetsi prinos jak kapacitator a mnohdy je to i levnejsi reseni. Slusny kapa 1F stoji 2000,- +
Ten kapacitator aby se nabil po špičce bude stejne papat ampery jako krava, tj budou pohasinat svetla i za jizdy jako do ted jen se nevypne zesilovac a po vypnuti auta na benzince nenastartuju :D :D


19.3.14, 20:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
OMG :roll: , přerostlej kondik pro tunery je KAPACITOR ne kapacitátor http://cs.wikipedia.org/wiki/Kapacitor
Obrázek

Mimochodem další baterie v soustavě bude ve své podstatě taky kapacitorem :wink:

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


19.3.14, 20:56
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Aby to bylo schopno bez problémů živit vše i na volnoběh, viděl bych jediné řešení v použití akumulátorové baterie sestávající se alespoň ze tří kusů akumulátorů každý min. 150Ah, dva do kufru a jeden za sedačky :mrgreen: Na volnoběh skutečně nelze chtít po žádném alternátoru štítkový výkon.. S tím je nutno se smířit.
Navíc, i kdyby to možné bylo, nevím nevím jak by si SEDR poradil s takovým zatížením motoru běžícího na volnoběh..

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


19.3.14, 22:34
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Pokud je hlavnim ucelem auta delat duc duc, tak bych to udelal jako u traktoru. Staci tam dat nejakou tupou vacku, snizit kompresni pomer a na palubku dat rucni plyn. Misto volnobehu by sis nastavil jmenovity otacky (tam co je spicka tocivyho momentu). Pak bys mohl mit misto alternatoru nejakej 3f generator.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


19.3.14, 22:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
varok píše:
Pořád tu básníte o Bosh 70A z fabie, ale to není na volnoběh při asi 850 ot. /min. ale při určitých vyšších otáčkách :!:

To je sice pravda, jenže rozdíl oproti feldoaltíku je v tom, že moderní alternátory jsou jednak vysokootáčkové, takže mohou (a jsou) zpřevodované ve větším poměru s motorem (a tedy na volnoběh točí rychleji), jednak mají prudší náběh výkonu.
Takže onen 70A Bosch mu bude i se stávající řemenicí dávat při volnoběhu víc proudu, než starý 70A Magneton. A pokud na motoru použije komplet řemenic z BMM, kde je na altíku řemenice 50mm, bude proudu na volnoběh ještě výrazně více. A když si zvýší volnoběh na cca 950 - 1000 ot/min, tak ještě víc.
Fantazii se v tomto opravdu meze nekladou.


20.3.14, 13:06
Profil
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Proč to komplikovat?
Obrázek


20.3.14, 13:19
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
trady píše:
Ten kapacitator aby se nabil po špičce bude stejne papat ampery jako krava

Kapacitor je velice tvrdý zdroj, pokryje špičky, takže ti nepoklesne tolik napětí, ale potom se už PODSTATNĚ POMALEJI opět nabije. Špičky totiž trvají mnohonásobně kratší dobu než ostatní signál. Odběr z alternátoru bude tedy "plynulejší", protože nebude docházet k ostrým proudovým nárazům a tím pádem k prudkým poklesům napětí.
Nevýhodou je samozřejmě ta cena.


20.3.14, 13:25
Profil
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Tak určitě... Špičky má pokrývat sám zesilovač vlastním zapojením. Pokud nepokrývá, je špatný. Vnitřní odpor akumulátoru je v jednotkách, max desítkách, miliohmů, pokud má zesilovač vlastní dostatečně dimenzované kondenzátory a přívod od baterie je taktéž dostatečně dimenzován, žádný hyperkapacitátorpyčovole není potřeba. Jestli si někdo myslí, že má 2kW zesák a hyperkapacitátorpyčovole udrží napětí při dvousekundových basechpyčovole, mýlí se.


20.3.14, 13:55
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Nikdo netvrdí, že kapacitor zabrání kolísání napětí. Pouze "otupí" odběrové špičky - a funguje to, je to vyzkoušené.
Samozřejmě vždy by měl být výkonný zesilovač připojen co nejkratším a nejsilnějším vodičem, přímo z baterie. Jenže i potom k určitým napěťovým poklesům dochází. Alternátor je mnohonásobně měkčí zdroj než akumulátor, navíc jeho napěťový regulátor není tak rychlý, aby tyto napěťové změny zcela vyrovnal. A v tom má právě kapacitor výhodu - je nabitý na napětí alternátoru a dokáže toto napětí - při špičkách - tedy po krátkou dobu, udržet. Tím zároveň snižuje zkreslení zesilovače.

Pokud jsou změny napětí tak výrazné že se zesilovač vypíná (to tazatel do původního dotazu nenapsal, napsal to až později), asi bude první na řadě kontrola kabeláže od akumulátoru k zesíku, klidně tam může být přechodový odpor. Pokud to nepomůže a kolísá napětí i na baterce, může to být i baterkou. Pokud jí klesá napětí tak hluboko že se vypíná zesík, už nebude v buhvíjakém stavu.
@Jarda S.
To taky.


Naposledy upravil MartinK72 dne 20.3.14, 20:24, celkově upraveno 2



20.3.14, 20:11
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
právě proto se u výkoných hifi soustav používaji jiný baterky :wink:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


20.3.14, 20:12
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
No fajn, jenže ať to čtu jak chci, tak si protiřečíš. Nejprve napíšeš, že nikdo netvrdí že kapacitor zabrání kolísání napětí, pak napíšeš že kapacitor udrží napětí při špičkách, protože alternátor napětí nesrovná. A kde máš akumulátor? Kapacitor je prostě tuzingová zbytečnost, případně nutnost při použíti mizerného zesilovače.


20.3.14, 22:55
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Ne, jen jsem to nepřesně napsal.
Zcela výkyvům napětí nezabrání, ale omezí výrazné poklesy třeba u reprodukce bicích a tím snižuje zkreslení.
Prve psal že mu poblikávají světla, tak jsem mu doporučil kapacitor. Jemu by ale spíše, vzhledem že se mu vypíná zesilovač, prospěl jiný akumulátor a kontrola případných přechoďáků mezi baterkou a zesíkem.


21.3.14, 06:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Zesilovac je napojeny na 1,5M 5mmq dratu, baterie 45Ah Banner, a prave ze na zacatku pisu, ze chci dat 55 nebo 75Ah baterku a silnejsi altik,


21.3.14, 15:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Tady nejde o to, jakou má kapacitu papírově, těch 45Ah, ale v jakém je stavu celkově. Když už je aumulátor starý, má většinou menší kapacitu, tedy nemusí vůbec mít těch 45Ah, ale třeba jen 30Ah.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


22.3.14, 18:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
co sem vyse psal? ze chci kupovat novou baterku a altik :D smarja.. baterka je stara 2,5 roku


22.3.14, 22:02
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz