Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 08:02



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
 Postup 
Autor Zpráva
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek Postup
Tak ok. Jak sundat zadni vlecnou napravu z Rapida. Myslim postup... Zvednu to na spalky, vlezu pod to a...
Dal uz nevim. Hlavne potrebuju vedet kdy povolit brzdy, jak se pak zbavit brzdovy hadicky prochazejici podelnym ramenem? A pak v jakem poradi to sundavat?

Diky moc...

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


5.11.07, 11:46
Profil
Pspvek Reklama

   
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
To co prochází ramenem není trubička ale bowden - lanovod ručky...takže vlez za sedačky, odklop si kryt za ručkou na tunelu a odšroubuj tam a úplně sundej ty matky. Lanovody pak pod autem už vytáhneš úplně ven...hadice k prasatům sundej a dej skrz oko na hadici šroub s matkou a podložkami - mírně dotáhni ( tak at nekape brzdovka no )...původní šroub z oka hadice našroubuj do zpět prasete - tim ti nepoteče brzdovka.

Vypusť olej z převodovky !!!

Musíš ( pokud to chceš dělat pořádně a mimo auto ) podle mě vyndat motor a vše co je s nim spojeno ( tj čelo světla voda hadice elektrika atd...)...nezapomeň podložit převodovku nebo předtím odpojit řadící tyčku ( tu pak každopádně musíš odpojit, aby mohla převodovka ven )- neohnout !!!
Auto si předtím podle mě dej na špalky před zadní kola - dostatečně vysoko...pak dej hever pod podélné rameno...zvedej zvedej - stlačuj pružinu...pak dole odšroubuj tlumič a pusť to zase dolů...ted to půjde níže tak bacha...a vyndej i pružinu.

Rozdělej spoj podélného a šikmého ramene...tj. šroub skrz podélné na seřízení sbíhavosti...jde skrz hliníkovou kostku - bývá zarostlá do ramene...a pak dva šrouby zespod, stahují k sobe podélné rameno zezhora a zespoda je podložka...

Ted už drží jenom šikmé rameno na příčce převodovky a podélné v karoserii...tak podélné sundej - jeden šroub skrz silentblok ramene...

Ted si vezmi dva hevery a podlož jimy příčku převodovky - převodovka samotná je podložena neustále již od sundání motoru, aby nám nevysela po vyjmutí motoru za její silentblok na příčce, může se poškodit a je nesehnatelný !!!

Vyšroubuj 4 šrouby co ji drží v držácích na karoserii a pomalu vše pouštěj dolů...tj. jak příčku s visícími šikmými rameny tak i samotnou převodovku...nako to dostaň na zem no :D

Nyní odšroubuj čepy šikmých ramen...matky ( 8 - 15 Kč ) i cepy ( 62 Kč ) se dají koupit...říkám proto, že to moc nejde povolit takže když tak fleksou ju :D

Poloosy z převodovky vycvakni nakou tyčí...stačí lehká síla. Můžeš a nemusíš je odšroubovávat od ramen ( 6 imbusů )...já to nedělal - ale lituji toho...mohl jsem si vyměnit ložiska při této příležitosti...

No a máš to dole...podélné bud nové nebo původní pokud nejsou shnilé a rozkšlebené půlky tj. jesi mezi nimy není bordel ? Pak obrousit a navařit výztuhy...doporučuji zároveň svařit k sobe obě půlky rameme.

Šikmé obrousit a navařit výztuhy...příčku obrousit a natřít...převodku aspoň umýt techničákem ne... :D

Pak to nako dávej zpět opačným postupem no...šrouby dávej když tak nový ( jesi nějaký starý prasknul tak odvrtat no ) - musí být pevnostní tj. ocelové ušlechtilé - žadný máslo na branku od zahrady !!!

Silentbloky dej taky nový...jak na podélné rameno ( asi 200 Kč ) tak do šikmých ramen ( asi 60 Kč )...ty se nedělají, ale jsou stejný jako do svislých čepů na přední nápravě :D

Jdou blbe vyndat...doporučuji tenký plátek pilky na železo prostrčit skrz napnout v rámu pilky a přeříznout silentblok až k ramenu na obě strany ( i do stran tj. 4krat ) - tim mu zmenšíš obvod a měl by jít vytřískat ven...nový silentblok dej do mrazáku a rameno nahřej horkovzdušnou pistolí...pak rychle naklepat než se to vzájemně ohřeje...

Mezi šikmé a podélné rameno nekupuj ty L-gumy, ale vyřízni si z nějakého lina nebo PVC ( musí být tvrdé, ale zase pružné a nesmí zase praskat !!! ) 2mm tlustého podložky dle návodu na plánku u výztuh na ramena... tyto 4 podložky mají taky velký vliv na Áčka !!!

Auto dej dokupy odvdušni jako vodu tak BRZDY - dolej brzdovku a zprovozni ručku !!! Odvez na geometrii nebo si ji udělej sám...ale to já neriskoval a hlavně se na to vysral :D Servis za 300 Kč...nemá smysl něco řešit doma :wink:

Čeče sem se rozkecal, že už nevim co dál :idea: :D

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


Naposledy upravil Martin 007 dne 5.11.07, 12:32, celkově upraveno 1



5.11.07, 11:59
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Mensi doplneni: Pokud budes menit loziska jakoze by to bylo dobry ... :wink: Tak tu velkou matku unasece bubnu povol jeste kdyz auto stoji na zemi ninak se z toho zblaznis. Bacha na srouby pricky prevodovky - nastrikat predem treba konkorem 101, stejne tak spoje ramen ... A prvni bych mozna sundal klouby, ale to je jedno ... :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


5.11.07, 12:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Sem slysel ze to jde i bez vyndani prevodovky a motoru. Co je na tom pravdy?

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


5.11.07, 14:06
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
No jde, ale vaří se to tedy na autě potom...a ono jako vařit nad hlavou nebo v leže - pěkně na ho**o.

A bude to asi pekne na prasaka...v leže je v leže...výztuhu si nepolozis, ale musis ji taky držet...ani pořádně třískat do toho nemůžeš...

Když už tak nezapomen odpojit baterku !!!

S timto ti ale neporadím...já vše dělal na ponku v dílně či na podlaze a vyndaný nebo ve svěráku...

Pokud zvolíš cestu vše na autě, tak za prvé nic nevyměníš za nové a asi ti i změknou silenbloky - taky si tam nedáš ty podložky mezi šikmý a podélný na které tolik kladu důraz !!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


5.11.07, 14:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Jo moment sem si to blbe prečetl... sem psal o te nejhorsi variante...si myslel sundat napravu bez motoru a prevodovky ju ?

No pokud podlozis prevodovku a motor nechas pridelanej tak to jit musí...ale blbej pristup k vyndání poloos asi tak jako tak vycvaknout...jinak tedy 4 srouby na pricce, dva v podelnych ramenech a dva na silentbloku prevodovky...

Tlumiče a pera stejným způsobem :wink:

Zbylý postup zřejmě stejný s mim :D :D :D aspon GO nápravy :D :D :D

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


5.11.07, 14:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Pokud se ti nechce vycvakávat poloosy tak stačí u kola zezadu povolit 6 inbusů a máš krásně rozpojenou poloosu, jen je potřeba ji někde uvázat k autu aby ti nespadla na zem, to pak můžou vyskákat jehly a je práce navíc.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


5.11.07, 21:43
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Kristensen píše:
Pokud se ti nechce vycvakávat poloosy tak stačí u kola zezadu povolit 6 inbusů a máš krásně rozpojenou poloosu, jen je potřeba ji někde uvázat k autu aby ti nespadla na zem, to pak můžou vyskákat jehly a je práce navíc.


A krásná práce :lol: :evil:

třeba drátem přichytit nekam na podbeh :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


5.11.07, 21:48
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 8 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz