Autor |
Zpráva |
trady
Příspěvky: 3491 Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
|
Re: Výměna alternátoru
Ano je to ve špičkách kdy to nejvic papá, a i v křižovatce mi vypína zesilovač. Kapacitator se da vyresit druhou baterkou, a ma to vetsi prinos jak kapacitator a mnohdy je to i levnejsi reseni. Slusny kapa 1F stoji 2000,- + Ten kapacitator aby se nabil po špičce bude stejne papat ampery jako krava, tj budou pohasinat svetla i za jizdy jako do ted jen se nevypne zesilovac a po vypnuti auta na benzince nenastartuju
|
19.3.14, 20:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Výměna alternátoru
OMG , přerostlej kondik pro tunery je KAPACITOR ne kapacitátor http://cs.wikipedia.org/wiki/KapacitorMimochodem další baterie v soustavě bude ve své podstatě taky kapacitorem
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
19.3.14, 20:56 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Výměna alternátoru
Aby to bylo schopno bez problémů živit vše i na volnoběh, viděl bych jediné řešení v použití akumulátorové baterie sestávající se alespoň ze tří kusů akumulátorů každý min. 150Ah, dva do kufru a jeden za sedačky Na volnoběh skutečně nelze chtít po žádném alternátoru štítkový výkon.. S tím je nutno se smířit. Navíc, i kdyby to možné bylo, nevím nevím jak by si SEDR poradil s takovým zatížením motoru běžícího na volnoběh..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
19.3.14, 22:34 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: Výměna alternátoru
Pokud je hlavnim ucelem auta delat duc duc, tak bych to udelal jako u traktoru. Staci tam dat nejakou tupou vacku, snizit kompresni pomer a na palubku dat rucni plyn. Misto volnobehu by sis nastavil jmenovity otacky (tam co je spicka tocivyho momentu). Pak bys mohl mit misto alternatoru nejakej 3f generator.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
19.3.14, 22:56 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Výměna alternátoru
varok píše: Pořád tu básníte o Bosh 70A z fabie, ale to není na volnoběh při asi 850 ot. /min. ale při určitých vyšších otáčkách To je sice pravda, jenže rozdíl oproti feldoaltíku je v tom, že moderní alternátory jsou jednak vysokootáčkové, takže mohou (a jsou) zpřevodované ve větším poměru s motorem (a tedy na volnoběh točí rychleji), jednak mají prudší náběh výkonu. Takže onen 70A Bosch mu bude i se stávající řemenicí dávat při volnoběhu víc proudu, než starý 70A Magneton. A pokud na motoru použije komplet řemenic z BMM, kde je na altíku řemenice 50mm, bude proudu na volnoběh ještě výrazně více. A když si zvýší volnoběh na cca 950 - 1000 ot/min, tak ještě víc. Fantazii se v tomto opravdu meze nekladou.
|
20.3.14, 13:06 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Re: Výměna alternátoru
Proč to komplikovat?
|
20.3.14, 13:19 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Výměna alternátoru
trady píše: Ten kapacitator aby se nabil po špičce bude stejne papat ampery jako krava Kapacitor je velice tvrdý zdroj, pokryje špičky, takže ti nepoklesne tolik napětí, ale potom se už PODSTATNĚ POMALEJI opět nabije. Špičky totiž trvají mnohonásobně kratší dobu než ostatní signál. Odběr z alternátoru bude tedy "plynulejší", protože nebude docházet k ostrým proudovým nárazům a tím pádem k prudkým poklesům napětí. Nevýhodou je samozřejmě ta cena.
|
20.3.14, 13:25 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Re: Výměna alternátoru
Tak určitě... Špičky má pokrývat sám zesilovač vlastním zapojením. Pokud nepokrývá, je špatný. Vnitřní odpor akumulátoru je v jednotkách, max desítkách, miliohmů, pokud má zesilovač vlastní dostatečně dimenzované kondenzátory a přívod od baterie je taktéž dostatečně dimenzován, žádný hyperkapacitátorpyčovole není potřeba. Jestli si někdo myslí, že má 2kW zesák a hyperkapacitátorpyčovole udrží napětí při dvousekundových basechpyčovole, mýlí se.
|
20.3.14, 13:55 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Výměna alternátoru
Nikdo netvrdí, že kapacitor zabrání kolísání napětí. Pouze "otupí" odběrové špičky - a funguje to, je to vyzkoušené. Samozřejmě vždy by měl být výkonný zesilovač připojen co nejkratším a nejsilnějším vodičem, přímo z baterie. Jenže i potom k určitým napěťovým poklesům dochází. Alternátor je mnohonásobně měkčí zdroj než akumulátor, navíc jeho napěťový regulátor není tak rychlý, aby tyto napěťové změny zcela vyrovnal. A v tom má právě kapacitor výhodu - je nabitý na napětí alternátoru a dokáže toto napětí - při špičkách - tedy po krátkou dobu, udržet. Tím zároveň snižuje zkreslení zesilovače.
Pokud jsou změny napětí tak výrazné že se zesilovač vypíná (to tazatel do původního dotazu nenapsal, napsal to až později), asi bude první na řadě kontrola kabeláže od akumulátoru k zesíku, klidně tam může být přechodový odpor. Pokud to nepomůže a kolísá napětí i na baterce, může to být i baterkou. Pokud jí klesá napětí tak hluboko že se vypíná zesík, už nebude v buhvíjakém stavu. @Jarda S. To taky.
Naposledy upravil MartinK72 dne 20.3.14, 20:24, celkově upraveno 2
|
20.3.14, 20:11 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Výměna alternátoru
právě proto se u výkoných hifi soustav používaji jiný baterky
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
20.3.14, 20:12 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Re: Výměna alternátoru
No fajn, jenže ať to čtu jak chci, tak si protiřečíš. Nejprve napíšeš, že nikdo netvrdí že kapacitor zabrání kolísání napětí, pak napíšeš že kapacitor udrží napětí při špičkách, protože alternátor napětí nesrovná. A kde máš akumulátor? Kapacitor je prostě tuzingová zbytečnost, případně nutnost při použíti mizerného zesilovače.
|
20.3.14, 22:55 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Výměna alternátoru
Ne, jen jsem to nepřesně napsal. Zcela výkyvům napětí nezabrání, ale omezí výrazné poklesy třeba u reprodukce bicích a tím snižuje zkreslení. Prve psal že mu poblikávají světla, tak jsem mu doporučil kapacitor. Jemu by ale spíše, vzhledem že se mu vypíná zesilovač, prospěl jiný akumulátor a kontrola případných přechoďáků mezi baterkou a zesíkem.
|
21.3.14, 06:44 |
|
|
trady
Příspěvky: 3491 Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
|
Re: Výměna alternátoru
Zesilovac je napojeny na 1,5M 5mmq dratu, baterie 45Ah Banner, a prave ze na zacatku pisu, ze chci dat 55 nebo 75Ah baterku a silnejsi altik,
|
21.3.14, 15:05 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Výměna alternátoru
Tady nejde o to, jakou má kapacitu papírově, těch 45Ah, ale v jakém je stavu celkově. Když už je aumulátor starý, má většinou menší kapacitu, tedy nemusí vůbec mít těch 45Ah, ale třeba jen 30Ah.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
22.3.14, 18:47 |
|
|
trady
Příspěvky: 3491 Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
|
Re: Výměna alternátoru
co sem vyse psal? ze chci kupovat novou baterku a altik smarja.. baterka je stara 2,5 roku
|
22.3.14, 22:02 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|