Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 13:45



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Zadní náprava Škoda 125 
Autor Zpráva
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Zadní náprava Škoda 125
Ne, chce dát do auta mokrou 5Q ze125, platí můj postup výše.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


20.1.15, 21:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5639
Bydliště: Plzeň
Příspěvek Re: Zadní náprava Škoda 125
Veteranista: :?:
Peckin píše:
Zdravím,
mám Škodu 125L ...

Peckin píše:
Ano,je tam mokrý pětikvalt.

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


20.1.15, 23:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Zadní náprava Škoda 125
ked chces vlecku, pravdepodobne zozenies len suchy 4Q 4,22 z Garde / BAZ120R, alebo suchy 5Q 3,9 z Rapidov. Ak by si zhanal kompletku, tak sucha naprava z Garde ma uzsi rozchod ako 125kova, takze by si musel skombinovat napravu (pozdlzne ramena su asi zhodne kyvka/vlecka/uzky/siroky zvysok je iny) z Rapida s prevodovkou z Garde. Pri tejto variante by si prisiel o 1 kvalt. Ak by si zohnal suchy 5Q 3,9 z Rapidov, tak to tam pojde metodou stare vytiahnes, nove zalozis a ustavis. Samozrejme predtym tu napravu bude treba aspon ako tak zrevidovat. Pri tejto variante budes mat tazsi staly prevod, ako pri starej prevodovke, takze motor bude tocit menej otacok a bude kusa lenivejsi, pripadne bude treba skor podradit o kvalt dole. Nebude to ale nic dramaticke, lebo 120tka sa v "economy" verzii robila aj s prevodom 3,9 a jazdilo to.

Posledna moznost, ktoru mas a je najpracnejsia, je nahodit staly prevod 4,22 do Rapidackeho suchecho 5Q. To by si potreboval komplet napravu z Rapida + jednu darcovsku prevodovku s prevodom 4,22 (cokolvek okrem Rapida a par exotickych modelov, ktore mali prevod 3,9). Diferak ide po rozpoleni prevodovky prehodit, ale pokial sa to nespravi dobre, prevodovka sa moze rozsypat pocas alebo po montazi.

Pokial za autom netahas carachy, ale pouzivas to na vozenie seba, pripadne par dalsich ludi, tak kludne nahod 5Q 3,9 z Rapida aj s napravou a viac neries. Prehodenie napravy je plug & play, budes potrebovat komplet suchu 5Q prevodovku vratane priecky, napravy (najlepsie komplet s ramenami, tlmicmi a pruzinami) z Rapida. Prevodovku poodpajas, s motorom v jednom kuse vyberes z auta zadkom na sankach, vonku prevodovku demontujes od motora, nasadis suchu, prehodis napravy a sup s prevodovkou dovnutra.

Jo a taky maly detail: pre suche napravy je potrebne mat zdvihnuty kastlik baterky (to maju vsetky skodovky po roku 1984) a viac pokrutene napustacie hrdlo nadrze, co uz mozno vsetky skodovky nemaju. S povodnym by onho skrtalo sikme rameno. Kedze tam uz 5Q mas, tak ti netreba zhanat 5Q nadrz s vacsim vybranim ani menit tyc radenia. Budes ale asi potrebovat ine kolecko na nahon tachometra (ak sa este da zohnat) aby ti dobre ukazovalo rychlost.

Najviac radosti si asi uzijes s uvolnovanim skrutiek, s ktorymi poslednych 25 rokov nikto nehybal. Ako na tvojej, tak na tej druhej naprave :)

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


22.1.15, 09:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Zadní náprava Škoda 125
Mno také jednoduché to zas nebude...veď vravím, kukni tie moje linky :-)

K tomu, čo napísal Ventil, budeš ešte na betón potrebovať vedenie paliva od hrdla k nádrži (t.j. trubka a hadica) a tiež domce tlmičov z vlečkového auta...a tiež rozperky, lebo pri demontáži ich na 99% zničíš a kopec kadečoho...ak to dobre neurobíš, na konci budeš mať nahodenú čapatú vlečku (zadné kolesá idúce od seba ako nohy štetky po riadnej makačke)...

A motor 120 na vlečke a 5Q 3,9? Mno, je to citeľný rozdiel voči SP 4,2...Favo motor to tak necíti, ale motor 120 riadne...ale ja keby som si mal vybrať, jednoznačne vyhráva vlečka, aj za cenu SP 3,9...vnútri je to omnoho tichšie, v pohode sa dalo ísť trvalo 90km/h na 3ke...a aj tichšie, ako Fačka a kadejaké feldy...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


22.1.15, 11:03
Profil

Příspěvky: 42
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Příspěvek Re: Zadní náprava Škoda 125
Uvidím, myslím že nejlépe se bude shánět ze 130ky. Kdyby bylo celé auto za dobrý peníze šel bych do toho.

_________________
Škoda 125L rok 1989
Ford Sierra 1.8 rok 1985


22.1.15, 12:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Zadní náprava Škoda 125
To by si mal aj najlepšie, mohol by si si to odskúšať...aj by si videl, ako je, alebo nie je rozčaptaná...aj ja som tak defacto kupoval...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


22.1.15, 13:47
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz