Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.11.24, 23:42



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 Počítač pro automobil Š125L 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6590
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Ten palubny pocitac je uplne super ;) ja som uvazoval o stavbe niecoho podobneho tiez, akurat mam budiky GLS zo stareho Garde, ktore ich ma ovalne, takze to nemozem tak jednoducho vstavat a nejako ma nenapada ziadne miesto, kam by sa dal pen pocitac neinvazivne vstavat...

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


27.1.07, 21:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 258
Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
Příspěvek 
to je v háji, tady už se přestává psát česky či slovensky :shock:


27.1.07, 23:01
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
paradio píše:
to je v háji, tady už se přestává psát česky či slovensky :shock:
?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


27.1.07, 23:04
Profil ICQ

Příspěvky: 258
Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
Příspěvek 
vnitrni eeprom procesoru Atmel
výhodu decentralizovaného hardwaru - více 89C2051 znamená při úpravě programu naprogramovat více procesorů, navíc nepodporuje ISP a to značně komplikuje vývoj software.

pouzit A/D prevod s dvojitou integraci,
Například čidla DS18B20 lze napájet po datové lince


:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :shock: :o
věřím, že tomu rozumíš, ale já koukám, koukám, koukám,....

PŘIPADÁM SI JAK HLUSTVISIHÁK


Naposledy upravil paradio dne 28.1.07, 11:58, celkově upraveno 1



27.1.07, 23:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
No jo, pokud to slyšíš poprvé, tak se ani nedivím. :D

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


28.1.07, 09:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Na e-mail mi přišel dotaz - jestli je možné použít měření množství LPG bez mikroprocesoru. Takže možné to je, ale pokud není použit mikroprocesor, tak se přijatá hodnota neprůměruje. To znamená, že ručička na nádrži se kýve a mikroprocesor z několika hodnot spočítá průměrnou, kdežto tento jednoduchý obvod ukáže okamžitou. Možná, že to nebude moc znatelné, chce to vyzkoušet. Přikládám schéma - je to převodník z Greyova kódu na binární a dekódér 1 z 8:

Obrázek

Hradla jsou XOR a dekódér třeba 74138. Samozřejmě je třeba nějak stabilizovat napětí na 5V a před diody dát odpory, ale to si snad každý vyřeší.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


17.2.07, 20:21
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
Tak ja to necetl vse uplne podrobne ... nevim jestli sem to neprehledl.... je tam nejaky udaj o spotrebe.. .. jestli to umi vypocitat spotrebu ale mam pocit ze ne a tohle neni ani trochu muj obor tak pokud to tam neni asi si pro to mel nejaky duvod.... proste ted nevim.... jinak je to podle me naprosto na jednicku povedena prace jak koukam i zdanlive nemozne veci jsou pro nekoho jednoduche i kdyz si myslim ze ses tady na tom zapotil...moc pekne a prehledne udelane.... pred timhle smekam Jirka


14.1.08, 23:40
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
měření spotřeby tam není a to z tohoto důvodu. Na benzín by sice bylo možné sehnat průtokoměr, ten ovšem stojí řádově 1000Kč a já na benzín nejezdím takřka vůbec, takže to nemělo cenu. Na LPG se dle mých informací žádný měřič průtoku nedělá. Takže zbývala jedině stavba svépomocí. Největší problém je asi v průměru trysky, protože LPG potřebuje průměr minimálně 8-10mm, takže by to bylo řádné monstrum. I přesto mám v hlavě nápad, jak by to možná šlo vyřešit a již jsem na to sehnal potřebné součástky, ale tehdá jsem neměl čas se tím zabývat, dnes ho taky moc není, takže k realizaci již asi nedojde. Ono další problém je kde to shovat, ideální by bylo do filtrboxu, tak by to nikdo neviděl a případný únik plynu by nasál motor, ale tam by se to těžko vešlo.

Jinak tuto problematiku jsme řešili tady:
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... 9&start=30

A tady je jeden návod, podle kterého jsem se inspiroval.

Martin píše:
Tak jsem se konečně dostal k tomu, abych vyfotil ten měřič spotřeby z Udělej si sám:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


15.1.08, 08:52
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
Podíval jsem se zběžně na fotky a napadá mě jediné slovo: LUXUS!


15.1.08, 09:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
prutokomer na benzin meli trabany a wartburgy meri toprutok paliva a na pristrojovce se to zobrazuje pomoci LED diod jake z toho jdou ale impulsy ci co to nevim.. a na to LPG to mas pravdu no muselo by to byt nekde schovane coz je komplikovane ale jak rikam nema to chybu..... ja davam za jedna.....


15.1.08, 19:33
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
O tom Warťasovi vím, ale údajně je to spíše hračka než nějaký věrohodný měřič průtoku. To bych radši koupil tovární průtokoměr, ale jak jsem psal, stejně na benzín nejezdím. :wink:

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


15.1.08, 19:52
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
jo zalezi jak moc je to presne na tech ledkach to z toho stejne moc nepoznas pak otazka co by to vyhazovalo na tom displeji


15.1.08, 19:56
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
myslím že aj ten prietokomer na benzín by mal fungovať aj na lpg, akurát by ho bolo treba zapojiť ešte pred reduktor, tam je LPG tekutý ale dôležité je aby bol stavaný na pracovný tlak aspoň 5atm, je to aj s rezervou nakoľko tlak kvapalného lpg je cca 3atm....

ale overené a odskúšané to nemám... :( :shock:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


15.1.08, 20:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
To je ale dost o hubu a asi by to nešlo shovat, navíc ten průtok je nejspíš dost malý a nekonstantní, tudíž nevím, jestli by to bylo vůbec použitelné.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


15.1.08, 20:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Martin píše:
To je ale dost o hubu a asi by to nešlo shovat, navíc ten průtok je nejspíš dost malý a nekonstantní, tudíž nevím, jestli by to bylo vůbec použitelné.


prietok by mal byť podobný ako u benzínu, tam sa to zapája tiež priamo na vstup do karbecu...

a hodnoty spotreby v litroch benzínu a LPG nie sú také rozdielne...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


15.1.08, 20:58
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz