Počítač pro automobil Š125L
Autor |
Zpráva |
ventYl
Příspěvky: 6590 Bydliště: Kosice
|
Ten palubny pocitac je uplne super ;) ja som uvazoval o stavbe niecoho podobneho tiez, akurat mam budiky GLS zo stareho Garde, ktore ich ma ovalne, takze to nemozem tak jednoducho vstavat a nejako ma nenapada ziadne miesto, kam by sa dal pen pocitac neinvazivne vstavat...
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
27.1.07, 21:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
paradio
Příspěvky: 258 Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
|
to je v háji, tady už se přestává psát česky či slovensky
|
27.1.07, 23:01 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
paradio píše: to je v háji, tady už se přestává psát česky či slovensky ?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
27.1.07, 23:04 |
|
|
paradio
Příspěvky: 258 Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
|
vnitrni eeprom procesoru Atmel
výhodu decentralizovaného hardwaru - více 89C2051 znamená při úpravě programu naprogramovat více procesorů, navíc nepodporuje ISP a to značně komplikuje vývoj software.
pouzit A/D prevod s dvojitou integraci,
Například čidla DS18B20 lze napájet po datové lince
věřím, že tomu rozumíš, ale já koukám, koukám, koukám,....
PŘIPADÁM SI JAK HLUSTVISIHÁK
Naposledy upravil paradio dne 28.1.07, 11:58, celkově upraveno 1
|
27.1.07, 23:12 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
No jo, pokud to slyšíš poprvé, tak se ani nedivím.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
28.1.07, 09:35 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Na e-mail mi přišel dotaz - jestli je možné použít měření množství LPG bez mikroprocesoru. Takže možné to je, ale pokud není použit mikroprocesor, tak se přijatá hodnota neprůměruje. To znamená, že ručička na nádrži se kýve a mikroprocesor z několika hodnot spočítá průměrnou, kdežto tento jednoduchý obvod ukáže okamžitou. Možná, že to nebude moc znatelné, chce to vyzkoušet. Přikládám schéma - je to převodník z Greyova kódu na binární a dekódér 1 z 8:
Hradla jsou XOR a dekódér třeba 74138. Samozřejmě je třeba nějak stabilizovat napětí na 5V a před diody dát odpory, ale to si snad každý vyřeší.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
17.2.07, 20:21 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Tak ja to necetl vse uplne podrobne ... nevim jestli sem to neprehledl.... je tam nejaky udaj o spotrebe.. .. jestli to umi vypocitat spotrebu ale mam pocit ze ne a tohle neni ani trochu muj obor tak pokud to tam neni asi si pro to mel nejaky duvod.... proste ted nevim.... jinak je to podle me naprosto na jednicku povedena prace jak koukam i zdanlive nemozne veci jsou pro nekoho jednoduche i kdyz si myslim ze ses tady na tom zapotil...moc pekne a prehledne udelane.... pred timhle smekam Jirka
|
14.1.08, 23:40 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
měření spotřeby tam není a to z tohoto důvodu. Na benzín by sice bylo možné sehnat průtokoměr, ten ovšem stojí řádově 1000Kč a já na benzín nejezdím takřka vůbec, takže to nemělo cenu. Na LPG se dle mých informací žádný měřič průtoku nedělá. Takže zbývala jedině stavba svépomocí. Největší problém je asi v průměru trysky, protože LPG potřebuje průměr minimálně 8-10mm, takže by to bylo řádné monstrum. I přesto mám v hlavě nápad, jak by to možná šlo vyřešit a již jsem na to sehnal potřebné součástky, ale tehdá jsem neměl čas se tím zabývat, dnes ho taky moc není, takže k realizaci již asi nedojde. Ono další problém je kde to shovat, ideální by bylo do filtrboxu, tak by to nikdo neviděl a případný únik plynu by nasál motor, ale tam by se to těžko vešlo.
Jinak tuto problematiku jsme řešili tady:
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... 9&start=30
A tady je jeden návod, podle kterého jsem se inspiroval.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
15.1.08, 08:52 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
Podíval jsem se zběžně na fotky a napadá mě jediné slovo: LUXUS!
|
15.1.08, 09:33 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
prutokomer na benzin meli trabany a wartburgy meri toprutok paliva a na pristrojovce se to zobrazuje pomoci LED diod jake z toho jdou ale impulsy ci co to nevim.. a na to LPG to mas pravdu no muselo by to byt nekde schovane coz je komplikovane ale jak rikam nema to chybu..... ja davam za jedna.....
|
15.1.08, 19:33 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
O tom Warťasovi vím, ale údajně je to spíše hračka než nějaký věrohodný měřič průtoku. To bych radši koupil tovární průtokoměr, ale jak jsem psal, stejně na benzín nejezdím.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
15.1.08, 19:52 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
jo zalezi jak moc je to presne na tech ledkach to z toho stejne moc nepoznas pak otazka co by to vyhazovalo na tom displeji
|
15.1.08, 19:56 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
myslím že aj ten prietokomer na benzín by mal fungovať aj na lpg, akurát by ho bolo treba zapojiť ešte pred reduktor, tam je LPG tekutý ale dôležité je aby bol stavaný na pracovný tlak aspoň 5atm, je to aj s rezervou nakoľko tlak kvapalného lpg je cca 3atm....
ale overené a odskúšané to nemám...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
15.1.08, 20:12 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
To je ale dost o hubu a asi by to nešlo shovat, navíc ten průtok je nejspíš dost malý a nekonstantní, tudíž nevím, jestli by to bylo vůbec použitelné.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
15.1.08, 20:54 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Martin píše: To je ale dost o hubu a asi by to nešlo shovat, navíc ten průtok je nejspíš dost malý a nekonstantní, tudíž nevím, jestli by to bylo vůbec použitelné.
prietok by mal byť podobný ako u benzínu, tam sa to zapája tiež priamo na vstup do karbecu...
a hodnoty spotreby v litroch benzínu a LPG nie sú také rozdielne...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
15.1.08, 20:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|