To co prochází ramenem není trubička ale bowden - lanovod ručky...takže vlez za sedačky, odklop si kryt za ručkou na tunelu a odšroubuj tam a úplně sundej ty matky. Lanovody pak pod autem už vytáhneš úplně ven...hadice k prasatům sundej a dej skrz oko na hadici šroub s matkou a podložkami - mírně dotáhni ( tak at nekape brzdovka no )...původní šroub z oka hadice našroubuj do zpět prasete - tim ti nepoteče brzdovka.
Vypusť olej z převodovky !!!
Musíš ( pokud to chceš dělat pořádně a mimo auto ) podle mě vyndat motor a vše co je s nim spojeno ( tj čelo světla voda hadice elektrika atd...)...nezapomeň podložit převodovku nebo předtím odpojit řadící tyčku ( tu pak každopádně musíš odpojit, aby mohla převodovka ven )- neohnout !!!
Auto si předtím podle mě dej na špalky před zadní kola - dostatečně vysoko...pak dej hever pod podélné rameno...zvedej zvedej - stlačuj pružinu...pak dole odšroubuj tlumič a pusť to zase dolů...ted to půjde níže tak bacha...a vyndej i pružinu.
Rozdělej spoj podélného a šikmého ramene...tj. šroub skrz podélné na seřízení sbíhavosti...jde skrz hliníkovou kostku - bývá zarostlá do ramene...a pak dva šrouby zespod, stahují k sobe podélné rameno zezhora a zespoda je podložka...
Ted už drží jenom šikmé rameno na příčce převodovky a podélné v karoserii...tak podélné sundej - jeden šroub skrz silentblok ramene...
Ted si vezmi dva hevery a podlož jimy příčku převodovky - převodovka samotná je podložena neustále již od sundání motoru, aby nám nevysela po vyjmutí motoru za její silentblok na příčce, může se poškodit a je nesehnatelný !!!
Vyšroubuj 4 šrouby co ji drží v držácích na karoserii a pomalu vše pouštěj dolů...tj. jak příčku s visícími šikmými rameny tak i samotnou převodovku...nako to dostaň na zem no
Nyní odšroubuj čepy šikmých ramen...matky ( 8 - 15 Kč ) i cepy ( 62 Kč ) se dají koupit...říkám proto, že to moc nejde povolit takže když tak fleksou ju
Poloosy z převodovky vycvakni nakou tyčí...stačí lehká síla. Můžeš a nemusíš je odšroubovávat od ramen ( 6 imbusů )...já to nedělal - ale lituji toho...mohl jsem si vyměnit ložiska při této příležitosti...
No a máš to dole...podélné bud nové nebo původní pokud nejsou shnilé a rozkšlebené půlky tj. jesi mezi nimy není bordel ? Pak obrousit a navařit výztuhy...doporučuji zároveň svařit k sobe obě půlky rameme.
Šikmé obrousit a navařit výztuhy...příčku obrousit a natřít...převodku aspoň umýt techničákem ne...
Pak to nako dávej zpět opačným postupem no...šrouby dávej když tak nový ( jesi nějaký starý prasknul tak odvrtat no ) - musí být pevnostní tj. ocelové ušlechtilé - žadný máslo na branku od zahrady !!!
Silentbloky dej taky nový...jak na podélné rameno ( asi 200 Kč ) tak do šikmých ramen ( asi 60 Kč )...ty se nedělají, ale jsou stejný jako do svislých čepů na přední nápravě
Jdou blbe vyndat...doporučuji tenký plátek pilky na železo prostrčit skrz napnout v rámu pilky a přeříznout silentblok až k ramenu na obě strany ( i do stran tj. 4krat ) - tim mu zmenšíš obvod a měl by jít vytřískat ven...nový silentblok dej do mrazáku a rameno nahřej horkovzdušnou pistolí...pak rychle naklepat než se to vzájemně ohřeje...
Mezi šikmé a podélné rameno nekupuj ty L-gumy, ale vyřízni si z nějakého lina nebo PVC ( musí být tvrdé, ale zase pružné a nesmí zase praskat !!! ) 2mm tlustého podložky dle návodu na plánku u výztuh na ramena... tyto 4 podložky mají taky velký vliv na Áčka !!!
Auto dej dokupy odvdušni jako vodu tak BRZDY - dolej brzdovku a zprovozni ručku !!! Odvez na geometrii nebo si ji udělej sám...ale to já neriskoval a hlavně se na to vysral
Servis za 300 Kč...nemá smysl něco řešit doma
Čeče sem se rozkecal, že už nevim co dál