Autor |
Zpráva |
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
cyz píše: Serifus píše: cyz píše: Serifus píše: zokot píše: Serifus tě lituji. Už jsem to tady někde psal. Odšroubuješ ty 4 matky co držej topení, topení stlačíš co nejvíc to jde dovnitř kastle. Pak odšroubuješ i ten šroubek co obvykle nejde. Větrák odpojíš a vytáhneš. Nic nesekáš a práce tak na 15 min. Njn. Pro příště. Myslím, ale že to tý chudince už může bejt fuk. Pár ran majzlíkem do kastle je fakt minimum, co jí může potkat.... Výhodou radiálního oběžného kola je větší hltnost a komprese při jednostupňovém uspořádání Fakt? Mě to zaujalo, protože takovou koncepci jsem fakt nezažil. A proč se teda něco takovýho nepoužívá v turbech? Tam jsou přece normální lopaty... No ono nevýhodou toho radiálního je nižší účinnost. Ale i tak ses s tím setkal, je to např. ve vysavači a mají to všechny ventilátory v autech. V turbu - ale to je mi docela novina...sice nevím co se používá přesně ve kterém autě ale pokud vím tak klasické turbodmychadlo se skládá z axiální turbíny která pohání radiální kompresor který talčí vzduch do sání. Teoreticky by teda mohl stačit i ten axiální, ten přetlakuje o 0,6-0,8 na každý stupeň, radiální dají 4-6, nadzvukové dokonce snad až 8 a to je na auto zbytečně moc.
No nejdřív řekneš, že je dobrej, ale pak zase, že má nižší účinnost. Tak teď jsem z toho debil
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
6.11.07, 00:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
6.11.07, 10:36 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Serifus píše: cyz píše: Serifus píše: cyz píše: Serifus píše: zokot píše: No nejdřív řekneš, že je dobrej, ale pak zase, že má nižší účinnost. Tak teď jsem z toho debil
Tak to se nedá říct co z toho je lepší nebo horší - záleží na tom kde to použiješ. Měl jsem na mysli to jestli se třeba do těch turbodmychadel někdy nemontuje axiální proto že má větší účinnost, to turbo je zrovna taková aplikace kde je každé % dobré....já tady těm věcem u aut zas tak nerozumím....na leteckých pístových motorech se na přeplňování používá zásadně radiální a u turbínových se to nejčastěji kombinuje.
|
6.11.07, 13:05 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Hele a celkem, jak to je s tim větráčkem? Nevadí, že je trochu vojebanej???
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
6.11.07, 16:57 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Serifus píše: Hele a celkem, jak to je s tim větráčkem? Nevadí, že je trochu vojebanej???
ja myslím že to vadí, odstredivou silou a tepelným namáhaním sa tie utrhnuté lopatky budú rozťahovať od osi až budú škrieť o niečo, nehovoriac o vyvážení že ložiská pôjdu skôr do večných... skús si niekde zohnať nový, alebo celé kúrenie, však ta toho všade povaľujú mraky...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
Naposledy upravil michalkatka dne 6.11.07, 22:47, celkově upraveno 1
|
6.11.07, 19:36 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Ok. Díky.
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
6.11.07, 22:43 |
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|