Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 22:53



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 felicia motor 
Autor Zpráva

Příspěvky: 41
Příspěvek felicia motor
Zdravim vsetkych. mam feliciu 1.3 mpi 99. Ma problem ze ked sa motor zahreje na prevadzkovu teplotu a idem plynule jednou rzchlostou zacne auto trhat az uplne strati vykon. Je jedno ci idem 50 alebo 90. Prejdem par metrov a zas motor ide normalne. Nemal niekto podobny problem? Pri vlnobehu sa to sprava tak ze klesnu otacky az skoro zdochne a naraz sa pridaju a takto dokola a ked pridam ja tak horko tazko vyletia na nejakych 5000. Menil som lambdu sondu vstreky zaplovaciu listu. Diagnostika neukazuje ziadnu zavadu. Keby vedel niekto poradit velmi by som to ocenil vopred za odpovede dakujem.


17.11.14, 20:05
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: felicia motor
Diagnostika X paměť závad... desetkrát dokola pomlety téma. Kdy už vám _kurva_ konečně dojde, že paměť závad je až to poslední kde se něco objeví, když je něco špatně. Vaše blahorodí musí laskavě navštívit blok měřených hodnot, a sledovat, zda čidla fungují správně. Pak bych zkontroloval stav a adaptaci klapky, načež bych prověřil tlak paliva. Když jste měnili lištu, předpokládám, že i svíčky jsou v pořádku, a mají patřičnou vzdálenost elektrod.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


17.11.14, 20:14
Profil

Příspěvky: 41
Příspěvek Re: felicia motor
Tak sa ospravedlnujem. Sviecky som tiez menil trojkontaktove. To aky maju odtrh som nemeral. Palivovy filter je tiez vymeneny a talk paliva mi meral znamy tak povedal ze este je to v norme ale uz nepamatam tu hodnotu. Jedno comu som nerozumel tak ked som pozeral na otrasove snimace a ich hodnoty tak jeden kolisal okolo hodnoty 0,7 a dalsie kolo 1,4. Moze aj to zapricinit?


17.11.14, 20:27
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 947
Příspěvek Re: felicia motor
Vidím to běžnou závadu u feldy 1,3 MPI. Chce to vyčistit klapku, udělat základní nastavení klapky + reset řídící jednotky. Jinak si můžeš měnit všechno do nekonečna a pořád budeš na tom samém. :wink:

_________________
Škoda 105GL r.v. 1981( nabouráno jedním magorem chystá se náhrada)
Škoda 136GL r.v.1989 Oranžák, po částečné rekonstrukci
Škoda forman PLUS r.v.1994 135B
Škoda Fabia 1.4MPI r.v. 2001
Ford Transit 2.2 TDCI r.v. 2008


17.11.14, 20:56
Profil

Příspěvky: 41
Příspěvek Re: felicia motor
Klapka vycistena zakladne hodnoty nastavene a problem stale pretrvava. Vie este niekto co by mohlo byt na chybe?


18.11.14, 17:56
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 947
Příspěvek Re: felicia motor
Restartovanou jednotku máš? Tu běžnou diagnostikou neuděláš. Bez toho se nehneš, základní nastavení klapky je ti prd platný! :D

_________________
Škoda 105GL r.v. 1981( nabouráno jedním magorem chystá se náhrada)
Škoda 136GL r.v.1989 Oranžák, po částečné rekonstrukci
Škoda forman PLUS r.v.1994 135B
Škoda Fabia 1.4MPI r.v. 2001
Ford Transit 2.2 TDCI r.v. 2008


18.11.14, 21:55
Profil

Příspěvky: 41
Příspěvek Re: felicia motor
Ano robil som reset cez motordiag. Ale ked kazdy tvrdi nieco o klapke tak skusim zohnat nejaku a vyskusat ako to pojde..


19.11.14, 07:14
Profil ICQ

Příspěvky: 3
Příspěvek Re: felicia motor
Staré motory mají mizernou diagnostiku přes OBD :cry: , HODNĚ ZÁSADNÍCH CHYB jednotka nehlásí - nedokáže určit. Řešil jsem podobný případ u 1,3MPI, něco se dá načíst v bloku měřených hodnot z dlouhého záznamu nejvhodnější je za jízdy měřit všechny důležité signály autoosciloskopem. Často bývá jen ŠPINAVÝ a slepý snímač otáček motoru pro kliku (namontováno na převodovce naproti setrvačníku)je magnetický a přitahuje kovové třísky, zalepí se a oslepne. ŘJ motoru(nemá druhý signál na porovnání z vačky) nedokáže proto přesně nastavit zapalování ani vstřikování. Stačí demontovat snímač vyčistit a vyfoukat stlačeným vzduchem celý vnitřní prostor kolem setrvačníku, další častá závada- průrazy VN v zapalovací cívce (často se to objevuje jen za vlhkého počasí nebo po nešetrném mytí motoru)
Hodně štěstí a pevné nervy :(


1.1.15, 23:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek Re: felicia motor
Na MPI to moze byt zelena kabelaz RPM a MAP senzor...

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


2.1.15, 07:21
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: felicia motor
Vyměň si zapalovací lištu.....

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


3.1.15, 11:35
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: felicia motor
[quote="mareček"]

máš pamětový vícekanálový osciloskop? jaké značky?


3.1.15, 18:00
Profil

Příspěvky: 41
Příspěvek Re: felicia motor
Snimac otacok z inej feldy aj tak nepomohlo. Zapalovaciu listu som mal tiez druhu. Aj svoecky tam su nove uz druhe. Kompresia je v poriadku a ventyly su toez nastavene. Ale zaujimave je ze ked odpojim lambdu auto ide ako nove krasne pradie. A lambdu mam tiez druhu a pekne skace napatie aj graf pekna pravidelna amplituda.



A co je ta zelena kabelaz a MAP senzor?


14.1.15, 18:29
Profil ICQ

Příspěvky: 3
Příspěvek Re: felicia motor
S lambdou motor zlobí bez ní je to lepší nebo dokonce perfektní! Tvrdá klasika u Feldy MPI Kyslíkové šoky - nestabilní otáčky pocukávání v různých otáčkách.
K lambda sondě se vlivem pulzování výfukových plynů dostává okolní vzduch přes nějaku netěsnost ve svodech, přes těsnění, nejčastěji kolem kuželového těsnění před katalizátorem. Může být talé podélně prasklé potrubí poblíš lambdy atd. (Stejně se to chvá při vypadávání zapalování - cívka nebo svíčky).
LZE změřit autoosciloskopem - skokově je vydět velmi chudá směs a odezva - obohacení - povel řídící jednotky motoru. Napětí MÁ kolísat mezi 200 aš 800 mV (rozlišení 1V- časová základna 1sekunda)
Napětí nesmý ani krátkodobě klesnout pod 0V na volnoběch musí být tvar průběhu grafu symetrický bez špiček k 0 nebo 1V
Po odpojení Lambády je řízený motor v nouzovém režimu na dojetí do servisu - lechce obohacená směs bez lambdy (regulace). Při dlouhodobém provozu v nouzovém režimu dojte ke zničení i nové Lambady!
Doporučuji nastartovat přicpat výfuk a hledat netěsnosti před katalizátorem a přetěsnit!


18.2.15, 17:07
Profil

Příspěvky: 3
Příspěvek Re: felicia motor
Ještě jeden klasický případ, vstřikovače a tlaky na zásobníku paliva. Felda má ocelový trubky na benzín, rez dokáže přicpat nabo přidřít vstřikovač - opět málo benzínu kyslíkový šok na Lambádě. Kdy jste naposled měnil filtr na benzín, nezkoušel jste náhodou jezdit na E85. Toto palivo dokonale vyčistí nádrž, bohužel zalepý filtr, muže přidřít čerpadlo i vstřikovače. Vstřikování i regulace vstřiků u feldy je skupinová, káždá sebemenší chybička regulace Lambády se se několikanásobně projevý na chodu motoru.


18.2.15, 17:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek Re: felicia motor
nejako tu feldu precenujes, ta je prekrasne blba, drobnosti ju nezaujimaju... riesim denne turbobenziny (saab,volvo) a ked vidim feldu, je do hodiny dodiagnostikovane aj s hrncekom tekutej tmy...

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


2.3.15, 15:12
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz