Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 06:09



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 Počítač pro automobil Š125L 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Nevidím žádnou výhodu decentralizovaného hardwaru - více 89C2051 znamená při úpravě programu naprogramovat více procesorů, navíc nepodporuje ISP a to značně komplikuje vývoj software.

Pokud bych použil 89C2051, tak budu potřebovat - 1. napájení (5 nebo 12V), 2. Rx, 3. Tx = 3 vodiče
já mám použito - 1. napájení (5V), 3x data = 4 vodiče
Jelikož jsem používal čtyřžilový kabel http://www.gme.cz/index.php?action=deta ... pict=&jaz= 4Kč/m, nedojde k úspoře vodičů



Například čidla DS18B20 lze napájet po datové lince, ale je to použitelné jen asi do 100°C - nevím proč, nezkoušel jsem to, je to v datasheetu.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


27.6.06, 07:51
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Příspěvek 
ja som to skusal po jednovodicovej zbernici a zhruba od tych 92-93 stupnov to uz neslo. Presne ako to v tom datasheete pisali. :)

_________________
Favorit Black Line, 50kW, r.94


27.6.06, 07:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
to MARTIN: ses u me machr vazne!!!! moc pekny!!!

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


27.6.06, 10:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Martin píše:
Nevidím žádnou výhodu decentralizovaného hardwaru - více 89C2051 znamená při úpravě programu naprogramovat více procesorů, navíc nepodporuje ISP a to značně komplikuje vývoj software.

Pokud bych použil 89C2051, tak budu potřebovat - 1. napájení (5 nebo 12V), 2. Rx, 3. Tx = 3 vodiče
já mám použito - 1. napájení (5V), 3x data = 4 vodiče
Jelikož jsem používal čtyřžilový kabel http://www.gme.cz/index.php?action=deta ... pict=&jaz= 4Kč/m, nedojde k úspoře vodičů

Například čidla DS18B20 lze napájet po datové lince, ale je to použitelné jen asi do 100°C - nevím proč, nezkoušel jsem to, je to v datasheetu.


Vyhoda decentralizovaneho hardwaru je prave v tom, ze kdyz upravujes program, obvykle se to tyka jenom nektereho procesoru, pokud je SW skutecne napsany pro decentralizovany HW. Moje (mozna trochu silena)koncepce vychazi z toho, ze zem je v aute k dispozici vsude a tahnout komunikaci po jednom dratu by se hodilo, nehlede na prijemny fakt, ze nezavisle na poctu periferii by se zpredu dozadu kazdopadne tahl drat jenom jeden.

Ze 89C2051 nema ISP je pravda nevyhoda, spis by se hodilo pouzit nejaky ten ADuC.

Podobnou decentralizaci cidel(i kdyz dost primitivni) jsme kdysi s kolegou vyrabeli pro mnohokanalovy teplomer a setkas se s ni vsude, treba v klavesnici PC nebo v ruznych USB zarizenich.

Pro auto by se mozna hodilo, ze meric okamzite spotreby, rychlosti a otacek motoru by byl stejny modul s jinou konstantou na prepocet, to same plati pro teplomery, coz bych jeste doplnil moznosti pouzit A/D prevod s dvojitou integraci, coz by umoznilo to cele dostat na jednu pididesku s par tranzistorama a procesorem. Ale proti gustu zadny disputat. :-)

Je na tom pekny kus vyvoje. Jenom skoda, ze da tolik prace to vyrobit a namontovat.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


27.6.06, 14:24
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
je to fakt pekny. jen skoda ze ja o elekrice vim jen to, ze kope, takze si to nejsem schopny postavit. :(

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


27.6.06, 19:15
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 79
Bydliště: Lounsko
Příspěvek 
To je vážně paráda, škoda že moje znalosti v elektrice končí u výměny žárovek :-(


11.7.06, 08:01
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Jojo, velice zdařilé. Tohle bych postavit nedokázal. Takže všechna čest

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


11.7.06, 08:06
Profil

Příspěvky: 2
Příspěvek 
[quote="Martin"][/quote]

Pěkné ale ja bych spíš potřeboval měření spotřeby paliva. Stačilo by průtokové čidlo a display - nevýš jak na to? Piš na mail stu.cz@seznam.cz


12.7.06, 07:12
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Martin píše:
Ještě pár fotek

Inkrementální rotační kodér (ten knoflík) - s ním se zelé zařízení ovládá - lze s ním otáčet a stisknout

Obrázek

Přístrojovka s bleskem (nejde vidět rozsvícené diody)

Obrázek

a rozmázlá

Obrázek

Toť vše


Hele, jak se ti podařilo odstranit z palubní desky ty dvě prohlubně na spínače mlhovek co byly nalevo od spínače světel?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


13.7.06, 10:02
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Šemik píše:
Hele, jak se ti podařilo odstranit z palubní desky ty dvě prohlubně na spínače mlhovek co byly nalevo od spínače světel?


Prohluben mely palubni desky asi od roku 1988, takze ji zrejme neodstranil, ale proste nemel.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


13.7.06, 11:08
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Jo ta palubka je ze starý 105 protože tady byla po bouračce proseknutá, tak sem ji vyměnil

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


13.7.06, 14:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Aha, tak to jó. Ještě pro upřesnění, palubka s prohlubní musela být dříve než v 88, mlhovka se montovala sériově snad od roku 85 jestli se nemejlim

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


14.7.06, 07:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1311
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Příspěvek 
Šemik píše:
Aha, tak to jó. Ještě pro upřesnění, palubka s prohlubní musela být dříve než v 88, mlhovka se montovala sériově snad od roku 85 jestli se nemejlim



Máš pravdu. My doma máme Š z roku 1983 a palubka je tam opravdu hladká.

_________________
Škoda Felicia 1.3 MPi
Fiat GP 1.9 JTD
Škoda Roomster 1,2 TSI


14.7.06, 10:28
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Šemik píše:
Aha, tak to jó. Ještě pro upřesnění, palubka s prohlubní musela být dříve než v 88, mlhovka se montovala sériově snad od roku 85 jestli se nemejlim

Je to mozny, roky vyroby 1985-1987 jsem mel vzdy v provedeni GL.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


14.7.06, 11:07
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1311
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Příspěvek 
Fantasie. Teď ještě dodělat tempomat a 50tka v obci není problém.

_________________
Škoda Felicia 1.3 MPi
Fiat GP 1.9 JTD
Škoda Roomster 1,2 TSI


20.7.06, 04:46
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz