Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.10.24, 00:51



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Olej vs. chladiaca zmes 
Autor Zpráva

Příspěvky: 61
Bydliště: Prešov
Příspěvek Olej vs. chladiaca zmes
Takže, mám taký problém... Olej mi neuniká, ale nejako stále klesá voda. Spoje sú suché, ale na viečku oleja sa mi utvára taká ako keby svetlo hnedá vazelínka. V nádobke na kvapalinu mám takú tmavú farbu na vrchu, čo by znamenalo olej, ale nie som nejaký mechanik, tak aby som zbytočne nerozoberal hlavu, chcem sa spýtať, či to nie je náhodou tesnenie pod hlavou valcov. Mohlo by to spôsobiť aj trošku slabší výkon? Vopred ďakujem za vaše odpovede...

_________________
ŠKODA fABIA 1.4 MPI 50kW LPG to moc fajne vozenie


22.2.15, 16:48
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Olej vs. chladiaca zmes
Ano těsněním pod hlavou to může být. Je víceméně pravděpodobné. Zkus u zahřátého motoru pomačkat hadice chlazení- jestli budou hodně tvrdé, tak to bude těsněním pod hlavou. Ten šlem na víčku je celkem běžný u motorů provozovaných na krátké pojížďky.

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


22.2.15, 16:58
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6024
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Olej vs. chladiaca zmes
Vypadá to na těsnění pod hlavou

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


22.2.15, 18:39
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 61
Bydliště: Prešov
Příspěvek Re: Olej vs. chladiaca zmes
Hadice tvrde nie su... Takze myslim ze to moze byt aj bublinamia ten olej by odpovedal kratkym vzdialenostiam... Lebo my sme mali vsetku vodu von a neliali sme mnozstvo podla knihy ale podla rysky takze mozu byt bubliny??

_________________
ŠKODA fABIA 1.4 MPI 50kW LPG to moc fajne vozenie


3.3.15, 11:18
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Olej vs. chladiaca zmes
ja přijedeš tak povol zátku na expansce pokud si neodfoukne a nemáš tam tlak žádný tak je vadné to víčko,


chlazení je přetlakové oběžné a musí tam být tlak i oběh


pokud s odfoukne a tlak tam je těsnění pod hlavou totál vysypané, chladící kapalina se nemění a tak to dopadá :oops:


3.3.15, 12:14
Profil

Příspěvky: 61
Bydliště: Prešov
Příspěvek Re: Olej vs. chladiaca zmes
Takže nejako sa stav nemenil, až dnes som sa naštval... Zasvietila mi kontrolka tlaku oleja, svietila, potom zhasla po chvíli, a tak zas zasvietila a potom zhasla. Celý naštvaný a nevediaci čo sa skrýva pod hlavou motora som sa pustil do rozoberania a tu sú výsledky:
1. na vrchu piestov sa nachádza taká malá škvrna niečoho spáleného, kruší sa to a je to také bielo čierne
2. oba ventily aj výfukový aj sací sú zospodu biele
3. výfukové kanály sú všetky biele až na jeden kde je vrch čierny a ten jeden valec má najčistejšiu hlavu zospodu
4. tesnenie nevyzerá byť nejako zničené
Auto začalo jazdiť na plyn asi tak 15 000km dozadu, motor ma celkovo 125tis, AQW 1.4 MPI 50kW, s motorom nikdy nebol problem, olej meníme často, a keď idem na plyn tak sem tam cukne niekedy ale ia LPG benzín nie...

_________________
ŠKODA fABIA 1.4 MPI 50kW LPG to moc fajne vozenie


3.7.15, 01:15
Profil ICQ
Junior TW team

Příspěvky: 6024
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Olej vs. chladiaca zmes
To vypadá na těsnění pod hlavou, hlava moc nepraská na tomhle motoru, těsnění pod hlavou jednou za čas odejde.Ideálně hlavu srovnat(zkontrolovat aspoň zda není křivá), zkontrolovat ventily na těsnost, případně zabrousit, udělat tlakovou zkoušku.
Když je hlava dole, je otázka zda neudělat gufera na ventilech.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


3.7.15, 06:08
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Olej vs. chladiaca zmes
čistý spaľovací priestor znamená že do toho valca sa dostáva voda... keď si už dal hlavu dole daj ju zarovnať, prípadne natlakovať, samozrejme nové tesnenie, hlavu dotiahnuť predpísaným postupom... a mnoho spokojných kilometrov...

a ako píše veteranista tie guferá znížia spotrebu oleja...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


3.7.15, 06:15
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6024
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Olej vs. chladiaca zmes
Ještě jednu věc jsem zapoměl, raději přeměř přesahy vložek, ať to nemusíš dělat hned znova.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


3.7.15, 06:37
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 61
Bydliště: Prešov
Příspěvek Re: Olej vs. chladiaca zmes
No raz sa už tesnenie pod hlavou menilo kvôli výmene hydrozdvihatiek. A bolo VICTOR REINZ ku podivu a aby sa pokazilo? :( tomu sa mi nechce veriť, inak
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

_________________
ŠKODA fABIA 1.4 MPI 50kW LPG to moc fajne vozenie


3.7.15, 08:39
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6575
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Olej vs. chladiaca zmes
a dotiahli ste tu hlavu dobre, ked to tesnenie relativne nedavno po vymene zdvihatiek odislo?

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


3.7.15, 09:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4134
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Olej vs. chladiaca zmes
vengeroff píše:
No raz sa už tesnenie pod hlavou menilo kvôli výmene hydrozdvihatiek. A bolo VICTOR REINZ ku podivu a aby sa pokazilo? :(


Nezlob se na mě, ono z fotky těžko říct, ale to těsnění na mne působí jako nejlevnější temac (a ta životnost by tomu řádově odpovídala)

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 437 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 252tk+1.3 MPi Kombi LPG 432tk
OctaviaII 1,9tdi 459tk


3.7.15, 10:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Olej vs. chladiaca zmes
čo mňa celkom zarazilo je čistota motora, rsp. oleja - olej pre hydraulické zdvíhatka musí byť trocha kvalitnejší na to aby sa tam netvorili tie hnusné čierne mazľavé usadeniny, myslím že aj to mohol byť dôvod výmeny zdvíhatok...

vieš čo obnáša výmena tesnenia pod hlavou :?: kontrola rovnosti bloku, kontrola presahu vložiek, kontrola rozdielu medzi vložkami, hlava sa odporúča zarovnať zakaždým, potom sa pomerne jednoducho dá skontolovať tesnosť ventilov a preventívne vymeniť guferá a kontrola vôle ventilov vo vodítku.
nakoniec dôležité zatiahnutie hlavy predpísaným postupom...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


3.7.15, 11:20
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Olej vs. chladiaca zmes
Utopena vlozka a mas chudou smes,pridej trochu na lpg.

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


3.7.15, 20:42
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Olej vs. chladiaca zmes
Rovněž jako Michal se pozastavuji nad čistotou motoru v olejových prostorech - co používáš za olej, resp. jaký tam byl předtím? To je skoro jak když otevřeš motor starý Š120 která jezdí X desítek let na M6AD.

Rozhodně bych při této příležitosti sundal i vanu a sací koš olejového čerpadla a důkladně vyčistil - to by mohlo být přičinou onoho výše zmiňovaného chování kontrolky tlaku oleje.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


4.7.15, 06:56
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz