Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 11:54



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 škoda 105 nebo favorit 
Autor Zpráva

Příspěvky: 1
Příspěvek škoda 105 nebo favorit
najedu denně 160km.uvažuji nad koupí favorita v plynu,nebo škodou105.najeto skutečných 30000km a nechat do ní namontovat lpg. zajímají mne vaše názory.


26.12.07, 22:38
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Záleží jaký jsi řidič.

Škoda 105 má motor doopravdy na dnešní poměry slaboučký, někomu to na delší tratě vadí někomu ne. Spolehlivost je cca stejná, tedy na velmi dobré úrovni. Favorit má vyšší výkon motoru..¨

S ND je to u obou aut dobré. Š105 stačí benzin special, favorit chce natural. 105ka je 4 kvalt, fávo 5 kvalt. Pokud bych já chtěk auto na denní ježdění za prací (nebo kam) a mohl si vybrat z těhle dvou aut tak vezmu favorita a tu krásnou neojetou 105 nechám někomu kdo si ji vezme jako veterána. :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


26.12.07, 22:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4576
Bydliště: Citov Ol.Kraj
Příspěvek 
Nebo si vzít obě a 105 si nechat jako veterána a to fávo na denní ježďení jak píše kolega Šemík.
:wink:

_________________
Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka
Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko
Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/
Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.


26.12.07, 22:49
Profil ICQ
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
Naprosto souhlasím! 105 se 30 tisícema najeto je škoda ničim v denním provozu. A ten Favorit je přece jenom v provozních ohledech trochu vepředu - spotřeba, bezpečnost, výhled, servisní intervaly... Taky ale hodně záleží na jenom stavu

Jenom teda zrovna od Šemika bych tohle nečekal :wink:

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


26.12.07, 22:51
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4576
Bydliště: Citov Ol.Kraj
Příspěvek 
To asi neznáš mě! :lol:
:wink:

_________________
Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka
Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko
Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/
Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.


26.12.07, 22:52
Profil ICQ
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Krásně to napsal...pro mě téže nečekaně :cry: :cry: :cry: sem dojat 8)

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


26.12.07, 22:55
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 1036
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
Favo mám hodně rád, ale myslím že pokud má 105ka najeto jen 30 tis. pak je jí na běžné používání ŠKODA.

_________________
Favorit 135 LX r.v.93


26.12.07, 22:58
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
favorita, nebo lepší, kdyby to šlo. 160km denně není málo ( i když mnozí najedou víc ). Favorit, když se dá do pořádku, není špatnej, Chce to všecko odhlučnit, aby to neklepalo, pak se v tom dá jezdit, jízdní vlasntosti má nesrvonatelně lepší než 105, zdaleka mu tak nevadí vítr, v zatáčce si nechá líbit taky o hodně víc. Motor je silnější a to se dneska hodí, na 160 km už se pár nakládních aut potká a s favoritem se líp předjedou. Navíc má mnohem lepší topení, v zimě se bude hodit, že hned topí (ona celé ta chladící topící soustava je u favorita lepší). Na údržbu je to nenáročné obeje, i když u favorita může být problém, pokud to bude stříkačka, tam je potřeba diagnostika a já nevím co všechno. Pokud ale seženeš karburátorový, není problém. Mohu-li doporučit, pak 136 z počátku výroby, byly vybavovány dlouhým stálým převodem, při 90 točí na pětku malinko přes 2000, a tak to ani nechlastá (a podřadit se dá vždy). Dalším významným plusem favorita je podle mě ve srvonání se 105 bezpečnost, přece jen je to o fous pevnější a líp to taky brzdí. I řazení je na favoritu lepší, ve stopětce je potřeba kvalt nejdřív najít, pak zařadit, ve fávu to tam padá jedna radost... já snad nevím o ničem, co by na 105 bylo lepší než na favoritu, je to přece jen o pěkných pár let mladší konstrukce s elegantní karoserií od Bertoneho a uložením motoru a převodovky od Porsche.


26.12.07, 23:00
Profil ICQ
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Rozumně rozumně 8) 8) 8)

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


26.12.07, 23:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Vít Široký píše:
favorita, nebo lepší, kdyby to šlo. 160km denně není málo ( i když mnozí najedou víc ). Favorit, když se dá do pořádku, není špatnej, Chce to všecko odhlučnit, aby to neklepalo, pak se v tom dá jezdit, jízdní vlasntosti má nesrvonatelně lepší než 105, zdaleka mu tak nevadí vítr, v zatáčce si nechá líbit taky o hodně víc. Motor je silnější a to se dneska hodí, na 160 km už se pár nakládních aut potká a s favoritem se líp předjedou. Navíc má mnohem lepší topení, v zimě se bude hodit, že hned topí (ona celé ta chladící topící soustava je u favorita lepší). Na údržbu je to nenáročné obeje, i když u favorita může být problém, pokud to bude stříkačka, tam je potřeba diagnostika a já nevím co všechno. Pokud ale seženeš karburátorový, není problém. Mohu-li doporučit, pak 136 z počátku výroby, byly vybavovány dlouhým stálým převodem, při 90 točí na pětku malinko přes 2000, a tak to ani nechlastá (a podřadit se dá vždy). Dalším významným plusem favorita je podle mě ve srvonání se 105 bezpečnost, přece jen je to o fous pevnější a líp to taky brzdí. I řazení je na favoritu lepší, ve stopětce je potřeba kvalt nejdřív najít, pak zařadit, ve fávu to tam padá jedna radost... já snad nevím o ničem, co by na 105 bylo lepší než na favoritu, je to přece jen o pěkných pár let mladší konstrukce s elegantní karoserií od Bertoneho a uložením motoru a převodovky od Porsche.


A zase budu oponovat :D

I škodovka s motorem vzadu nemá problém s chlazením, pokud se tedy chladící soustava nezanedbává. Topení asi nebude tak účinné jak u favorita (přeci jen to vedení něco měří) ale žádná tragédie to není, Pastelka i Rejpájdka topí tak, že je mi v nich horko i při pojižďkách po městě :D

Srovnávat dynamiku 105 a favorita je asi jako nebe a dudy, tady 105ka beznadějně ztrácí. Řazení je i škodovek přesné a dobré, jen po letech provozu bývají omačkané pryže v domcích na táhle řazení či kost a už je nežádoucí vůle na světě :(

Bezpečnost hodnotit si myslím nemá cenu, je to prostě kus od kusu, záleží na korozi, kvalitě předešlých oprav a tak..

No a elegantní karoserie je věcí osobního názoru :lol: Mě se třeba desing klasického krátkého favoritu moc nelíbí :cry: (Forman se mi líbí, a velká škoda je to, že nebyl favorit sedan to bylo krásné autíčko :) ). A co je na 105 lepší než na favoritu? No samozřejmě umístění motoru ve voze :P

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


26.12.07, 23:14
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Šemik píše:
Vít Široký píše:
favorita, nebo lepší, kdyby to šlo. 160km denně není málo ( i když mnozí najedou víc ). Favorit, když se dá do pořádku, není špatnej, Chce to všecko odhlučnit, aby to neklepalo, pak se v tom dá jezdit, jízdní vlasntosti má nesrvonatelně lepší než 105, zdaleka mu tak nevadí vítr, v zatáčce si nechá líbit taky o hodně víc. Motor je silnější a to se dneska hodí, na 160 km už se pár nakládních aut potká a s favoritem se líp předjedou. Navíc má mnohem lepší topení, v zimě se bude hodit, že hned topí (ona celé ta chladící topící soustava je u favorita lepší). Na údržbu je to nenáročné obeje, i když u favorita může být problém, pokud to bude stříkačka, tam je potřeba diagnostika a já nevím co všechno. Pokud ale seženeš karburátorový, není problém. Mohu-li doporučit, pak 136 z počátku výroby, byly vybavovány dlouhým stálým převodem, při 90 točí na pětku malinko přes 2000, a tak to ani nechlastá (a podřadit se dá vždy). Dalším významným plusem favorita je podle mě ve srvonání se 105 bezpečnost, přece jen je to o fous pevnější a líp to taky brzdí. I řazení je na favoritu lepší, ve stopětce je potřeba kvalt nejdřív najít, pak zařadit, ve fávu to tam padá jedna radost... já snad nevím o ničem, co by na 105 bylo lepší než na favoritu, je to přece jen o pěkných pár let mladší konstrukce s elegantní karoserií od Bertoneho a uložením motoru a převodovky od Porsche.


A zase budu oponovat :D

I škodovka s motorem vzadu nemá problém s chlazením, pokud se tedy chladící soustava nezanedbává. Topení asi nebude tak účinné jak u favorita (přeci jen to vedení něco měří) ale žádná tragédie to není, Pastelka i Rejpájdka topí tak, že je mi v nich horko i při pojižďkách po městě :D

Srovnávat dynamiku 105 a favorita je asi jako nebe a dudy, tady 105ka beznadějně ztrácí. Řazení je i škodovek přesné a dobré, jen po letech provozu bývají omačkané pryže v domcích na táhle řazení či kost a už je nežádoucí vůle na světě :(

Bezpečnost hodnotit si myslím nemá cenu, je to prostě kus od kusu, záleží na korozi, kvalitě předešlých oprav a tak..

No a elegantní karoserie je věcí osobního názoru :lol: Mě se třeba desing klasického krátkého favoritu moc nelíbí :cry: (Forman se mi líbí, a velká škoda je to, že nebyl favorit sedan to bylo krásné autíčko :) ). A co je na 105 lepší než na favoritu? No samozřejmě umístění motoru ve voze :P


už jsem se lekl, že se neozveš... :) ještě musím doplnit, že favorit krásně svítí a tedy ten sedan... no fuj


27.12.07, 00:06
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Jak svítí favorit bohužel nevím :oops: Vím ale že i škodovka svítí jak drak pokud má dobré očička :D Rejpájdka svítí jak pánbuh, zato Pastelka je chudinka sotva svítící oproti ní.. Ale už jsou na obzoru nové světlomety :D

Musíme tu svítivost,Vítku, třeba na TW08 porovnat :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


27.12.07, 07:28
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
nejlépe sehnat na to měřící přístroj


27.12.07, 09:31
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 602
Bydliště: Praha-Zizkov
Příspěvek 
situace kolem LPG - ber jednoznacne Favorita, tomu lpg vylozene prospiva, u 105 tky se muze stat ze se z lpg moc neskamaradi... ventily, zapalovani.


27.12.07, 09:59
Profil ICQ
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
a taky je 105 s LPG strašně těžká na zadek


27.12.07, 10:14
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz