Vyroba zapalovani do favorita
Autor |
Zpráva |
Dr Meduza
Příspěvky: 397 Bydliště: Praha
|
Vyroba zapalovani do favorita
Hoj, uz docela dlouho mi vrta hlavou takovej blbej napad, ze bych si do favorita udelal pocitac na rizeni predstihu, protoze klasickej rozdelovac nema uplne vhodnej prubeh na LPG
Tak me tak napadlo, ze bych asi v rozdelovaci vyradil odstredivou regulaci a vrazil tam vlastni zapalovani, kde by se predstih nastavoval procesorem
Jak moc je to podle vas spatnej napad?
Podle me to ma v podstate jenom vyhody, zlepsi se startovani i prubeh tocivyho momentu a muze to mit i jinej predstih na benzin
_________________ Rezorit 136L LPG rv 90 vymena za Hnujdai Coupe 2.0 LPG
|
2.1.08, 21:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
To už je lepší koupit rovnou hotové než se s tím drbat ne? viz... http://imfsoft.cz/hardware/produkty.asp
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
2.1.08, 21:26 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Prostuduj články od J. Čecha tady na techwebu a zkus to.
http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=391 a podobný
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
2.1.08, 21:28 |
|
|
Dr Meduza
Příspěvky: 397 Bydliště: Praha
|
No ja prave zvazuju, jestli koupit neco hotovyho, nebo udelat valstni (to je rozhodne vetsi zabava)
A kdyz uz se pustit do neceho vlastniho, tak co vsechno tam udelat, abych pak neskoncil u toho, ze z toho vznikne SPI i se vsema vecma okolo
_________________ Rezorit 136L LPG rv 90 vymena za Hnujdai Coupe 2.0 LPG
|
2.1.08, 22:22 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
to jako chceš starý karburátorový motor s jednoduchým zapalováním (podle mě dobře fungujícícm) křížit s něčím elektrickým? To už se zkoušelo, tenkrát sice řídili karbec, ale vznikl ecotronic... a jak to dopadlo, dneska to nikdo necche a kdo to má, neví co by s tím udělal, aby to jezdilo.. Já bych se na to vykašlal, akorát budeš pořád štelovat a zkoumat co tomu je
|
2.1.08, 22:35 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Taky jsem nad něčím takovým uvažoval, ale kde chceš vzít čidlo podtlaku? Jak zjistíš optimální předstih pro různé otáčky a zatížení motoru? Samotná realizace je hračka, ale kde vzít tyto hodnoty? Dál potom není vůbec snadné vyrobit zařízení, které má bezchybně a 100% fungovat v autě, to není jako si postavit teploměr, ale musí se použít součástky s vyšším teplotním rozsahem, všechno předimenzovat, dokonale ochránit před vlhkem a stejně se ti stane, že se ti z určité příčiny sekne mikroprocesor a jseš namydlenej. Zrovna spěcháš, venku leje jak z konve, 2°C a ty máš jít vyměňovat rozdělovač a zapalování. Navíc nárůst výkonu dle mne téměř žádný.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
3.1.08, 09:06 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Martin píše: Taky jsem nad něčím takovým uvažoval, ale kde chceš vzít čidlo podtlaku? Jak zjistíš optimální předstih pro různé otáčky a zatížení motoru? Samotná realizace je hračka, ale kde vzít tyto hodnoty? Dál potom není vůbec snadné vyrobit zařízení, které má bezchybně a 100% fungovat v autě, to není jako si postavit teploměr, ale musí se použít součástky s vyšším teplotním rozsahem, všechno předimenzovat, dokonale ochránit před vlhkem a stejně se ti stane, že se ti z určité příčiny sekne mikroprocesor a jseš namydlenej. Zrovna spěcháš, venku leje jak z konve, 2°C a ty máš jít vyměňovat rozdělovač a zapalování. Navíc nárůst výkonu dle mne téměř žádný.
Plne s tebou souhlasim ze neco takoveho vyrabet je nesmysl ...
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
3.1.08, 12:46 |
|
|
Dr Meduza
Příspěvky: 397 Bydliště: Praha
|
DRYVER píše: Martin píše: Taky jsem nad něčím takovým uvažoval, ale kde chceš vzít čidlo podtlaku? Jak zjistíš optimální předstih pro různé otáčky a zatížení motoru? Samotná realizace je hračka, ale kde vzít tyto hodnoty? Dál potom není vůbec snadné vyrobit zařízení, které má bezchybně a 100% fungovat v autě, to není jako si postavit teploměr, ale musí se použít součástky s vyšším teplotním rozsahem, všechno předimenzovat, dokonale ochránit před vlhkem a stejně se ti stane, že se ti z určité příčiny sekne mikroprocesor a jseš namydlenej. Zrovna spěcháš, venku leje jak z konve, 2°C a ty máš jít vyměňovat rozdělovač a zapalování. Navíc nárůst výkonu dle mne téměř žádný. Plne s tebou souhlasim ze neco takoveho vyrabet je nesmysl ...
Tady de ale hlavne o ten dobrej pocit z toho
BTW čidlo podtlaku se dá použít třeba z BMM nebo se dá taky použít podtlakovej regulátor v rozdělovači
a optimální předstih se zjistí experimentálně
_________________ Rezorit 136L LPG rv 90 vymena za Hnujdai Coupe 2.0 LPG
|
3.1.08, 13:49 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Dr Meduza píše: ... a optimální předstih se zjistí experimentálně
Pokud máš volný přístup k motorové brzdě a hodně času, tak možná ano. Nepočítej s tím, že to vyladíš v běžném provozu.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
3.1.08, 14:39 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Je to velmi zajímavé. .....Mít čistý předstih to je super věc...Na předstih jsou grafy,stačí je obtáhnout myší do softwaru a máte klid v autě...pružiny se opotřebovávají....pokud tomu šlapete na krk,každých půl roku je to už jinde....Drnčení,volnoběh,samozápaly při plnym plynu hlavně v létě atd.....A pak kolaps.....Je zajímavé o tom popřemýšlet.....Je to všestrané....hlavně pro ty,kdo pořád něco v motoru hledají,výkon,spotřebu,tichý běh....zajímavé
|
3.1.08, 20:33 |
|
|
Fishboun
Příspěvky: 100 Bydliště: Uničov-Olomoucko,Brno
|
ty jo to je vec.Dalo by se to pouzit na favo motor???A jeste jeden dotaz na to je potreba asi notas co????
_________________ shade is future!!!
Tuning forever
Keep Drifting
Mitsubichi Eclipse
|
7.1.08, 11:40 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Fishboun píše: ty jo to je vec.Dalo by se to pouzit na favo motor???A jeste jeden dotaz na to je potreba asi notas co????
Uz v nadpise je napsano ze je to na favorita A ten notas bys potreboval k cemu?? Nejlepsi pro ten motor je to co tam ma byt original (pokud teda neni nejak poupravenej) a nevymyslet nejake vecicky kdyz se clovek nudi. Stravis nad tim x desitek hodin a vysledek? - pojede to stejne jako seriovka nebo mozna i hur.
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
7.1.08, 16:35 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
DRYVER píše: Fishboun píše: ty jo to je vec.Dalo by se to pouzit na favo motor???A jeste jeden dotaz na to je potreba asi notas co???? Uz v nadpise je napsano ze je to na favorita A ten notas bys potreboval k cemu?? Nejlepsi pro ten motor je to co tam ma byt original (pokud teda neni nejak poupravenej) a nevymyslet nejake vecicky kdyz se clovek nudi. Stravis nad tim x desitek hodin a vysledek? - pojede to stejne jako seriovka nebo mozna i hur.
On určitě myslím zapalování z odkazu co jsem tady dával já... k tomu počítač potřeba je a musím nesouhlasit s tím že by bylo špatné což vůbec není pravda... známý jezdí závody do vrchu a tohle si zapalování si pořídil a můžu říct že pokud si s tím člověk vyhraje tak to šlape jako hodinky. Ovšem je to pro hračičky... myslím že sériové zapalování plně dostačuje.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
7.1.08, 17:28 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Myslím, že teď jsi to popsal naprosto přesně. Samozřejmě, že to elektronicky řízené zapalování je lepší, protože lze nastavit optimální křivku předstihu a tu to drží za každých okolností. Druhá věc je právě jak k té optimální křivce přijít. Takže kdo chce jezdit, ať si nechá stávající postačující zapalování, kdo si chce hrát a má navíc peníze, ať si koupí to elektronicky řízené. Podle mne je u normálního motoru zlepšení zanedbatelné a naprosto nejistý výsledek při spoustě strávených hodin štelováním, ale jak jsem psal, pokud si chce někdo hrát, proč ne...
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
7.1.08, 18:20 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Neex píše: On určitě myslím zapalování z odkazu co jsem tady dával já... k tomu počítač potřeba je a musím nesouhlasit s tím že by bylo špatné což vůbec není pravda... známý jezdí závody do vrchu a tohle si zapalování si pořídil a můžu říct že pokud si s tím člověk vyhraje tak to šlape jako hodinky. Ovšem je to pro hračičky... myslím že sériové zapalování plně dostačuje.
No pokud jde o zavodni karu, tak tam se upravuje snad vsechno, ale pro obycejne jezdeni po pozemnich komunikacich urcite staci to seriove
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
8.1.08, 20:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|