Felicia 1.3MPi občasné cukání
Autor |
Zpráva |
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Fatal, ano, ohrev je nutný stále, pretože pri brzdení motorom sa to kľudne schladí aj pod tých 300st, či koľko to má mať... Pokiaľ spína jednotka kostru pre lambdu, je otázne aký kvalita spínania je tam. Išlo by to oblbnúť, a tú lambdu pripojiť na ohrev napriamo, ale zase by bolo potrebné oblbnúť aj rj motora, pretože predpokladám že vyhodí chybu ohrevu lambdy. Alebo ten ohrev napojiť na nejakú druhú (nepotrebnú) lambdu, resp napojiť tam iba nejaký ptc prvok, pretože nahriatím sa zmení veľkosť prúdu pretekajúcim tým ohrevom, a rj by si to asi všimla. Alebo možno by stačil aj nejaký výkonový odpor, čisto teoreticky.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
25.7.20, 08:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Výkonový prvek v jednotce je dle mého měření OK.
|
25.7.20, 20:04 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Tak jsem pojezdil s úpravou 1M odpor pararelně s lambdou. K mému překvapení se to chová hůř. Lambda blbne častěji. Ale jednotka nevyhodí chybu, když max. napětí je 1.29V.
|
27.7.20, 11:27 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Já se v tom sice moc nevyznám, ale nemělo by být napětí na Lambádě max. kolem 1V? Musel bych potom kouknout u svého auta, ale mě to kolísá pravidelně mezi 0,3 a 1V, ale na ten 1V to jde minimálně, většinou do 0,8V. Nebo myslíš ten Lambda faktor?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
27.7.20, 11:59 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Fatal, skús dať odpor do série.. ale menšiu hodnotu.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
27.7.20, 15:32 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
To už mě taky napadlo. Varok: Na předchozí stránce je to napětí lambdy vysvětlené.
|
27.7.20, 19:05 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Ale když já to pořád nechápu
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
27.7.20, 23:18 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
fatal píše: Tak jsem pojezdil s úpravou 1M odpor pararelně s lambdou. K mému překvapení se to chová hůř. Lambda blbne častěji. Ale jednotka nevyhodí chybu, když max. napětí je 1.29V. Jestli to nebude tim, ze sonda je porad nedotopena, takze keca, ale jednotka uz ted nedetekuje jeji prilis vysokou vodivost. Jeste mne neco napadlo. Ono to skoro vypada, ze je spalovani prilis chladny .... neni to moc paliva, co se dodatecne odparuje? Kdyz nespalis bohatou smes, chladis vyfukovy plyny. Skoro jako by protejkal vstrikovac, ne?
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
28.7.20, 08:18 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
varok píše: Ale když já to pořád nechápu Jednotka dává do lambdy 1.56V přes odpor cca 250kOhm. Takže studená lambda, která se chová jako nekonečný odpor, hlásí skrz diagnostiku 1.56V. Po startu a zapnutí zahřívání klesá odpor lambdy, takže klesá napětí (jelikož se část napětí zrácí na odporu 250kOhm v jednotce) a lambda hlásí skrz diagnostiku klesající napětí, zjednodušeně 1.56V -> 0.00V. Po nahřátí se lambda začíná chovat jako zdroj napětí (s téměř nulovým vnitřním odporem tedy neovlivněna tím napětím z jednotky), takže lambda hlásí skrz diagnostiku napětí 0.1-0.9V zhruba. Viky píše: Jestli to nebude tim, ze sonda je porad nedotopena, takze keca, ale jednotka uz ted nedetekuje jeji prilis vysokou vodivost. Spíše nízkou, ne? Když je nedotopená. Ale jinak souhlas. Viky píše: Ono to skoro vypada, ze je spalovani prilis chladny .... neni to moc paliva, co se dodatecne odparuje? Kdyz nespalis bohatou smes, chladis vyfukovy plyny. Skoro jako by protejkal vstrikovac, ne? No jo, mi to tak taky přijde že to lambdu moc vychladí. Jenže když jsem tam měl lambdu od Bosche (která se odporoučela po 27km a je v reklamaci), lambdovala ukázkově i v režimech, kdy k "vychlazení" dochází. A kdyby protékal vstřikovač, tak to bude ovlivňovat i volnoběh, ne? A když jsem i hrál s tlakem, tuším že po vypnutí zapalování neklesal.
|
28.7.20, 08:50 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
No jo, nizkou vodivost.... vysokej vnitrni odpor. Osobne bych mozna zkusil k vytapeni sondy hodit nejakej odpor k zemi, kterej zajisti zbytkovej proud sondou i kdyz ji jednotka vypne. Nevim jestli to jednotka vyhodnoti jako chybu, ale sonda by mohla fungovat lip.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
28.7.20, 10:52 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Jednotka sondu nevypíná. Žhavení je zapnuté od nastartování do vypnutí zapalování.
|
28.7.20, 12:27 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Fatal: Pochopil jsem, dělal jsem si srandu. Chtěl jsem dát potom hlášku z filmu Na samotě u lesa, jak ten malý brečí že to nechápe, ale nevím jak se dělají ty výstřihy z videí. Ale prostě se mi to zdá celé hodně divné a taky si začínám myslet že to s Lambdou nemá nic společného. Ono totiž diagnostika někdy napíše nějakou závadu. Ty vyměníš půl auta a nakonec zjistíš že to bylo něcím úplně jiným. Příklad: Kolegovi z práce jsem měnil výfuk na Renault Megane, nevím už přesně, ale nějaký novější typ, myslím 2007. Předtím mu to prý občas chcíplo a nešlo hned nastartovat. Jindy mu kuckal volnoběh na moc nízké otàčky a nechtělo to jet. Měl to v 5 servisech. Měnili filtry, čidla, čistily klapu a bůhví co ještě. Dal jsem mu nový výfuk- střední a zadní díl. Byl už i vysypaný uvnitř a fučelo to ve spoji mezi středem a zadním dílem. Vše jsem očistil a spoje utěsnil pastou. Po pár kilometrech si to všechno sedlo a jako nové, po problému. No za asi 3 měsíce to rozbil- totálka, auto rozstříhané od hasičů. Tím chtěl autor říci, že jiný kolega má Seat Alhambra 2000 a taky mu každou chvíli svítí kontrolka motoru. Každou chvíli mu dělám diagnostiku, v chybách je něco s Lambdou. Vymažu chyby. Vyměnil jednu Lambdu-tu zadní. Měsíc v pohodě a zase svítila. Vyměnil druhou Lambádu co je u motoru. 14 dní jezdil a zase svítila. A tak pořád dokola. Pořád mu to háže chyby něco s Lambdou, i když je vyměnil obě za nové. Měl to i v LP g servisu, tam mu něco nastavovali ale kontrolka po pár kilometrech svítí znovu. Prostě tyhle auta jsou někdy postavené na hlavu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
28.7.20, 12:29 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Jednotka dává do lambdy 1.56V přes odpor cca 250kOhm- kde? Do ohrevu? Na ohrev predsa potrebuješ 12V.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
28.7.20, 15:46 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Na vstupu signalu.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
28.7.20, 18:03 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Koukal jsem na svoje auto a mě to už při studeném motoru píše 1.00. Po nastartování začnou čísla lítat asi mezi 0,3 do 1.0. Jestli máš na mysli Lambda faktor, tak ten bývá někdy i přes 1, ale nikdy ho nemívám tak moc.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
28.7.20, 19:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|