Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 15:42



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 AC pumpa 120/Fav. 
Autor Zpráva

Příspěvky: 4
Příspěvek Re: AC pumpa 120/Fav.
Ahoj chlapi, potřebuju pořešit AC pumpu na stovce, netěsní mi ventilky a nové se sehnat nedají. Starších AC pump mám několik, a žádná benzín neudrží (nemyslím tím týden, myslím tím třeba hodinu). Nová pumpa se dá koupit od firmy Vico (čína, ale dělají). Je to pumpa určená pro Favority, takže 8 mm vstup i výstup. Tady je už ta nová "upravená" - výměna vstupů za 6 mm, tak jak mají být, plus výstup je otočen o 90° nahoru http://www.autotypautodily.cz/cz-detail ... 45021.html Prý to upravuje někdo v ČR, bohužel nevím kdo, a ta cena je celkem vysoká :( Taky mě celkem zaujala Vaše debata o náhradě "páčkové" pumpy za novější "bezpáčkovou" http://www.autotypautodily.cz/cz-detail ... 45021.html . Samozřejmě, zase by nastávala otázka, jak upravit ty trubičky na 6 mm. Neříkám, že z veteránského hlediska je tahle záměna v pořádku, ale pokud by to fungovalo, tak proč ne :) Není to žádná nevratná změna.
Nevíte, kdo tyhle úpravy dělá, případně jak tam jsou ty trubičky nalisované? že by se to dalo nechat upravit - vyměnit z původní AC pumpy? Nechci to nějak násilím z toho dostávat, ať neudělám víc škody jak užitku.
Děkuji za případné rady ;)


31.12.16, 14:29
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 924
Bydliště: PN
Příspěvek Re: AC pumpa 120/Fav.
len dodám že niekto mechanickú pumpu úplne vyradil a použil elektrické palivové čerpadlo s nízkym tlakom. alebo aj nejaké Facet či čo to :D

Obrázek

_________________
Felícia 1.9D
Golf IV 1.9TDi - ALH
Leon MK1 1.9TDi - ASV


31.12.16, 15:02
Profil

Příspěvky: 14804
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: AC pumpa 120/Fav.
Možná blbý nápad, ale nešlo by třeba dát kousek hadičky 8mm, nějaký mezikus udělaný na soustruhu a hadička 6mm? Dokonce se možná taková redukce dá sehnat, nevím.
Něco takového: http://varok.rajce.idnes.cz/redukce/#redukce.jpg
Samozřejmě ty vstupy a výstupy udělat vrapovaně, aby tam držely hadice.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


31.12.16, 16:22
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: AC pumpa 120/Fav.
na několika pumpách se mi stalo, že mi místo hadičky vypadla ta trubička z pumpy ( zrovna na motoru 136 od hanyho mi to vystřelilo a protože jsem jel na lpg tak to vesele stříkalo na alternátor dokud to nechytlo :-) ) takže jsou tam vlisované s přesahem, myslím, že kdybys jí nějak nahřál/zchladil tak ty trubičky z toho dostaneš a asi bych si nechal vystružit redukci a do pumpy to pro jistotu vlepit..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


31.12.16, 22:15
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14804
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: AC pumpa 120/Fav.
Tak jestli to jde normálně bezbolestně vyndat, tak není problém.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


31.12.16, 22:36
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: AC pumpa 120/Fav.
TomAgro píše:
Ahoj chlapi, potřebuju pořešit AC pumpu na stovce, netěsní mi ventilky a nové se sehnat nedají.


Já teda ty ventilky cca před rokem normálně koupil..sice to už byla nějaká druhovýroba a byl to pytlík dílu ze kterého se ten ventilek musel poskládat (a než jsem přišel na to jak, jsem jeden zničil), ale nebyl to problém..

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


31.12.16, 22:43
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: AC pumpa 120/Fav.
a nešel by problém padajícího benzínu vyřešit požitím zpětné klapky mezi pumpu a karbec ? např v předohrabech bývá na stěračích zpětný ventil, aby se voda nevracela do nádobky..co to zkusit použít namísto schánění ventilků, co už stejně nejsou origo..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


1.1.17, 01:07
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: AC pumpa 120/Fav.
mno ono to není problém ani tak pumpy, která sice není bůhví jak dobrá,a le zase to tahá krátkou trasou, jako problém karburátoru, že se odsud benzín prostě odpařuje...

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


1.1.17, 01:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: AC pumpa 120/Fav.
no a co vložit nádobku na benzín jako má favorit..pokud by se dala nad karbec ( což vychízí výškově v mot prostoru tip ťop, tak by se nad karbcem vytvořila malá zásoba , která by při ctvrnknutí motorem hned natekla dolu. benzín by se sice odpařoval dál, ale než by se odppal všechen, trvalo by to podstatně dýl..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


1.1.17, 09:37
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: AC pumpa 120/Fav.
Jestli myslíš použít odbublinkovávač z Fa, tak to stejně až tak moc neřeší, protože pokud se odpořuje z plovákovky, tak to hned poteče do karbu a ten se taky nejspíš odpaří.
Já ho tam mám, ale kvůli LPG.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


1.1.17, 11:51
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 4
Příspěvek Re: AC pumpa 120/Fav.
škodovka píše:
TomAgro píše:
Ahoj chlapi, potřebuju pořešit AC pumpu na stovce, netěsní mi ventilky a nové se sehnat nedají.


Já teda ty ventilky cca před rokem normálně koupil..sice to už byla nějaká druhovýroba a byl to pytlík dílu ze kterého se ten ventilek musel poskládat (a než jsem přišel na to jak, jsem jeden zničil), ale nebyl to problém..

Nepamatuješ si prosím, kde jsi ty ventilky sehnal?
Jinak díky všem za podnětnou diskusi :) Elektrické čerpadlo není špatný nápad. Když ho vložím do okruhu, tak místo původní pumpy asi záslepku a úplně ji vyřadit ne? Pokusím se z nějaké pumpy "vyndat" ty trubičky a uvidím... zkusil bych je kdyžtak napasovat do té favorití pumpy bez páčky...


1.1.17, 12:52
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: AC pumpa 120/Fav.
Kupoval jsem to v Elmotu.

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


1.1.17, 13:41
Profil

Příspěvky: 14804
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: AC pumpa 120/Fav.
TomAgro: Kdyby jste se rozhodnul pro tu elektrickou variantu, tak mrkněte na fáva a některé první feliny BMM. mají na bloku motoru normálně výstup na AC pumpu, ale jelikož mají už elektrické čerpadlo v nádrži, tak tam mají hliníkovou záslepku. Měla by asi pasovat i na 100 a 120 řady.

A ty ventilky určitě v nějaké zapadlé mototechně ještě budou mít. Odkud jste prosím?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


1.1.17, 14:14
Profil

Příspěvky: 143
Bydliště: Kaznějov
Příspěvek Re: AC pumpa 120/Fav.
Napíšu jen pár svých postřehů. Na motoru š octavia (r.v. 1962) byl původně jednokomorový karburátor a studené starty bezproblémové - netřeba ručně pumpovat benzin.
Pak jsem ten karbec nahradil dvoukomorákem z š 1203 typ SEDR. Najednou bez napumpování byly studený starty nahovno. Pak po čase jsem tento karbec nahradil karbecem z favorita.
Studený starty zase bezproblémový. S AC pumpou se za celou dobu nic nedělalo. Prostě ten SEDR v sobě neudrží dostatečnou hladinu pro okamžitý studený start a motor chytne až po jejím doplnění.
Něco podobnýho mi před lety dělala moje š 120 LS Bez napumpování byly studený starty špatný ať jsem dělal vše možný i nemožný.

Teď zkušenost z nedávný doby: provozuju tři motory Favorit v různých strojích a na jednom z nich jsem měnil hadičku mezi AC pumpou a karbecem (odlučovačem bublin)
Motor stál dva dny a hadička byla zcela suchá. Po namontování nový hadičky motor nastartoval bez pumpování - je tam ta novější AC pumpa bez páčky - na první otočení jako obvykle.
Je ale fakt, že tyto AC pumpy mají slušný výkon. I když je karbec zcela suchý, do nějakých 5 vteřin nastartuje i tak.

Podložka pod touto AC pumpou je stejná jako u starších co měly přírubu protaženou na ten spodní šroub. Slabší měly jen ty co držely jen na těch dvou horních šroubech.
Rozdíl v průměrech náhubku jde taky vyrovnat tak, že se před čerpadlo vřadí plastový průtokový filtr. Používám ty od Mannu a ty mají oba průměry, záleží kam až se hadička nasune.

_________________
Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002


1.1.17, 14:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: AC pumpa 120/Fav.
Kachnis: stejně jak ti říkají ostatní, pumpa za to nemůže, na vině je karbec edsr/sedr a s tím nic nevymyslíš, pokud 742- stojí víc jak den, muset si dojít pumpnout aby byl studený start okamžitý, je holt vlastnost vozidla. Lekr jde na drc i po tejdnu, sám pořádně nechápu v čem je ta odlišnost v plovákovce, protože Lekr je pro mne věc, kterou sice oceňuji za to jak funguje - pokud je v pořádku, nicméně příliš jí nechápu... leda že by sis do 120 napáchal lekr, otázkou je, co na to na emisích, ten karburátor je sice asi nejlepší ze všech - však je to taky púoslední vývojová fáze té věci v automobilech, nicméně je to zásah do systému přípravy směsi a to je zakázané.

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


1.1.17, 15:01
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz