Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 06:59



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
 Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Ja mel na nekolika autech problem s tim ze svitilo mazani na volnobeh, pak porad zahsinalo pozdejs a pozdejs a vzdycky to bylo cidlo, novy cidlo a supr, zhaslo uz pri toceni starterem, mel sem tuhle zavadu tak na dvou S100 a na jedna 120. Pokud samozrejme neni nizky tlak zpusoben viditelnym problemem v motoru, ale myslim ze tam vsude byly ta stary cidla, takovy ty velky.

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


26.5.15, 22:42
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Jo, čidlo je tam originál, letos 40 let, je velké, na 27 klíč. Jiné nemám, budu je muset někde sehnat a vyzkoušet to, díky za tip.

K těm olejům - Mogul super 15W-50 už málokde mají, stojí přes stovku za litr, + poštovné.
M8AD mají v Chornicích (kousek), 4L za 300,- je to 15W-50 , API SE/CC, ale je to Cinol, neznám (?).

Taky tam mají Paramo M7ADSIII 15W-40 API CF4/SG za 52 Kč/L stáčený, ten beru do traktoru :)

_________________
Kdo maže, ten jede!


27.5.15, 17:56
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Cinol je CZ výroba, používám bez problémů.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


27.5.15, 18:09
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Bacha na Cinol, kamos tam pracoval, firma Moraviachem ktora robila distributora je skrachovana ci nejak "restrukturalizovana" a vraj sla zasadne dolu kvalita.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


28.5.15, 15:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Jakub P. píše:
Anebo tu nízkou API doporučuješ jenom aby se naráz nerozpustilo moc úsad?

Presne tak. Inak, tu asi ešte majú Paramo:
http://www.oleje.cz/p/paramo-trysk-m8ad-15w-50-4-l--141

Inak ten Paramo M7ADSIII je úplne v pohode :-)

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


30.5.15, 21:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Tak po roce problém s motorem, tata dojel na dva a "půl" válce domů - 1. válec kompresní tlak 7,7 bar ; 4. válec 11,2 bar a svíčka napečená (úsady na elektrodách), ostatní OK (12,1 bar)
Podezření na zapečené kroužky - fouká do klikové skříně podle poslechu. Sundali jsme hlavu, je tam dost strupů z karbonu, válce podrápané nejsou. Dneska půjde vana dolů, písty ven a budu se muset rozhodnout co s tím dál.
Po půl roce (1500 km) dolito 3/4 l oleje, ale jde ven i přes benz. ac pumpu. Tata tam měl Paramo Trysk Stabil M7ADX 15W-40 , ale dolíval to M6AD...

Čidlo oleje jsem měřil, spíná při 0,3 bar (je na něm vyražené 0,3 - 0,6). V létě s teplým olejem na volnoběh svítí...
V motoru neubývá voda, za rok se nedolívala ani kapka, čím by se to mohlo stát, špatný olej? Nebo malý mazací tlak?
4. vál svíčka:
Obrázek
1. vál svíčka:
Obrázek
Hlava, spodek:
ObrázekObrázek

_________________
Kdo maže, ten jede!


6.12.15, 12:37
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Zajimavy rozdily v barvičkách na ventilech a pistech, ne?

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


6.12.15, 12:43
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Ty úsady na svících vypadají jako popel z oleje...
M7 ADS/ADX je imho to nejlepší, co tam můžeš nalít.
Uvidíš jak na tom budou kruhy až budeš mít písty ven. Můžou byt i stíráky pryč... Pokud je všude na válcu vidět honování, neměl by tam byt žádnej problém s opotřebením/ovalitou.
Jo, ještě mě tak napadlo, říkáš problém na prvním a čtvrtém válci... pokud je mi zmámo, mazací kanál do kliky je od prostředka do konců, takže jestli máš nízkej tlak oleje, ostřik na 2 a 3 je OK, ale 1 a 4 už je slabej... pak se tam dostane málo oleje, a ten co tam je, se přepaluje. Směr který píše viky je správný, pokud už máš vanu dole, je to to první, po čem bych šel...

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


6.12.15, 12:48
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
K té fotce hlavy...z fotky je to hádání, ale spalovák třetího válce mezi mezi ventilama jsou slupky karbonu, nebo dvě praskliny? :shock:

Jinak těžko říct co se stalo..možná si nesedly kroužky po opětovné montáži..
Škoda, že jsi před stínáním hlav nevyzkoušel olejovou metodou, jestli je špatný spodek, nebo vršek..dost by to ulehčilo bádání, teď můžeš tak akorát benzínovou metodou orientačně vyzkoušet těsnost ventilů.. :wink:

Každopádně podle té zaolejované hlavy a hrozně zakarbonovaných svíček to vypadá, že to žralo oleje podstatně víc, než 3/4l/1500km.
Tak hrozně nemám zakarbonované svíčky ani ve stovce, která mi žere cca 3,5l/1000km a tlaky má pod úrovní tvého nejslabšího :?
Nenatankoval do toho fotr, nějakou mastnou sračku, například omylem naftu, nebo tak něco?

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


6.12.15, 12:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Olejovou metodu na zjištění neznám, fotky hlavy jsem dával pro info o stavu karbonu, prasklina to není.
Dělal jsem poslouchací metodu kam to fouká, točilo se klikou a já poslouchal
1) karbec - sací ventily OK, ticho
2) výfuk - OK
3) chladič - OK
4) hadice odvětrání klik. skříně - fučení jak sviňa

Těsnost ventilů můžu vyzkoušet, ale podezření mám stejně na spodek.
Kroužky po opětovné montáži - to bylo pouze na 4. válci a tam byly tlaky 500 km po montáži OK. Ostatní válce zůstaly

Asi bych měl teda před sundáním ojnic nějak poměřit vůle, nebo až potom? (Myslím vůle ojnic na klice)

Podezření na natankovanou naftu mám taky. Žlutý to je stejně, benzin nebo nafta. Po namočení kousku papíru to uschlo a nezůstal mastnej flek. Nějaký jiný fígl jak poznat naftu v benzinu?

_________________
Kdo maže, ten jede!


6.12.15, 13:18
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Olejová metoda je taková, že na válci s malým tlakem stříkneš dovnitř dírou po svíčce pár kapek oleje a měření opakuješ..když tlak podstatně stoupne tak je to špatné na kroužcích, protože olej je chvilkově dotěsní..když zůstane téměř nezměněn je problém v hlavě, a když stoupne o málo je špatné obojí :D

Naftu poznáš po čmuchu, benzín voní, nafta smrdí :)

Vůle na ojnicích změříš na motoru dost těžko, zvášť když je tam olej a karbon atd.. můžěš zkusit zespodu zalomcovat rukou za každou ojnici, ideálně několikrát v různých úvratích, ale aby jsi takhle přišel na vůli by už musela být zemědělská..
Lepší by bylo vhodným mikrometrem změřit kliku..hlavně její ovalitu.. podívat se jak vypadají ložiska a také je změřit (v Baťovi jsou uvedeny rozměry)

Ohledně mazání když už budeš mít ojnice venku tak nezapomeň vzít nějaký drátek a pročistit s ním mazací kanálky v ojnicích ;)

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


6.12.15, 13:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Přidávám fotku 1. pístu po vytažení, kroužky prý šly dobře ven, nebyly přilepené.
Palivo smrdí blbě, udělalo to první jízdu po natankování (20 km) ale nafta by snad nezpůsobila ztrátu komprese, ale jen zalepení svíček ne?

Obrázek Obrázek

_________________
Kdo maže, ten jede!


6.12.15, 13:54
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Ten stírací kroužek je na můj vkus zakarbonovaný poměrně dost... ani ty rýhy v pístu se mi příliš nelíbí (i když ty jsou relativně ,,běžné,, )

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


6.12.15, 14:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Mno, zaujímavé sú hlavne tie úsady na 4. sviečke...to po koľko km sa tam vytvorili?

Naozaj to nevyzerá na spotrebu oleja pol litra/1000 km...čo ventily a vôla driekov? JA by som dal nové kruhy, vyčistil spaľováky, ventily, zložil a jazdil...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


6.12.15, 16:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Vrchní kroužek na 1. válci má vůli v zámku 0,6 mm.
Těsnění jsem zkoumal podrobně - podfouklé nevypadá.
Tak jsem z toho jelen. Ještě prohlídnu hlavu, jestli tam není prasklinka a benzínovou zkoušku ventilů. Pak už jedině blbě měří kompresiometr anebo je špatná dosedací plocha u závitu svíčky... Ale jak říkám, při točení klikou jsem slyšel jasné foukání do klik. skřně.
Ten hnědej nános na boku pístu je trošičku lepkavý, asi jako když zavadne fritovací olej.
Spotřeba oleje je spíš dlouhodobý průměr, nevylučuji, že se posledních 100 km zvedla, ale jestli by se to stihlo tak zakarbonovat(?)
Ta 4. svíčka se zanesla po 4000 km, ty jsem dával nové N15YC.

Ojnice:
Obrázek

_________________
Kdo maže, ten jede!


6.12.15, 17:45
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz