Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 09:03



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Pastelka mi provokuje - kontrolka nabíjení 
Autor Zpráva

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Pastelka mi provokuje - kontrolka nabíjení
Tak jsem práve chtěl kontrolovat světla, nastartoval jsem si motor a co nevidim, kontrolka nabíjení svítí až přespříliš :(

Do cca 1600rpm svítí velmi jasně, pak velice pohasne. Při 1000rpm je na ní 11.5V, při 2000rpm asi 0.7V a je na ní vidět pulzace (to vždy) :x

Regulátorem to není, zkoušel jsem jiný (zcela nový PAL) a je to to samé. Nedělám si sebemenší iluze že by to bylo něčím jiným než diodami v alternátoru,

ale za zeptání nic nedám :) Nemohla by to být např. ta "tuningová" dioda? Ale to je, myslím si, zcela zcestná myšlenka...

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


24.11.07, 16:26
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
no pokud to je tak jak píšeš tak už opravdu nic jinýho asi s tím nebude než proražená některá dioda

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


24.11.07, 18:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Bydliště: Kolárovo
Příspěvek 
asi bude alternátor,aj me to robilo

_________________
Favorit 136 LX LPG


24.11.07, 18:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Jo, to budou diody.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


24.11.07, 18:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
To jsem si myslel :( Nemilé...

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


24.11.07, 18:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Šemik píše:
To jsem si myslel :( Nemilé...


to sú tie vaše tuningové diódy, keď za rovnakých prevádzkových podmienok musí alternátor dodávať vačší prúd tak sa to niekde prejaví... k tomu prispieva aj vek a opotrebenie diód.... :shock: :twisted:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


24.11.07, 18:43
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Tuning musí bejt :D

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


24.11.07, 18:47
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
michalkatka píše:
Šemik píše:
To jsem si myslel :( Nemilé...


to sú tie vaše tuningové diódy, keď za rovnakých prevádzkových podmienok musí alternátor dodávať vačší prúd tak sa to niekde prejaví... k tomu prispieva aj vek a opotrebenie diód.... :shock: :twisted:


Ale tak mi řekni, jak mám vyřešit vyšší napětí? 13.6V bez světel je prostě málo :(

Rapid taky mám tuningovou diodu, ten dělá skoro 15V a v pořádku. Martin mi potvrdil že se to občas stane, i bez tuningové diody..

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


24.11.07, 18:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Tuningová dioda za to nemůže.

Jinak napětí jde celkem jednoduše zvýšit, když otevřete regulátor, tak je tam takový "škrábací odpor", stačí trochu proškrábnout rýhu dál.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


24.11.07, 18:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Šemik píše:
Ale tak mi řekni, jak mám vyřešit vyšší napětí? 13.6V bez světel je prostě málo :(


Ty to napětí strašně hrotíš - zaprvé jak píše Martin, napětí můžeš na reléovém regulátoru seřídit a zadruhé 13,6V je ještě v normě dle údajů výrobce,byť je to na spodní hranici


24.11.07, 19:05
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
cyz píše:
Ty to napětí strašně hrotíš - zaprvé jak píše Martin, napětí můžeš na reléovém regulátoru seřídit a zadruhé 13,6V je ještě v normě dle údajů výrobce,byť je to na spodní hranici


Já jsem popisoval seřízení pro elektronický. :oops:

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


24.11.07, 19:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
žiadnu tuningovú diódu by som tam nedal, verím výrobcovi a ten predpokladám že vie čo robí, ak je problém s malým napätím na baterke zameral by som sa na prechodové odpory... rozoberať, čistiť a doťahovať....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


24.11.07, 20:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
No, on výrobce nepředpokládal denní svícení. A zvýšení z 13.8 V na 14.1 V při světlech je tak akorát.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


24.11.07, 20:18
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Nepér píše:
No, on výrobce nepředpokládal denní svícení. A zvýšení z 13.8 V na 14.1 V při světlech je tak akorát.


ale aké napätie ide do baterky ak je plne nabitá :?: zvyšujúcim napätím sa znižuje prúd, čiže aj úbytok napätia na všetkých spojoch...

pri plne nabitej baterke 44Ah v dobrej kondícii tečie pri napätí 14,4V prúd cca 1,5A, to je pre úbytky oproti vybitej kľudne aj 30A, to je dosť veľký rozdiel... stačí si vyrátať ak všetok sčítaný prechodový odpor v prúdovej ceste od altíku k baterke je napr 3Ohmy... ak si chceš ten úbytok zmerať tak meraj napätie medzi plusom alternátoru a plusom baterky tesne po naštartovaní (vtedy baterku nabíja najviac).... to zmeraj aj medzi kostou alternátora a mínusom baterky a keď to sčítaš máš výsledok... a zlý prechodový odpor sa prechodom prúdu zväčšuje, preto to treba merať v záťaži...

netvrdím že tá tuningdióda nefunguje, ja to akurát neodporúčam...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


24.11.07, 20:39
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
šemíku altík, zkus změřit napětí na těch těch konektorech u altíku a přidávej 2.5 V a nic uvidíš miloš


24.11.07, 21:36
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz