Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 13:49



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Větráček na hadry? 
Autor Zpráva
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek 
cyz píše:
Serifus píše:
cyz píše:
Serifus píše:
zokot píše:
Serifus tě lituji.
Už jsem to tady někde psal. Odšroubuješ ty 4 matky co držej topení, topení stlačíš co nejvíc to jde dovnitř kastle. Pak odšroubuješ i ten šroubek co obvykle nejde. Větrák odpojíš a vytáhneš. Nic nesekáš a práce tak na 15 min.


Njn. Pro příště. Myslím, ale že to tý chudince už může bejt fuk. Pár ran majzlíkem do kastle je fakt minimum, co jí může potkat.... :cry:


Výhodou radiálního oběžného kola je větší hltnost a komprese při jednostupňovém uspořádání :)


Fakt? Mě to zaujalo, protože takovou koncepci jsem fakt nezažil. A proč se teda něco takovýho nepoužívá v turbech? Tam jsou přece normální lopaty...


No ono nevýhodou toho radiálního je nižší účinnost. Ale i tak ses s tím setkal, je to např. ve vysavači a mají to všechny ventilátory v autech. V turbu - ale to je mi docela novina...sice nevím co se používá přesně ve kterém autě ale pokud vím tak klasické turbodmychadlo se skládá z axiální turbíny která pohání radiální kompresor který talčí vzduch do sání. Teoreticky by teda mohl stačit i ten axiální, ten přetlakuje o 0,6-0,8 na každý stupeň, radiální dají 4-6, nadzvukové dokonce snad až 8 a to je na auto zbytečně moc.


No nejdřív řekneš, že je dobrej, ale pak zase, že má nižší účinnost. Tak teď jsem z toho debil :shock:

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


6.11.07, 00:57
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
ja sem zase debil z tech citaci...pul stranky okopirovany citace :roll: :roll: :roll: :roll:

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


6.11.07, 10:36
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Serifus píše:
cyz píše:
Serifus píše:
cyz píše:
Serifus píše:
zokot píše:

No nejdřív řekneš, že je dobrej, ale pak zase, že má nižší účinnost. Tak teď jsem z toho debil :shock:


Tak to se nedá říct co z toho je lepší nebo horší - záleží na tom kde to použiješ. Měl jsem na mysli to jestli se třeba do těch turbodmychadel někdy nemontuje axiální proto že má větší účinnost, to turbo je zrovna taková aplikace kde je každé % dobré....já tady těm věcem u aut zas tak nerozumím....na leteckých pístových motorech se na přeplňování používá zásadně radiální a u turbínových se to nejčastěji kombinuje.


6.11.07, 13:05
Profil ICQ
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Hele a celkem, jak to je s tim větráčkem? Nevadí, že je trochu vojebanej???

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


6.11.07, 16:57
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Serifus píše:
Hele a celkem, jak to je s tim větráčkem? Nevadí, že je trochu vojebanej???


ja myslím že to vadí, odstredivou silou a tepelným namáhaním sa tie utrhnuté lopatky budú rozťahovať od osi až budú škrieť o niečo, nehovoriac o vyvážení že ložiská pôjdu skôr do večných... skús si niekde zohnať nový, alebo celé kúrenie, však ta toho všade povaľujú mraky...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


Naposledy upravil michalkatka dne 6.11.07, 22:47, celkově upraveno 1



6.11.07, 19:36
Profil
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Ok. Díky.

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


6.11.07, 22:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz