Startování teplýho motoru
Autor |
Zpráva |
counterr
Příspěvky: 14
|
Startování teplýho motoru
Ahoj, mám Š120LS a nějak mi nechce naskočit teplej motor. Když je to studený tak to jde hned, ujedu tak něco kolem 6 km pak to zhasnu u benzíny a chytne mi zase hned bez sytiče, ale stačí abych popojel kousek k jinýmu obchodu a pak to musim hodně trápit, aby mi to naskočilo, nakonec to tak na po patnáctý chytne. Čerpadlo je vyplý to benzín nesaje, takže musí být v karburátoru, membránu jsem vyměnil. Nevim jestli tomu neškodí, že jsou venku třicítky, ale nemělo by.
Nevíte náhodou co s tím?
|
11.7.06, 11:51 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
pepa
Příspěvky: 82 Bydliště: Jižní Morava
|
Mohla by tomu pomoct změna předstihu.Nevím jak si v tom zběhlej,mužeš si udělat risku na rozdělovači proti komínku uchycení (pro případné vrácení púvodního předstihu) a vyzkoušet mirně otočit na jednu i druhou stranu,kde to bude lepší.
Mě 120tka chytala vždy na první škrt v zimě i v létě.
_________________ Felicia 1,6MPI/2000/bílá
|
11.7.06, 12:46 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Skoro kazda skoda chyta blbe dyz je tepla. V origos navodu na auto je napsany ze kdyz se startuje teply motor, musi byt seslapnuty plynovy pedal. Toto opravdu funguje akorat se musi vystihnout okamzik kdy motor naskoci a v ten moment plyn (a samozrejme i klicek ) pustit aby nesel motor do obratek (jinak to rve jak krava protoze nemuze odskocit pastorek starteru od vence)
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
11.7.06, 13:32 |
|
|
pepa
Příspěvky: 82 Bydliště: Jižní Morava
|
Matthes píše: Skoro kazda skoda chyta blbe dyz je tepla. V origos navodu na auto je napsany ze kdyz se startuje teply motor, musi byt seslapnuty plynovy pedal. Toto opravdu funguje akorat se musi vystihnout okamzik kdy motor naskoci a v ten moment plyn (a samozrejme i klicek ) pustit aby nesel motor do obratek (jinak to rve jak krava protoze nemuze odskocit pastorek starteru od vence)
120-tku jsem měl 10let a nikdy jsem nestartoval s plynem.Vždycky jsem třikrát prošlápl plyn a startoval bez plynu (každé auto chce asi něco jiného),anebo záleží jak je seřízené.Startování s plynem se používá když se třeba auto přechlastá.Je pravda ,že kolikrát se kámoši divili,že mě to chytá napoprvé.
_________________ Felicia 1,6MPI/2000/bílá
|
11.7.06, 14:02 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
pepa píše: Matthes píše: Skoro kazda skoda chyta blbe dyz je tepla. V origos navodu na auto je napsany ze kdyz se startuje teply motor, musi byt seslapnuty plynovy pedal. Toto opravdu funguje akorat se musi vystihnout okamzik kdy motor naskoci a v ten moment plyn (a samozrejme i klicek ) pustit aby nesel motor do obratek (jinak to rve jak krava protoze nemuze odskocit pastorek starteru od vence) 120-tku jsem měl 10let a nikdy jsem nestartoval s plynem.Vždycky jsem třikrát prošlápl plyn a startoval bez plynu (každé auto chce asi něco jiného),anebo záleží jak je seřízené.Startování s plynem se používá když se třeba auto přechlastá.Je pravda ,že kolikrát se kámoši divili,že mě to chytá napoprvé.
Já rapida když je teplý startuju se sešláplym plynem. Čím víc je studenej tim víc sešlápnu
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
11.7.06, 14:24 |
|
|
kdoasi
Příspěvky: 212 Bydliště: Praha, Ostrava
|
Spravne serizeny teply motor chytne "na skrtnuti", okamzite, bez dotyku na plynovy pedal. Jak bylo receno, muze byt spatny predstih, vysoka hladina v karburatoru nebo proste jinak spatne serizeny karburator (bohatost, volnobeh, co treba prohnute vicko?).
V origos navodu, pokud si vzpominam, je psano o pouziti plyn. pedalu pri startovani horkeho motoru, tzn. lehce prehrateho.
|
11.7.06, 19:20 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
A) spousteni vychladleho motoru za beznych teplot
1)zkontrolovat , zda je radici paka v neutralni poloze (podle me blbost, dyz se pak hned rozjizdim)
2)zaradit sytic karburatoru, nedotykat se plynu
3)zapnout zapalovani, seslapnout spojku a startovat. Spoustec se ma pouzivat max 5 sekund, dyztak se ma 5 sekund cekat
B) spousteni tepleho motoru
Postupujeme jak v bode A s temito odlisnostni:
1)nezarazujeme sytic karburatoru
2)start se ma provadet s akceleracnim pedalem seslapnutym do 1/3 drahy
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
11.7.06, 21:10 |
|
|
kdoasi
Příspěvky: 212 Bydliště: Praha, Ostrava
|
Citace: ... 2)start se ma provadet s akceleracnim pedalem seslapnutym do 1/3 drahy ...
Nevim jak jsi na to prisel, nebo kde jsi to vycetl. V zivote nikdy jsem pri startovani motoru zahrateho alespon na 60 stupnu nepouzival pedal plynu a myslim, ze vsechny takove motory byly precizne serizene.
"Startovani zahrateho motoru: ... Motor by mel nastartovat bez seslapnuti plynoveho pedalu. Kdyby vyvstal problem, tak jemnym prislapnutim p. p. motoru pomuzeme. Tato situace nastava, kdyz je motor horky...." (kniha od Jalowieckeho)
|
11.7.06, 22:55 |
|
|
MAJO
Příspěvky: 587 Bydliště: Piešťany-SK
|
Jalowieckeho zahoď niekam veľkým oblúkom. Citát z originálneho návodu na obsluhu a údržbu od AZNP: spúšťanie teplého motoru- "akceleračný pedál pomaly, ale naplno zošliapnuť, sytič nechať v kľude. Akonáhle motor naskočí, uvolnite akceleračný pedál."
_________________ EX Škoda 105S, r.v.1977- odchádza do automobilového neba:( Škoda Forman 136GLX COMFORT LINE r.v.1994 Citroen Xantia Break 2.0HDi r.v.1999
|
11.7.06, 23:53 |
|
|
kdoasi
Příspěvky: 212 Bydliště: Praha, Ostrava
|
MAJO píše: Jalowieckeho zahoď niekam veľkým oblúkom...
Proc bych to mel proboha delat?
|
12.7.06, 00:41 |
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
kdoasi píše: Citace: ... 2)start se ma provadet s akceleracnim pedalem seslapnutym do 1/3 drahy ...
Nevim jak jsi na to prisel, nebo kde jsi to vycetl.
To je opsaný z návodu k obsluze. Já to v mojem návodu četl taky.
Na druhou stranu co škodovka to originál (hlavně po těch letech v provozu), takže opravdu je nutné u každého auta zvlášť přijít na to, jak s ním za různých podmínek nastartovat.
|
12.7.06, 08:06 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
kdoasi píše: MAJO píše: Jalowieckeho zahoď niekam veľkým oblúkom... Proc bych to mel proboha delat?
Já ho mam taky. Tak blbou knihu jsem ještě neviděl!!! Třeba je tam na nějaký straně namalovaná hlava s ventilama, který jsou úplně blbě popsaný. A takových věcí je tam více....Jinak MAJO má pravdu, v manuálu ke škodě je to přesně takto napsáno.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
12.7.06, 08:47 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
Matthes píše: B) spousteni tepleho motoru Postupujeme jak v bode A s temito odlisnostni: 1)nezarazujeme sytic karburatoru 2)start se ma provadet s akceleracnim pedalem seslapnutym do 1/3 drahy
jj, taky sem to cetl a Rapid mi takhle chyta okamzite
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
12.7.06, 09:44 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Mate pravdu, ten original. navod ke skodovce je uplne debilni. U kazdy sebemensi prace je napsano "sverte tuto praci odbornemu servisu" nebo tak neco
Me osobne teplej motor bez seslapnutyho plynu nechytne. I dyz mam vse OK (predstih, karbec, zapalovani ... )
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.7.06, 09:49 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Matthes píše: Mate pravdu, ten original. navod ke skodovce je uplne debilni. U kazdy sebemensi prace je napsano "sverte tuto praci odbornemu servisu" nebo tak neco Me osobne teplej motor bez seslapnutyho plynu nechytne. I dyz mam vse OK (predstih, karbec, zapalovani ... )
Já jsem ale nenadával na origo návod od AZNP, ten je podle mě výborně udělán a spousta užitečných věcí se v něm najde, třebaže k Andrtovi má daleko. Má kritika se snášela na hlavu Jalowieckého.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
12.7.06, 10:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|