Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 02:35



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 1.3 MPi (1998) - teplota 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6333
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Sakra to je fakt pálka,odkáž mu,že za takú cenu kúpiš pomaly 4 motory.
Tesnenie victor reinz -max 20€
Zrovnanie hlavy max 50€ so zabrusenim ventilov max 100€
Tlakovanie -uplna zbytočnosť,nech mi niekto ukáže prasknutú hlinikovu hlavu z felicie,alebo favorita
hodinová sadzba x maximalne 5 čistých pracovných hodín (ak niekto nedokaže vybrať za taký čas hlavu,skontrolovať presahy a namontovať napäť,nastaviť ventily a zložiť všetko dohromady,tak nieje mechanik,ale fušer,a za tým si stojím)

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


30.8.16, 09:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Tak to je dobrá pálka za opravu Felda motoru.... Nesmysl, jak píše Lamač

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


30.8.16, 21:29
Profil

Příspěvky: 39
Příspěvek Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Mam mu povedať, nech hlavu na odtlakovanie neposiela?


31.8.16, 05:12
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Nejdříve je nutné ověřit, jestli je to vůbec těsněním pod hlavou. Pokud ano, zkusil bych poptat jiný servis. kde bude cena lidovější.

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


31.8.16, 16:27
Profil

Příspěvky: 39
Příspěvek Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Tak dal som novu hadicu + original viecko, nahral som video ako je to s tvrdostou hadice (prejdene cca 10km, teplota od 90 - 100)

http://dopice.sk/i9A

Ostatne hadice su na tom podobne
Mozem to brat tak ze toto je normalny stav? Budem to casto kontrolovat

\\inak stara a nova hadica je 100 a jedna :shock:
\\1 otvorenie viecka + 20km a situacia rovnaka :)


1.9.16, 08:44
Profil

Příspěvky: 39
Příspěvek Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
este by som sa chcel spytat ..

je normalne ze mi teplota pri rozjazde pomaly stupa az ku 110 a potom klesne na 90 a drzi? (je u nas teraz dost teplo)
je normalne ze ked dolejem vodu medzi min a max, po prejdeni par km ju mam na max, zas po par km na min, potom zas niekde medzi .. ?


8.9.16, 14:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
tesnenie pod hlavou...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


8.9.16, 15:59
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
groupie píše:
este by som sa chcel spytat ..

je normalne ze mi teplota pri rozjazde pomaly stupa az ku 110 a potom klesne na 90 a drzi? (je u nas teraz dost teplo)
je normalne ze ked dolejem vodu medzi min a max, po prejdeni par km ju mam na max, zas po par km na min, potom zas niekde medzi .. ?



těsnění pod hlavou poznáš tak že zahřeješ motor

povolíš přetlakovou zátku

a jak začne stříkat voda je jasno :oops:


9.9.16, 06:36
Profil

Příspěvky: 39
Příspěvek Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Pri zahriatom motore (ale vypnutom) som to skúšal, pri otváraní viečka by voda vyšla až von keby ho opäť nezavriem, takže tesnenie jasné? :(
//pri zapnutom to iste


9.9.16, 09:41
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
necháš si líznout hlavu je vyžraná, nové těsnění, nová chl.lkapalina a ok, jediný problém je b tom jak voda teče na šroub a zarezne tak po něm musíš třískat až povolí
podud zabereš a ulomíš šroub hlavy měníš motor


9.9.16, 23:04
Profil
rejpal

Příspěvky: 18273
Příspěvek Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Neměníš. Dá se to odvrtat, ale je to velmi pracné, v servisech to nedělají.


13.9.16, 08:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6333
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Ano,dá sa to ale je to psychiatria...,koniec je až keď sa niekto poplaší a zalomí tam vrták.Používam postup,ktorý načrtol miloš-poriadne pár krát po skrutke tresnúť kladivom,a zatiaľ sa povolila každá jedna..

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


13.9.16, 10:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
v hliníkovým bloku se zalomenej ocelovej šroub nechá vyleptat kyselinou... u auta mi to teda ale zatím nikdy nestálo zato...

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


13.9.16, 15:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6333
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Ktorá kyselina neleptá hliník a jeho zliatiny?

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


13.9.16, 22:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Koupil jsem 65% HNO3 (ano kyselina dusičná) v barvách lakách, a používám ji ředěnou 1:1 s destilovanou vodou. V této koncentraci leptá ocel a hliníkovou slitinu jen zapasivuje. Normálně si vezmu víčko z petky, udělám do něj díru trochu větší než díra po šroubu, a nalepím to tam chemoprénem. Naleju kyselinu a zahřívám fénem pokud to potřebuju urychlit. Pozor kyselina se musí měnit protože se snadno vyčerpá a nasytí rozleptanym šroubem. Obvykle to trvá tak 1-2 dny, podle toho, kolik je času se s tím drbat. Nedělám to v dílně, jdou z toho výpary a ty taky žerou co jim přijde do cesty. Ideálně v létě venku pod přístřeškem, kdy se výpary rozptýlí a nemají se na čem podepsat. V zimě je to nahovno, bo nemám místnost, která je dobře odvětraná, není v ní nic čemu by mohly výpary ublížit a přitom by v ní bylo teplo. Když nemusím, tak to pak řeším jinak, svářečka, navrtání a naklepání torxu, vytahováky atd...
Doporučuju si napřed zkusit na neškodným kousku karteru, jestli to nežere i AL slitinu karteru - pokud je ve slitině hodně zinku (předválka veteráni, zetal - karburátory atd), kyselina sežere i to. Moje zkušenosti s různejma koncentracema jsou takový, že 10-15% HNO3 žere hliník (údajně se tím dají čistit chemicky kartery), 30-35% zapasivuje hliník a sežere ocel, >60% zapasivuje ocel že se s ní už pak nehne. Takže opatrně a s rozumem, při nezodpovědné práci hrozí poleptání sliznic výparama! Důrazně doporučuju si chránit zrak a pracovat v rukavicích!
Jo a jestli jsem to nenapsal dost srozumitelně, funguje to na kombinaci blok motoru z hliníkové slitiny a ocelovej šroub!
Takhle to pak může vypadat (galerie není moje) http://kolecko10.rajce.idnes.cz/Vyleptavani_sroubu/
Je to supr šetrná metoda, pokud třeba víte, že už je ten závit v karteru nečím načlej (čti už to předtím jednou odvrtalo nějaký prase, a teď v tom druhej dobytek znovu zalomil šroub).

Každopádně je lepší prevence, než řešit urvanej šroub - před povolováním poklepat, nahřát, rázový povolovák atd.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


14.9.16, 19:48
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz