Autor |
Zpráva |
Jiri irl
Příspěvky: 20 Bydliště: Dublin Ireland
|
felicie nedobiji
Čuvec do Česky rep.mam zase malej problem se svoji Irskou Felicii 1.3mpi rv97.častecne mi sviti kontrolka dobijeni.Auto startuje ok,ale za jizdy pomalu pracujou sterace,jako by auto nedobijelo,zkontrolovasl jsem kontakty,vse je dobry..Jestli nekdo vite co s tim,poradte,diky jirka
|
6.8.07, 20:51 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Diody v altíku, nebo regulátor.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
6.8.07, 20:54 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Re: felicie nedobiji
Jiri irl píše: Čuvec do Česky rep.mam zase malej problem se svoji Irskou Felicii 1.3mpi rv97.častecne mi sviti kontrolka dobijeni.Auto startuje ok,ale za jizdy pomalu pracujou sterace,jako by auto nedobijelo,zkontrolovasl jsem kontakty,vse je dobry..Jestli nekdo vite co s tim,poradte,diky jirka
Co to je castecne sviti kontrolka dobijeni?? jako ze jen tak jako by doutna? Mas tam multimetr abys mohl zmerit kolik ze to dobiji? jestli jo nebylo by to spatne
|
6.8.07, 20:56 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Pokud občas blikne do jasného svitu tak regulátor s uhlíkama, je to taková krabička na altíku s jedním kablíkem a držej ji dva šroubky. Pokud požhavuje tak bude studeňák na diodě v altíku nebo proražená dioda, na to to musíš vyndat a rozebrat.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
6.8.07, 21:59 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Kristensen píše: Pokud občas blikne do jasného svitu tak regulátor s uhlíkama, je to taková krabička na altíku s jedním kablíkem a držej ji dva šroubky. Pokud požhavuje tak bude studeňák na diodě v altíku nebo proražená dioda, na to to musíš vyndat a rozebrat.
Nemusí to být dioda. Už jsem viděl tohle co popisuje (byl to forman 94), požhavovalo to bez ohledu na otáčky, napětí v síti bylo 12,6-12,8V. Po výměně regulátoru to bylo OK (po další příčině jsem nepátral, mohlo to být i uhlíkama), ty skoro neexistovaly. Každopádně bych vyměnil regulátor.
|
6.8.07, 23:16 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
když se kontrolka rožne třeba při 2000 otáčkách tak dioda a když mírně svítí tak relátko, relátka se mění hodně kup druhé a přešroubuj, nedávno jsem měřil relátko tak jelo, bylo nové a pořád tam bylo 13,1V na baterce, když jsem dal přes uhlíky šroubovák tak to jiskřilo, až jsem ho připojil na jeden rotor co se mi tam válel tak jsem zjistil že málo magnetiruje, prostě relátko dávalo správné napětí, ale málo proudu tak jsem koupil další a hnedm tam bylo 14 V miloš
|
7.8.07, 14:07 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
slovacek.milos píše: když se kontrolka rožne třeba při 2000 otáčkách tak dioda a když mírně svítí tak relátko, relátka se mění hodně kup druhé a přešroubuj, nedávno jsem měřil relátko tak jelo, bylo nové a pořád tam bylo 13,1V na baterce, když jsem dal přes uhlíky šroubovák tak to jiskřilo, až jsem ho připojil na jeden rotor co se mi tam válel tak jsem zjistil že málo magnetiruje, prostě relátko dávalo správné napětí, ale málo proudu tak jsem koupil další a hnedm tam bylo 14 V miloš
hmm tak to jsem měl opačně když slabě svítil byla proražená pomocná dioda
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
7.8.07, 21:14 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
spartra píše: slovacek.milos píše: když se kontrolka rožne třeba při 2000 otáčkách tak dioda a když mírně svítí tak relátko, relátka se mění hodně kup druhé a přešroubuj, nedávno jsem měřil relátko tak jelo, bylo nové a pořád tam bylo 13,1V na baterce, když jsem dal přes uhlíky šroubovák tak to jiskřilo, až jsem ho připojil na jeden rotor co se mi tam válel tak jsem zjistil že málo magnetiruje, prostě relátko dávalo správné napětí, ale málo proudu tak jsem koupil další a hnedm tam bylo 14 V miloš hmm tak to jsem měl opačně když slabě svítil byla proražená pomocná dioda
snad se do těch altíků pustím a budu to dělat, pokud repas nestojí kolem 5000 tak to stojí za nic, chybí mi jen pořádné pájení, jinak bych všechno měl, protoýe když to někam dám slyším cokoliv, když si to spravím sám tak zjištuji akorát tento stav co jsem popsal miloš
|
8.8.07, 20:48 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
slovacek.milos píše: spartra píše: slovacek.milos píše: když se kontrolka rožne třeba při 2000 otáčkách tak dioda a když mírně svítí tak relátko, relátka se mění hodně kup druhé a přešroubuj, nedávno jsem měřil relátko tak jelo, bylo nové a pořád tam bylo 13,1V na baterce, když jsem dal přes uhlíky šroubovák tak to jiskřilo, až jsem ho připojil na jeden rotor co se mi tam válel tak jsem zjistil že málo magnetiruje, prostě relátko dávalo správné napětí, ale málo proudu tak jsem koupil další a hnedm tam bylo 14 V miloš hmm tak to jsem měl opačně když slabě svítil byla proražená pomocná dioda snad se do těch altíků pustím a budu to dělat, pokud repas nestojí kolem 5000 tak to stojí za nic, chybí mi jen pořádné pájení, jinak bych všechno měl, protoýe když to někam dám slyším cokoliv, když si to spravím sám tak zjištuji akorát tento stav co jsem popsal miloš
jo tak kdybys nevěřil, měl jsem dva alternátory 55a z fava, stále lehce svítila kontrolka, teda dávalo to kolem 18V, oba měli proraženou pomocnou diodu, úplně tu samou v diodovým můstku, stálo to kolem 70 kaček
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
8.8.07, 21:10 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
slovacek.milos píše: spartra píše: slovacek.milos píše: když se kontrolka rožne třeba při 2000 otáčkách tak dioda a když mírně svítí tak relátko, relátka se mění hodně kup druhé a přešroubuj, nedávno jsem měřil relátko tak jelo, bylo nové a pořád tam bylo 13,1V na baterce, když jsem dal přes uhlíky šroubovák tak to jiskřilo, až jsem ho připojil na jeden rotor co se mi tam válel tak jsem zjistil že málo magnetiruje, prostě relátko dávalo správné napětí, ale málo proudu tak jsem koupil další a hnedm tam bylo 14 V miloš hmm tak to jsem měl opačně když slabě svítil byla proražená pomocná dioda snad se do těch altíků pustím a budu to dělat, pokud repas nestojí kolem 5000 tak to stojí za nic, chybí mi jen pořádné pájení, jinak bych všechno měl, protoýe když to někam dám slyším cokoliv, když si to spravím sám tak zjištuji akorát tento stav co jsem popsal miloš
Trosku nechapu? - repas stoji 5000 kc ???? a jak to myslis s tim pájením?
|
8.8.07, 21:11 |
|
|
hortensie
Příspěvky: 4
|
Podobný problém
Ahoj všem, mám teď podobný problém. Asi před měsícem jsem vyměnil regulátor, protože ten původní přebíjel. Chvíli se to chovalo OK. Teď se mi zase stává to, že když zvýším otáčky - asi tak na 3000 - tak mi tak jako doutná kontrolka na dobíjení - rozhodně nesvítí plným světlem.
Podobná věc se mi stala asi před rokem - to bylo tím, že uhlíky na regulátoru už byly tak krátké, že ty pružinky nad nima nestíhaly dosedat na komutátor (nebo jak se to jmenuje). Co s tím? Je to pořád dokola.
Díky za případné rady.
|
10.8.07, 08:11 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Zkus změřit napětí, jestli je v pořádku. Mohla by to dělat špatná dioda, to by chtělo změřit osciloskopem jak to dobíjí.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
10.8.07, 08:51 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
DRYVER píše: slovacek.milos píše: spartra píše: slovacek.milos píše: když se kontrolka rožne třeba při 2000 otáčkách tak dioda a když mírně svítí tak relátko, relátka se mění hodně kup druhé a přešroubuj, nedávno jsem měřil relátko tak jelo, bylo nové a pořád tam bylo 13,1V na baterce, když jsem dal přes uhlíky šroubovák tak to jiskřilo, až jsem ho připojil na jeden rotor co se mi tam válel tak jsem zjistil že málo magnetiruje, prostě relátko dávalo správné napětí, ale málo proudu tak jsem koupil další a hnedm tam bylo 14 V miloš hmm tak to jsem měl opačně když slabě svítil byla proražená pomocná dioda snad se do těch altíků pustím a budu to dělat, pokud repas nestojí kolem 5000 tak to stojí za nic, chybí mi jen pořádné pájení, jinak bych všechno měl, protoýe když to někam dám slyším cokoliv, když si to spravím sám tak zjištuji akorát tento stav co jsem popsal miloš Trosku nechapu? - repas stoji 5000 kc ???? a jak to myslis s tim pájením?
repas alternátoru se zárukou stojí u ELIT 5000 škoda fábia oktávia a zahraniční vozy kde altík stojí kolem 18000 nový, a co se týče pájení to je můj problém, který jsem nevyřešil, že nemám dobrou pájku na opravy altíků a starterů, už jsem jednu sadu chtěl koupit, ale raději se poradím pokud mi někdo poradíte budu rád já mám spíš ohřívačku cínu jak pájku miloš
|
12.8.07, 09:01 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
spartra píše: slovacek.milos píše: spartra píše: slovacek.milos píše: když se kontrolka rožne třeba při 2000 otáčkách tak dioda a když mírně svítí tak relátko, relátka se mění hodně kup druhé a přešroubuj, nedávno jsem měřil relátko tak jelo, bylo nové a pořád tam bylo 13,1V na baterce, když jsem dal přes uhlíky šroubovák tak to jiskřilo, až jsem ho připojil na jeden rotor co se mi tam válel tak jsem zjistil že málo magnetiruje, prostě relátko dávalo správné napětí, ale málo proudu tak jsem koupil další a hnedm tam bylo 14 V miloš hmm tak to jsem měl opačně když slabě svítil byla proražená pomocná dioda snad se do těch altíků pustím a budu to dělat, pokud repas nestojí kolem 5000 tak to stojí za nic, chybí mi jen pořádné pájení, jinak bych všechno měl, protoýe když to někam dám slyším cokoliv, když si to spravím sám tak zjištuji akorát tento stav co jsem popsal miloš jo tak kdybys nevěřil, měl jsem dva alternátory 55a z fava, stále lehce svítila kontrolka, teda dávalo to kolem 18V, oba měli proraženou pomocnou diodu, úplně tu samou v diodovým můstku, stálo to kolem 70 kaček
a ta dioda v tom můstku to jde přelisovat?, vesměs se to kupuje jako celek, mně právě v poslední době štvou repase altíků, se startéry problémy nejsou, ale nedávno měl mít altík na fiata 13,7-14,5 V podle autodat a něl 13,6, tak jsem ho šel reklamovat no stopadesát výmluv, že to stačí a tak, nenamáhá to aku, no spokojený jsem nebyl a to je dost často miloš
|
12.8.07, 09:11 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Alternátory a startéry pájím normální poctivou českou 100W trafopájkou, možná by ti stačila taky. Určitě nekupuj takové ty čínské v kufru atd:
Jsou ve spoustě barev a od spousty výrobců ale všechny mají stejný tvar. Mají smyčku na takové sklíčidlo, ale vůbec se s nima nedá pájet, špatně topí.
Nejlepší je starčí česká bakelitová, jednu mám doma (koupil jsem ji v bazaru za 25Kč jako nefunkční) a nedám na ni dopustit. Tato se dá běžně koupit a myslím, že by měla být také dobrá:
Transformátorová páječka ETP 5 125W, výrobce Kyjovan
Pokud bys potřeboval silnější, dělají se takové kopyta s odporovým topným tělískem, používají to klempířy:
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
12.8.07, 09:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|