Autor |
Zpráva |
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Sakra to je fakt pálka,odkáž mu,že za takú cenu kúpiš pomaly 4 motory. Tesnenie victor reinz -max 20€ Zrovnanie hlavy max 50€ so zabrusenim ventilov max 100€ Tlakovanie -uplna zbytočnosť,nech mi niekto ukáže prasknutú hlinikovu hlavu z felicie,alebo favorita hodinová sadzba x maximalne 5 čistých pracovných hodín (ak niekto nedokaže vybrať za taký čas hlavu,skontrolovať presahy a namontovať napäť,nastaviť ventily a zložiť všetko dohromady,tak nieje mechanik,ale fušer,a za tým si stojím)
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
30.8.16, 09:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Tak to je dobrá pálka za opravu Felda motoru.... Nesmysl, jak píše Lamač
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
30.8.16, 21:29 |
|
|
groupie
Příspěvky: 39
|
Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Mam mu povedať, nech hlavu na odtlakovanie neposiela?
|
31.8.16, 05:12 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Nejdříve je nutné ověřit, jestli je to vůbec těsněním pod hlavou. Pokud ano, zkusil bych poptat jiný servis. kde bude cena lidovější.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
31.8.16, 16:27 |
|
|
groupie
Příspěvky: 39
|
Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Tak dal som novu hadicu + original viecko, nahral som video ako je to s tvrdostou hadice (prejdene cca 10km, teplota od 90 - 100) http://dopice.sk/i9AOstatne hadice su na tom podobne Mozem to brat tak ze toto je normalny stav? Budem to casto kontrolovat \\inak stara a nova hadica je 100 a jedna \\1 otvorenie viecka + 20km a situacia rovnaka
|
1.9.16, 08:44 |
|
|
groupie
Příspěvky: 39
|
Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
este by som sa chcel spytat ..
je normalne ze mi teplota pri rozjazde pomaly stupa az ku 110 a potom klesne na 90 a drzi? (je u nas teraz dost teplo) je normalne ze ked dolejem vodu medzi min a max, po prejdeni par km ju mam na max, zas po par km na min, potom zas niekde medzi .. ?
|
8.9.16, 14:44 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
tesnenie pod hlavou...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
8.9.16, 15:59 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
groupie píše: este by som sa chcel spytat ..
je normalne ze mi teplota pri rozjazde pomaly stupa az ku 110 a potom klesne na 90 a drzi? (je u nas teraz dost teplo) je normalne ze ked dolejem vodu medzi min a max, po prejdeni par km ju mam na max, zas po par km na min, potom zas niekde medzi .. ? těsnění pod hlavou poznáš tak že zahřeješ motor povolíš přetlakovou zátku a jak začne stříkat voda je jasno
|
9.9.16, 06:36 |
|
|
groupie
Příspěvky: 39
|
Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Pri zahriatom motore (ale vypnutom) som to skúšal, pri otváraní viečka by voda vyšla až von keby ho opäť nezavriem, takže tesnenie jasné? //pri zapnutom to iste
|
9.9.16, 09:41 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
necháš si líznout hlavu je vyžraná, nové těsnění, nová chl.lkapalina a ok, jediný problém je b tom jak voda teče na šroub a zarezne tak po něm musíš třískat až povolí podud zabereš a ulomíš šroub hlavy měníš motor
|
9.9.16, 23:04 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Neměníš. Dá se to odvrtat, ale je to velmi pracné, v servisech to nedělají.
|
13.9.16, 08:56 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Ano,dá sa to ale je to psychiatria...,koniec je až keď sa niekto poplaší a zalomí tam vrták.Používam postup,ktorý načrtol miloš-poriadne pár krát po skrutke tresnúť kladivom,a zatiaľ sa povolila každá jedna..
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
13.9.16, 10:17 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
v hliníkovým bloku se zalomenej ocelovej šroub nechá vyleptat kyselinou... u auta mi to teda ale zatím nikdy nestálo zato...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
13.9.16, 15:17 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Ktorá kyselina neleptá hliník a jeho zliatiny?
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
13.9.16, 22:36 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: 1.3 MPi (1998) - teplota
Koupil jsem 65% HNO3 (ano kyselina dusičná) v barvách lakách, a používám ji ředěnou 1:1 s destilovanou vodou. V této koncentraci leptá ocel a hliníkovou slitinu jen zapasivuje. Normálně si vezmu víčko z petky, udělám do něj díru trochu větší než díra po šroubu, a nalepím to tam chemoprénem. Naleju kyselinu a zahřívám fénem pokud to potřebuju urychlit. Pozor kyselina se musí měnit protože se snadno vyčerpá a nasytí rozleptanym šroubem. Obvykle to trvá tak 1-2 dny, podle toho, kolik je času se s tím drbat. Nedělám to v dílně, jdou z toho výpary a ty taky žerou co jim přijde do cesty. Ideálně v létě venku pod přístřeškem, kdy se výpary rozptýlí a nemají se na čem podepsat. V zimě je to nahovno, bo nemám místnost, která je dobře odvětraná, není v ní nic čemu by mohly výpary ublížit a přitom by v ní bylo teplo. Když nemusím, tak to pak řeším jinak, svářečka, navrtání a naklepání torxu, vytahováky atd... Doporučuju si napřed zkusit na neškodným kousku karteru, jestli to nežere i AL slitinu karteru - pokud je ve slitině hodně zinku (předválka veteráni, zetal - karburátory atd), kyselina sežere i to. Moje zkušenosti s různejma koncentracema jsou takový, že 10-15% HNO3 žere hliník (údajně se tím dají čistit chemicky kartery), 30-35% zapasivuje hliník a sežere ocel, >60% zapasivuje ocel že se s ní už pak nehne. Takže opatrně a s rozumem, při nezodpovědné práci hrozí poleptání sliznic výparama! Důrazně doporučuju si chránit zrak a pracovat v rukavicích! Jo a jestli jsem to nenapsal dost srozumitelně, funguje to na kombinaci blok motoru z hliníkové slitiny a ocelovej šroub! Takhle to pak může vypadat (galerie není moje) http://kolecko10.rajce.idnes.cz/Vyleptavani_sroubu/Je to supr šetrná metoda, pokud třeba víte, že už je ten závit v karteru nečím načlej (čti už to předtím jednou odvrtalo nějaký prase, a teď v tom druhej dobytek znovu zalomil šroub). Každopádně je lepší prevence, než řešit urvanej šroub - před povolováním poklepat, nahřát, rázový povolovák atd.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
14.9.16, 19:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|