Autor |
Zpráva |
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
fux.dggn píše: Kristensen píše: ne ne tohle už dááááááávno neplatí, na to bacha spousta lidí na tom pohořelo, bere se celková, stejně jako s autama který můžeš řídit na B a který na C, je podstatná celková a ne aktuální. Za prvně Felda 1.3MPI bez ABS může tahnout rovnejch 900kg. A za druhý mě teda s velkym vlekem za Feldou poliši nikdy nestavěli, ale bráchu už několikrát a navíc synovec má jenom sk. B a s dostal nedávno pokutu a stratil dva body za překročení rychlosti a jel právě s mojí Feldou a s prázdným přívěsem o celk. hmotnosti 1000kg a užitečné hmotnosti 250kg. A za to pokutu nedostal a že si na něm prej pořádně smlsli, vyprávěl, že se třásl jak osika.
JJ koukal jsem 900 bržďěnej a 400 nebržděnej ale jinak je to jak jsem psal. záleží na koho narazíš. U mě bylo zase něco opačnýho, když jsem ještě kdysi jel s dodávkou s celkovou těsně pod 3500kg a policajt mě zastavil a chtěl po mě kolečko z tachografu, jsem mu řikal že nedám že ho nepotřebuju, že to je jen pro NDR a on mě řekl že ho musím mít protože mám vzadu kouli a tím pádem kdykoliv můžu připojit vlek a přesáhnout 3500kg na to jsem řekl že prostě nedám že vlek připojit nemůžu protože nemám ani B+E a ani C takže chtěl 500,- což nedostal a zkončilo to tenkrát na radhausu, kde udělali z policajta vola a mě se omluvili.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
2.12.07, 08:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Je to tak, počítá se selková hmotnost a pokud je vozidlo vybaveno TZ, tak se započítává do výpočtu hmotnosti pro tachograf, silniční daň a mýtný i hmotnost přívěsu, ale pro výpočet přestupku je rozhodující celková hmotnost vozidla, takže stačí, abys narazil na vola a přívěs ti přesahoval třeba jen o 10 kilo a už to neukecáš.
Jestli ti ta 10W žárovka vyhazuje pojistku, tak máš někde chybu v elektrice, momentálně mě nenapadá nic jinýho, než špatná žárovka, ať už třeba na 24V, nebo jinak pokrpená vevnitř. Nezapomeň taky příkon vleku rozpůlit, každá strana je jištěná zvlášť, takže podle tvojeho výpočtu 130W počítej 65W na stranu, když k tomu připočteš eště auto s asi 15W na stranu, tak seš na 80W, což je by oko nějakých 6,5A na stranu, takže 10A pojistka musí držet.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
2.12.07, 10:01 |
|
|
fux.dggn
Příspěvky: 352
|
Kristensen píše: JJ koukal jsem 900 bržďěnej a 400 nebržděnej ale jinak je to jak jsem psal. záleží na koho narazíš. U mě bylo zase něco opačnýho, když jsem ještě kdysi jel s dodávkou s celkovou těsně pod 3500kg a policajt mě zastavil a chtěl po mě kolečko z tachografu, jsem mu řikal že nedám že ho nepotřebuju, že to je jen pro NDR a on mě řekl že ho musím mít protože mám vzadu kouli a tím pádem kdykoliv můžu připojit vlek a přesáhnout 3500kg na to jsem řekl že prostě nedám že vlek připojit nemůžu protože nemám ani B+E a ani C takže chtěl 500,- což nedostal a zkončilo to tenkrát na radhausu, kde udělali z policajta vola a mě se omluvili.
No to s tou koulí je tak nějak na nic, jako třeba já mam Transita, ktere má celk. hm. 2650kg a může tahnout 1500kg a tím pádem musim mít dálniční znímku Nad 3.5t do 12t. A jestli to dopadne, tak d nim budu taky muset platit mýto. Ale jestli to bude tak, tak se rači vyhnu placeným úsekům.
Ale s tim B+E, nevim jak to bylo dřív, ale dneska můžeš řídit s Béčkem 3500kg + 750kg vlek. A dokonce i těžší vlek, a to tehdy nepřesáhne-li celk. hmotnost vleku pohotovostní hmotnost vozidla a zároveň celková hmotnost soupravy nesmí přesahnout 3500kg (například u Feldy kombi 1.3MPI s řidičem sk. B můžeš tahnout plný vlek o celk. hmotnosti 900kg, protože vlek nepřesahuje pohotovostní hmotnost vozidla, která je 975kg a zároveň a zároveň celková hmotnost soupravy je 1460kg(auto) + 900kg(vlek) = 2360kg
|
2.12.07, 10:40 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
fux.dggn píše: Kristensen píše: JJ koukal jsem 900 bržďěnej a 400 nebržděnej ale jinak je to jak jsem psal. záleží na koho narazíš. U mě bylo zase něco opačnýho, když jsem ještě kdysi jel s dodávkou s celkovou těsně pod 3500kg a policajt mě zastavil a chtěl po mě kolečko z tachografu, jsem mu řikal že nedám že ho nepotřebuju, že to je jen pro NDR a on mě řekl že ho musím mít protože mám vzadu kouli a tím pádem kdykoliv můžu připojit vlek a přesáhnout 3500kg na to jsem řekl že prostě nedám že vlek připojit nemůžu protože nemám ani B+E a ani C takže chtěl 500,- což nedostal a zkončilo to tenkrát na radhausu, kde udělali z policajta vola a mě se omluvili. No to s tou koulí je tak nějak na nic, jako třeba já mam Transita, ktere má celk. hm. 2650kg a může tahnout 1500kg a tím pádem musim mít dálniční znímku Nad 3.5t do 12t. A jestli to dopadne, tak d nim budu taky muset platit mýto. Ale jestli to bude tak, tak se rači vyhnu placeným úsekům. Ale s tim B+E, nevim jak to bylo dřív, ale dneska můžeš řídit s Béčkem 3500kg + 750kg vlek. A dokonce i těžší vlek, a to tehdy nepřesáhne-li celk. hmotnost vleku pohotovostní hmotnost vozidla a zároveň celková hmotnost soupravy nesmí přesahnout 3500kg (například u Feldy kombi 1.3MPI s řidičem sk. B můžeš tahnout plný vlek o celk. hmotnosti 900kg, protože vlek nepřesahuje pohotovostní hmotnost vozidla, která je 975kg a zároveň a zároveň celková hmotnost soupravy je 1460kg(auto) + 900kg(vlek) = 2360kg
jo to jsem tady někde psal jak to je s tím B a B+E atd A ještě k tej známce, s tím tranzitem můžeš jezdit normálně na osobákovou do tej doby pokud nepřipojíš vlek na dálnici. To je právě jako u tej dodávky co jsem chvilku na ní jezdil. Nikdy nikdo žádnej problem ani v D.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
2.12.07, 10:44 |
|
|
fux.dggn
Příspěvky: 352
|
Drak píše: Je to tak, počítá se selková hmotnost a pokud je vozidlo vybaveno TZ, tak se započítává do výpočtu hmotnosti pro tachograf, silniční daň a mýtný i hmotnost přívěsu, ale pro výpočet přestupku je rozhodující celková hmotnost vozidla, takže stačí, abys narazil na vola a přívěs ti přesahoval třeba jen o 10 kilo a už to neukecáš. Jestli ti ta 10W žárovka vyhazuje pojistku, tak máš někde chybu v elektrice, momentálně mě nenapadá nic jinýho, než špatná žárovka, ať už třeba na 24V, nebo jinak pokrpená vevnitř. Nezapomeň taky příkon vleku rozpůlit, každá strana je jištěná zvlášť, takže podle tvojeho výpočtu 130W počítej 65W na stranu, když k tomu připočteš eště auto s asi 15W na stranu, tak seš na 80W, což je by oko nějakých 6,5A na stranu, takže 10A pojistka musí držet.
S tím výpočtem pro daň a mýto souhlasim. A s tim rozdělenim nesouhlasim, zásuvka má obrysovky, brzdovky, mlhovku a levej blikač napojený na levou stranu auta a jenom jeden drát od té zásuvky jde k pravému světlu a to je nejspíš pravej blikač.
|
2.12.07, 10:45 |
|
|
fux.dggn
Příspěvky: 352
|
Kristensen píše: jo to jsem tady někde psal jak to je s tím B a B+E atd A ještě k tej známce, s tím tranzitem můžeš jezdit normálně na osobákovou do tej doby pokud nepřipojíš vlek na dálnici. To je právě jako u tej dodávky co jsem chvilku na ní jezdil. Nikdy nikdo žádnej problem ani v D.
Jasně, souhlas, s tou známkou to platí jen pokud chceš jet po placeném useku, jinak je to fuk.
A to s tou okamžitou hmotností přívěsu, jak sem nazačátku psal, že; příklad řidič sk. B může tahat vlek o celk. hmotnosti třeba 3500kg a pohotovostní třeba 550kg může tento vlek řídit, ale může naložit jen 200kg, tedy do 750kg, které se sk. B může jezdit. Na to se zeptej někoho, kdo teď chodí do autoškoly, ať se na to zeptá. Já sem na to ptal ve dvou autoškolách a naposledy ještě pořtetí, když si předloni synovec dělal papíry. Takže tři na sobě nezávislé a stejné odpovědi.
|
2.12.07, 10:54 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
teď nevim jestli jsem tě dobře pochopil nebo ty to špatně vysvětluješ. Pokud máš řidičák sk.B tak můžeš mít auto který má maximální celkovou třeba 2400kg a zatím můžeš mít zapojenej vlek kterej má celkovou možnou 1100kg, obojí může být plně naložený na svoji maximální přípustnou váhu a stačí ti na to jen B protože celkovej součet je 3500kg. Potom ti B stačí taky na to že můžeš mít auto s celkovou 3500 a za něj ale už můžeš dát maximálně vlek s celkovou 750kg. No a pak pokud máš auto třeba 3000kg celková a chceš za to píchnout vlek s celkovou 2000kg tak na to už potřebuješ B+E a když to převedeš do praxe uplně na hranici všeho jak jen to jde tak se můžeš dostat se soupravou až někde na 7000kg a bude ti na to stačit řidičák B+E. Takhle to je stanovený přímo zákonem.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
2.12.07, 11:07 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Tak máš dodrbaný zapojení, vyjmenováváš jen pět drátů a zásuvka má 7 pinů, dejme tomu, že kostra je braná až z plechu pod zásuvkou, ale pořád ti chybí jeden drát, nejspíš ti nějakej umělec spojil obě strany obrysovek a pak se nediv, že ti to vyhazuje pojistku, správně má být:
1 - L blinkr
2 - mlhovka
3 - kostra
4 - P blinkr
5 - P obrysovky
6 - brzda
7 - L obrysovky
a zapojuje se:
k levé straně L blinkr, L obrys, mlhovka a kostra,
k pravé straně P blinkr, P obrys a brzda.
EDIT: opraveno, chybička se vloudila.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
Naposledy upravil Drak dne 2.12.07, 11:27, celkově upraveno 1
|
2.12.07, 11:12 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Drak píše: Tak máš dodrbaný zapojení, vyjmenováváš jen pět drátů a zásuvka má 7 pinů, dejme tomu, že kostra je braná až z plechu pod zásuvkou, ale pořád ti chybí jeden drát, nejspíš ti nějakej umělec spojil obě strany obrysovek a pak se nediv, že ti to vyhazuje pojistku, správně má být:
1 - L blinkr 2 - mlhovka 3 - kostra 4 - P blinkr 5 - L obrysovky 6 - brzda 7 - P obrysovky
a zapojuje se: k levé straně L blinkr, L obrys, mlhovka a kostra, k pravé straně P blinkr, P obrys a brzda.
jen trochu opravím ale ono to je v podstatě jedno 5 - P světlo 7 - L světlo
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
2.12.07, 11:17 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
2.12.07, 11:29 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
2.12.07, 11:44 |
|
|
fux.dggn
Příspěvky: 352
|
Kristensen píše: teď nevim jestli jsem tě dobře pochopil nebo ty to špatně vysvětluješ. Pokud máš řidičák sk.B tak můžeš mít auto který má maximální celkovou třeba 2400kg a zatím můžeš mít zapojenej vlek kterej má celkovou možnou 1100kg, obojí může být plně naložený na svoji maximální přípustnou váhu a stačí ti na to jen B protože celkovej součet je 3500kg. Potom ti B stačí taky na to že můžeš mít auto s celkovou 3500 a za něj ale už můžeš dát maximálně vlek s celkovou 750kg. No a pak pokud máš auto třeba 3000kg celková a chceš za to píchnout vlek s celkovou 2000kg tak na to už potřebuješ B+E a když to převedeš do praxe uplně na hranici všeho jak jen to jde tak se můžeš dostat se soupravou až někde na 7000kg a bude ti na to stačit řidičák B+E. Takhle to je stanovený přímo zákonem.
Chápeš správně asi blbě vysvětluju, akorát bych ještě dodal, že když máš 2400kg celkové hmotnosti auta a vlek celkové hmotnosti 1100kg tak to se sk. B můžeš rídit jen tehdy pokud to auto má pohotovostní hmotnost 1100kg nebo vyšší.
A s B+E můžeš řídit nejen soupravu o celk. hmotnosti 7000kg, ale dokonce vlek, který má 1 a 1/2 násobek celkové hmotnosti vozidla (s konstrukční rychlostí nad 40km/h) a 2 a 1/2 násobek celkové hmotnosti vozidla (s konstrukční rychlostí do 40km/h), ale tyto parametry nenabízí žádný vozidlo do 3,5t, o kterejch vim.
Naposledy upravil fux.dggn dne 2.12.07, 13:59, celkově upraveno 1
|
2.12.07, 13:53 |
|
|
fux.dggn
Příspěvky: 352
|
Drak píše: Tak máš dodrbaný zapojení, vyjmenováváš jen pět drátů a zásuvka má 7 pinů, dejme tomu, že kostra je braná až z plechu pod zásuvkou, ale pořád ti chybí jeden drát, nejspíš ti nějakej umělec spojil obě strany obrysovek a pak se nediv, že ti to vyhazuje pojistku, správně má být:
1 - L blinkr 2 - mlhovka 3 - kostra 4 - P blinkr 5 - P obrysovky 6 - brzda 7 - L obrysovky
a zapojuje se: k levé straně L blinkr, L obrys, mlhovka a kostra, k pravé straně P blinkr, P obrys a brzda.
Byl sem se podívat a máte pravdu, sem se překouk. Je to zapojený přesně tak, jak řikáte
|
2.12.07, 13:57 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
fux.dggn píše: A s B+E můžeš řídit nejen soupravu o celk. hmotnosti 7000kg, ale dokonce vlek, který má 1 a 1/2 násobek celkové hmotnosti vozidla (s konstrukční rychlostí nad 40km/h) a 2 a 1/2 násobek celkové hmotnosti vozidla (s konstrukční rychlostí do 40km/h), ale tyto parametry nenabízí žádný vozidlo do 3,5t, o kterejch vim.
Ja myslim ze takovy vozidlo je traktor do 3500kg, treba Zetor 25.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
2.12.07, 17:48 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Viky píše: fux.dggn píše: A s B+E můžeš řídit nejen soupravu o celk. hmotnosti 7000kg, ale dokonce vlek, který má 1 a 1/2 násobek celkové hmotnosti vozidla (s konstrukční rychlostí nad 40km/h) a 2 a 1/2 násobek celkové hmotnosti vozidla (s konstrukční rychlostí do 40km/h), ale tyto parametry nenabízí žádný vozidlo do 3,5t, o kterejch vim. Ja myslim ze takovy vozidlo je traktor do 3500kg, treba Zetor 25.
traktory sou samostatná skupina
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
2.12.07, 17:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|