Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Pastelka mi provokuje - kontrolka nabíjení
Tak jsem práve chtěl kontrolovat světla, nastartoval jsem si motor a co nevidim, kontrolka nabíjení svítí až přespříliš
Do cca 1600rpm svítí velmi jasně, pak velice pohasne. Při 1000rpm je na ní 11.5V, při 2000rpm asi 0.7V a je na ní vidět pulzace (to vždy)
Regulátorem to není, zkoušel jsem jiný (zcela nový PAL) a je to to samé. Nedělám si sebemenší iluze že by to bylo něčím jiným než diodami v alternátoru,
ale za zeptání nic nedám Nemohla by to být např. ta "tuningová" dioda? Ale to je, myslím si, zcela zcestná myšlenka...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.11.07, 16:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
no pokud to je tak jak píšeš tak už opravdu nic jinýho asi s tím nebude než proražená některá dioda
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
24.11.07, 18:02 |
|
|
wordy
Příspěvky: 337 Bydliště: Kolárovo
|
asi bude alternátor,aj me to robilo
_________________ Favorit 136 LX LPG
|
24.11.07, 18:02 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Jo, to budou diody.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
24.11.07, 18:05 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
To jsem si myslel Nemilé...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.11.07, 18:05 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Šemik píše: To jsem si myslel Nemilé...
to sú tie vaše tuningové diódy, keď za rovnakých prevádzkových podmienok musí alternátor dodávať vačší prúd tak sa to niekde prejaví... k tomu prispieva aj vek a opotrebenie diód....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
24.11.07, 18:43 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Tuning musí bejt
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
24.11.07, 18:47 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
michalkatka píše: Šemik píše: To jsem si myslel Nemilé... to sú tie vaše tuningové diódy, keď za rovnakých prevádzkových podmienok musí alternátor dodávať vačší prúd tak sa to niekde prejaví... k tomu prispieva aj vek a opotrebenie diód....
Ale tak mi řekni, jak mám vyřešit vyšší napětí? 13.6V bez světel je prostě málo
Rapid taky mám tuningovou diodu, ten dělá skoro 15V a v pořádku. Martin mi potvrdil že se to občas stane, i bez tuningové diody..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.11.07, 18:47 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Tuningová dioda za to nemůže.
Jinak napětí jde celkem jednoduše zvýšit, když otevřete regulátor, tak je tam takový "škrábací odpor", stačí trochu proškrábnout rýhu dál.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
24.11.07, 18:56 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Šemik píše: Ale tak mi řekni, jak mám vyřešit vyšší napětí? 13.6V bez světel je prostě málo
Ty to napětí strašně hrotíš - zaprvé jak píše Martin, napětí můžeš na reléovém regulátoru seřídit a zadruhé 13,6V je ještě v normě dle údajů výrobce,byť je to na spodní hranici
|
24.11.07, 19:05 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
cyz píše: Ty to napětí strašně hrotíš - zaprvé jak píše Martin, napětí můžeš na reléovém regulátoru seřídit a zadruhé 13,6V je ještě v normě dle údajů výrobce,byť je to na spodní hranici
Já jsem popisoval seřízení pro elektronický.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
24.11.07, 19:43 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
žiadnu tuningovú diódu by som tam nedal, verím výrobcovi a ten predpokladám že vie čo robí, ak je problém s malým napätím na baterke zameral by som sa na prechodové odpory... rozoberať, čistiť a doťahovať....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
24.11.07, 20:11 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No, on výrobce nepředpokládal denní svícení. A zvýšení z 13.8 V na 14.1 V při světlech je tak akorát.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
24.11.07, 20:18 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Nepér píše: No, on výrobce nepředpokládal denní svícení. A zvýšení z 13.8 V na 14.1 V při světlech je tak akorát.
ale aké napätie ide do baterky ak je plne nabitá zvyšujúcim napätím sa znižuje prúd, čiže aj úbytok napätia na všetkých spojoch...
pri plne nabitej baterke 44Ah v dobrej kondícii tečie pri napätí 14,4V prúd cca 1,5A, to je pre úbytky oproti vybitej kľudne aj 30A, to je dosť veľký rozdiel... stačí si vyrátať ak všetok sčítaný prechodový odpor v prúdovej ceste od altíku k baterke je napr 3Ohmy... ak si chceš ten úbytok zmerať tak meraj napätie medzi plusom alternátoru a plusom baterky tesne po naštartovaní (vtedy baterku nabíja najviac).... to zmeraj aj medzi kostou alternátora a mínusom baterky a keď to sčítaš máš výsledok... a zlý prechodový odpor sa prechodom prúdu zväčšuje, preto to treba merať v záťaži...
netvrdím že tá tuningdióda nefunguje, ja to akurát neodporúčam...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
24.11.07, 20:39 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
šemíku altík, zkus změřit napětí na těch těch konektorech u altíku a přidávej 2.5 V a nic uvidíš miloš
|
24.11.07, 21:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|