Autor |
Zpráva |
mašek zdeněk
Příspěvky: 1
|
škoda 105 nebo favorit
najedu denně 160km.uvažuji nad koupí favorita v plynu,nebo škodou105.najeto skutečných 30000km a nechat do ní namontovat lpg. zajímají mne vaše názory.
|
26.12.07, 22:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Záleží jaký jsi řidič.
Škoda 105 má motor doopravdy na dnešní poměry slaboučký, někomu to na delší tratě vadí někomu ne. Spolehlivost je cca stejná, tedy na velmi dobré úrovni. Favorit má vyšší výkon motoru..¨
S ND je to u obou aut dobré. Š105 stačí benzin special, favorit chce natural. 105ka je 4 kvalt, fávo 5 kvalt. Pokud bych já chtěk auto na denní ježdění za prací (nebo kam) a mohl si vybrat z těhle dvou aut tak vezmu favorita a tu krásnou neojetou 105 nechám někomu kdo si ji vezme jako veterána.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
26.12.07, 22:46 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Nebo si vzít obě a 105 si nechat jako veterána a to fávo na denní ježďení jak píše kolega Šemík.
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
26.12.07, 22:49 |
|
|
hans
von GLEXR
Příspěvky: 1246 Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
|
Naprosto souhlasím! 105 se 30 tisícema najeto je škoda ničim v denním provozu. A ten Favorit je přece jenom v provozních ohledech trochu vepředu - spotřeba, bezpečnost, výhled, servisní intervaly... Taky ale hodně záleží na jenom stavu
Jenom teda zrovna od Šemika bych tohle nečekal
_________________ 1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD 2) Sarah - Škoda 105 S 3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk
Škoda 742 Forever Team
|
26.12.07, 22:51 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
To asi neznáš mě!
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
26.12.07, 22:52 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
26.12.07, 22:55 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Favo mám hodně rád, ale myslím že pokud má 105ka najeto jen 30 tis. pak je jí na běžné používání ŠKODA.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
26.12.07, 22:58 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
favorita, nebo lepší, kdyby to šlo. 160km denně není málo ( i když mnozí najedou víc ). Favorit, když se dá do pořádku, není špatnej, Chce to všecko odhlučnit, aby to neklepalo, pak se v tom dá jezdit, jízdní vlasntosti má nesrvonatelně lepší než 105, zdaleka mu tak nevadí vítr, v zatáčce si nechá líbit taky o hodně víc. Motor je silnější a to se dneska hodí, na 160 km už se pár nakládních aut potká a s favoritem se líp předjedou. Navíc má mnohem lepší topení, v zimě se bude hodit, že hned topí (ona celé ta chladící topící soustava je u favorita lepší). Na údržbu je to nenáročné obeje, i když u favorita může být problém, pokud to bude stříkačka, tam je potřeba diagnostika a já nevím co všechno. Pokud ale seženeš karburátorový, není problém. Mohu-li doporučit, pak 136 z počátku výroby, byly vybavovány dlouhým stálým převodem, při 90 točí na pětku malinko přes 2000, a tak to ani nechlastá (a podřadit se dá vždy). Dalším významným plusem favorita je podle mě ve srvonání se 105 bezpečnost, přece jen je to o fous pevnější a líp to taky brzdí. I řazení je na favoritu lepší, ve stopětce je potřeba kvalt nejdřív najít, pak zařadit, ve fávu to tam padá jedna radost... já snad nevím o ničem, co by na 105 bylo lepší než na favoritu, je to přece jen o pěkných pár let mladší konstrukce s elegantní karoserií od Bertoneho a uložením motoru a převodovky od Porsche.
|
26.12.07, 23:00 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
26.12.07, 23:05 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Vít Široký píše: favorita, nebo lepší, kdyby to šlo. 160km denně není málo ( i když mnozí najedou víc ). Favorit, když se dá do pořádku, není špatnej, Chce to všecko odhlučnit, aby to neklepalo, pak se v tom dá jezdit, jízdní vlasntosti má nesrvonatelně lepší než 105, zdaleka mu tak nevadí vítr, v zatáčce si nechá líbit taky o hodně víc. Motor je silnější a to se dneska hodí, na 160 km už se pár nakládních aut potká a s favoritem se líp předjedou. Navíc má mnohem lepší topení, v zimě se bude hodit, že hned topí (ona celé ta chladící topící soustava je u favorita lepší). Na údržbu je to nenáročné obeje, i když u favorita může být problém, pokud to bude stříkačka, tam je potřeba diagnostika a já nevím co všechno. Pokud ale seženeš karburátorový, není problém. Mohu-li doporučit, pak 136 z počátku výroby, byly vybavovány dlouhým stálým převodem, při 90 točí na pětku malinko přes 2000, a tak to ani nechlastá (a podřadit se dá vždy). Dalším významným plusem favorita je podle mě ve srvonání se 105 bezpečnost, přece jen je to o fous pevnější a líp to taky brzdí. I řazení je na favoritu lepší, ve stopětce je potřeba kvalt nejdřív najít, pak zařadit, ve fávu to tam padá jedna radost... já snad nevím o ničem, co by na 105 bylo lepší než na favoritu, je to přece jen o pěkných pár let mladší konstrukce s elegantní karoserií od Bertoneho a uložením motoru a převodovky od Porsche.
A zase budu oponovat
I škodovka s motorem vzadu nemá problém s chlazením, pokud se tedy chladící soustava nezanedbává. Topení asi nebude tak účinné jak u favorita (přeci jen to vedení něco měří) ale žádná tragédie to není, Pastelka i Rejpájdka topí tak, že je mi v nich horko i při pojižďkách po městě
Srovnávat dynamiku 105 a favorita je asi jako nebe a dudy, tady 105ka beznadějně ztrácí. Řazení je i škodovek přesné a dobré, jen po letech provozu bývají omačkané pryže v domcích na táhle řazení či kost a už je nežádoucí vůle na světě
Bezpečnost hodnotit si myslím nemá cenu, je to prostě kus od kusu, záleží na korozi, kvalitě předešlých oprav a tak..
No a elegantní karoserie je věcí osobního názoru Mě se třeba desing klasického krátkého favoritu moc nelíbí (Forman se mi líbí, a velká škoda je to, že nebyl favorit sedan to bylo krásné autíčko ). A co je na 105 lepší než na favoritu? No samozřejmě umístění motoru ve voze
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
26.12.07, 23:14 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Šemik píše: Vít Široký píše: favorita, nebo lepší, kdyby to šlo. 160km denně není málo ( i když mnozí najedou víc ). Favorit, když se dá do pořádku, není špatnej, Chce to všecko odhlučnit, aby to neklepalo, pak se v tom dá jezdit, jízdní vlasntosti má nesrvonatelně lepší než 105, zdaleka mu tak nevadí vítr, v zatáčce si nechá líbit taky o hodně víc. Motor je silnější a to se dneska hodí, na 160 km už se pár nakládních aut potká a s favoritem se líp předjedou. Navíc má mnohem lepší topení, v zimě se bude hodit, že hned topí (ona celé ta chladící topící soustava je u favorita lepší). Na údržbu je to nenáročné obeje, i když u favorita může být problém, pokud to bude stříkačka, tam je potřeba diagnostika a já nevím co všechno. Pokud ale seženeš karburátorový, není problém. Mohu-li doporučit, pak 136 z počátku výroby, byly vybavovány dlouhým stálým převodem, při 90 točí na pětku malinko přes 2000, a tak to ani nechlastá (a podřadit se dá vždy). Dalším významným plusem favorita je podle mě ve srvonání se 105 bezpečnost, přece jen je to o fous pevnější a líp to taky brzdí. I řazení je na favoritu lepší, ve stopětce je potřeba kvalt nejdřív najít, pak zařadit, ve fávu to tam padá jedna radost... já snad nevím o ničem, co by na 105 bylo lepší než na favoritu, je to přece jen o pěkných pár let mladší konstrukce s elegantní karoserií od Bertoneho a uložením motoru a převodovky od Porsche. A zase budu oponovat I škodovka s motorem vzadu nemá problém s chlazením, pokud se tedy chladící soustava nezanedbává. Topení asi nebude tak účinné jak u favorita (přeci jen to vedení něco měří) ale žádná tragédie to není, Pastelka i Rejpájdka topí tak, že je mi v nich horko i při pojižďkách po městě Srovnávat dynamiku 105 a favorita je asi jako nebe a dudy, tady 105ka beznadějně ztrácí. Řazení je i škodovek přesné a dobré, jen po letech provozu bývají omačkané pryže v domcích na táhle řazení či kost a už je nežádoucí vůle na světě Bezpečnost hodnotit si myslím nemá cenu, je to prostě kus od kusu, záleží na korozi, kvalitě předešlých oprav a tak.. No a elegantní karoserie je věcí osobního názoru Mě se třeba desing klasického krátkého favoritu moc nelíbí (Forman se mi líbí, a velká škoda je to, že nebyl favorit sedan to bylo krásné autíčko ). A co je na 105 lepší než na favoritu? No samozřejmě umístění motoru ve voze
už jsem se lekl, že se neozveš... ještě musím doplnit, že favorit krásně svítí a tedy ten sedan... no fuj
|
27.12.07, 00:06 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Jak svítí favorit bohužel nevím Vím ale že i škodovka svítí jak drak pokud má dobré očička Rejpájdka svítí jak pánbuh, zato Pastelka je chudinka sotva svítící oproti ní.. Ale už jsou na obzoru nové světlomety
Musíme tu svítivost,Vítku, třeba na TW08 porovnat
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
27.12.07, 07:28 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
nejlépe sehnat na to měřící přístroj
|
27.12.07, 09:31 |
|
|
Dusche
Příspěvky: 602 Bydliště: Praha-Zizkov
|
situace kolem LPG - ber jednoznacne Favorita, tomu lpg vylozene prospiva, u 105 tky se muze stat ze se z lpg moc neskamaradi... ventily, zapalovani.
|
27.12.07, 09:59 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
a taky je 105 s LPG strašně těžká na zadek
|
27.12.07, 10:14 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|