Autor |
Zpráva |
vengeroff
Příspěvky: 61 Bydliště: Prešov
|
Olej vs. chladiaca zmes
Takže, mám taký problém... Olej mi neuniká, ale nejako stále klesá voda. Spoje sú suché, ale na viečku oleja sa mi utvára taká ako keby svetlo hnedá vazelínka. V nádobke na kvapalinu mám takú tmavú farbu na vrchu, čo by znamenalo olej, ale nie som nejaký mechanik, tak aby som zbytočne nerozoberal hlavu, chcem sa spýtať, či to nie je náhodou tesnenie pod hlavou valcov. Mohlo by to spôsobiť aj trošku slabší výkon? Vopred ďakujem za vaše odpovede...
_________________ ŠKODA fABIA 1.4 MPI 50kW LPG to moc fajne vozenie
|
22.2.15, 16:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Olej vs. chladiaca zmes
Ano těsněním pod hlavou to může být. Je víceméně pravděpodobné. Zkus u zahřátého motoru pomačkat hadice chlazení- jestli budou hodně tvrdé, tak to bude těsněním pod hlavou. Ten šlem na víčku je celkem běžný u motorů provozovaných na krátké pojížďky.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
22.2.15, 16:58 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6024 Bydliště: Těšnovice
|
Re: Olej vs. chladiaca zmes
Vypadá to na těsnění pod hlavou
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
22.2.15, 18:39 |
|
|
vengeroff
Příspěvky: 61 Bydliště: Prešov
|
Re: Olej vs. chladiaca zmes
Hadice tvrde nie su... Takze myslim ze to moze byt aj bublinamia ten olej by odpovedal kratkym vzdialenostiam... Lebo my sme mali vsetku vodu von a neliali sme mnozstvo podla knihy ale podla rysky takze mozu byt bubliny??
_________________ ŠKODA fABIA 1.4 MPI 50kW LPG to moc fajne vozenie
|
3.3.15, 11:18 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Olej vs. chladiaca zmes
ja přijedeš tak povol zátku na expansce pokud si neodfoukne a nemáš tam tlak žádný tak je vadné to víčko, chlazení je přetlakové oběžné a musí tam být tlak i oběh pokud s odfoukne a tlak tam je těsnění pod hlavou totál vysypané, chladící kapalina se nemění a tak to dopadá
|
3.3.15, 12:14 |
|
|
vengeroff
Příspěvky: 61 Bydliště: Prešov
|
Re: Olej vs. chladiaca zmes
Takže nejako sa stav nemenil, až dnes som sa naštval... Zasvietila mi kontrolka tlaku oleja, svietila, potom zhasla po chvíli, a tak zas zasvietila a potom zhasla. Celý naštvaný a nevediaci čo sa skrýva pod hlavou motora som sa pustil do rozoberania a tu sú výsledky: 1. na vrchu piestov sa nachádza taká malá škvrna niečoho spáleného, kruší sa to a je to také bielo čierne 2. oba ventily aj výfukový aj sací sú zospodu biele 3. výfukové kanály sú všetky biele až na jeden kde je vrch čierny a ten jeden valec má najčistejšiu hlavu zospodu 4. tesnenie nevyzerá byť nejako zničené Auto začalo jazdiť na plyn asi tak 15 000km dozadu, motor ma celkovo 125tis, AQW 1.4 MPI 50kW, s motorom nikdy nebol problem, olej meníme často, a keď idem na plyn tak sem tam cukne niekedy ale ia LPG benzín nie...
_________________ ŠKODA fABIA 1.4 MPI 50kW LPG to moc fajne vozenie
|
3.7.15, 01:15 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6024 Bydliště: Těšnovice
|
Re: Olej vs. chladiaca zmes
To vypadá na těsnění pod hlavou, hlava moc nepraská na tomhle motoru, těsnění pod hlavou jednou za čas odejde.Ideálně hlavu srovnat(zkontrolovat aspoň zda není křivá), zkontrolovat ventily na těsnost, případně zabrousit, udělat tlakovou zkoušku. Když je hlava dole, je otázka zda neudělat gufera na ventilech.
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
3.7.15, 06:08 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Olej vs. chladiaca zmes
čistý spaľovací priestor znamená že do toho valca sa dostáva voda... keď si už dal hlavu dole daj ju zarovnať, prípadne natlakovať, samozrejme nové tesnenie, hlavu dotiahnuť predpísaným postupom... a mnoho spokojných kilometrov...
a ako píše veteranista tie guferá znížia spotrebu oleja...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
3.7.15, 06:15 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6024 Bydliště: Těšnovice
|
Re: Olej vs. chladiaca zmes
Ještě jednu věc jsem zapoměl, raději přeměř přesahy vložek, ať to nemusíš dělat hned znova.
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
3.7.15, 06:37 |
|
|
vengeroff
Příspěvky: 61 Bydliště: Prešov
|
Re: Olej vs. chladiaca zmes
_________________ ŠKODA fABIA 1.4 MPI 50kW LPG to moc fajne vozenie
|
3.7.15, 08:39 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6575 Bydliště: Kosice
|
Re: Olej vs. chladiaca zmes
a dotiahli ste tu hlavu dobre, ked to tesnenie relativne nedavno po vymene zdvihatiek odislo?
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
3.7.15, 09:59 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4134 Bydliště: Havirov
|
Re: Olej vs. chladiaca zmes
vengeroff píše: No raz sa už tesnenie pod hlavou menilo kvôli výmene hydrozdvihatiek. A bolo VICTOR REINZ ku podivu a aby sa pokazilo? Nezlob se na mě, ono z fotky těžko říct, ale to těsnění na mne působí jako nejlevnější temac (a ta životnost by tomu řádově odpovídala)
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 437 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 252tk+1.3 MPi Kombi LPG 432tk OctaviaII 1,9tdi 459tk
|
3.7.15, 10:11 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Olej vs. chladiaca zmes
čo mňa celkom zarazilo je čistota motora, rsp. oleja - olej pre hydraulické zdvíhatka musí byť trocha kvalitnejší na to aby sa tam netvorili tie hnusné čierne mazľavé usadeniny, myslím že aj to mohol byť dôvod výmeny zdvíhatok... vieš čo obnáša výmena tesnenia pod hlavou kontrola rovnosti bloku, kontrola presahu vložiek, kontrola rozdielu medzi vložkami, hlava sa odporúča zarovnať zakaždým, potom sa pomerne jednoducho dá skontolovať tesnosť ventilov a preventívne vymeniť guferá a kontrola vôle ventilov vo vodítku. nakoniec dôležité zatiahnutie hlavy predpísaným postupom...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
3.7.15, 11:20 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Olej vs. chladiaca zmes
Utopena vlozka a mas chudou smes,pridej trochu na lpg.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
3.7.15, 20:42 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Olej vs. chladiaca zmes
Rovněž jako Michal se pozastavuji nad čistotou motoru v olejových prostorech - co používáš za olej, resp. jaký tam byl předtím? To je skoro jak když otevřeš motor starý Š120 která jezdí X desítek let na M6AD.
Rozhodně bych při této příležitosti sundal i vanu a sací koš olejového čerpadla a důkladně vyčistil - to by mohlo být přičinou onoho výše zmiňovaného chování kontrolky tlaku oleje.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.7.15, 06:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|